Czy kierunek naciągnięcia napinacza rozrządu ma znaczenie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw mar 08, 2007 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Czy kierunek naciągnięcia napinacza rozrządu ma znaczenie?

Post autor: michu » sob lut 14, 2009 21:26

Pytanie jak w temacie. Zmieniałem ostatnio napinacz paska rozrządu i nie wiedząc w którą stronę przekręcić jego naciągiem wymyśliłem, że naciągnę go kręcąc w lewo kombinując, że w ten sposób zwiększam opasanie koła zębatego na wale. (tak sobie to wymyśliłem) Jednakże znalazłem ostatnio instrukcję jego naciągania w której jest wyraźnie napisane, żeby to robić zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, czyli w prawo. Czy ma to jakieś znaczenie? Zmieniać?



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » sob lut 14, 2009 21:36

ten napinacz ma określony kierunek napinania ale spokojnie chodzi napiety w przeciwna stronę i nic się nie dzieje.



michu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw mar 08, 2007 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michu » sob lut 14, 2009 21:46

Dzięki. Instrukcji w pudełku z nowym napinaczem nie znalazłem a na samym napinaczu też nie było żadnych strzałek.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob lut 14, 2009 22:40

woj-tek pisze:spokojnie chodzi napiety w przeciwna stronę i nic się nie dzieje.
Jak naciągneliśmy w odwrotna stronę,to nie wiem dlaczego,ale zaczęło ciąć pasek o rolkę.
Po zmianie kierunku było już dobrze.Tak więc może lepiej naciągać go w prawo,za obrotami i kierunkiem ruchu paska .
Wydaje mi się,że po naciągnięciu w przeciwną stronę rolka ma inne położenie,niż po naciągu w prawo.
Ale pewny nie jestem,bo robiłem to już dość dawno.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob lut 14, 2009 23:50

napinacz napiety nie w ta strone co trzeba nie pracuje prawidlowo!!

myslicie ze dlaczego jest podany kierunek napinania? dla zabawy?:P
gdyby bylo wszystko jedno to by pisali napinac dowolnie

michu, lepiej zmien napiecie na prawidlowe


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

WałekDST
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob paź 11, 2008 10:22
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: WałekDST » ndz lut 15, 2009 10:01

Adamm pisze:napinacz napiety nie w ta strone co trzeba nie pracuje prawidlowo!!

myslicie ze dlaczego jest podany kierunek napinania? dla zabawy?:P
gdyby bylo wszystko jedno to by pisali napinac dowolnie

michu, lepiej zmien napiecie na prawidlowe
zgadza się!!!!



michu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw mar 08, 2007 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michu » ndz lut 15, 2009 12:04

Zmienię naciąg jak tylko będę miał gdzie to zrobić, no chyba, że pojadę gdzieś do mechanika. Ja sugerowałem się tymi informacjami:
Obrazek

Jest tutaj wszystko dokładnie opisane za wyjątkiem kierunku napinania.
Przyglądałem się również napinaczowi i nie wymyśliłem jakie może to mieć znaczenie.
Dodam tutaj jeszcze, że po zmianie rozrządu przez mechanika ok. 2 lata temu też miałem źle założony napinacz (naciągnięty w lewo).



WałekDST
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob paź 11, 2008 10:22
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: WałekDST » ndz lut 15, 2009 12:11

michu pisze:Zmienię naciąg jak tylko będę miał gdzie to zrobić, no chyba, że pojadę gdzieś do mechanika. Ja sugerowałem się tymi informacjami:
[url=http://images35.fotosik.pl/60/36141afe77fd0df6m.jpg]Obrazek[/URL]

Jest tutaj wszystko dokładnie opisane za wyjątkiem kierunku napinania.
Przyglądałem się również napinaczowi i nie wymyśliłem jakie może to mieć znaczenie.
Dodam tutaj jeszcze, że po zmianie rozrządu przez mechanika ok. 2 lata temu też miałem źle założony napinacz (naciągnięty w lewo).
w prawo się napina czyli szczypcami ciągniesz do góry:)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lut 15, 2009 12:21

michu, mozesz podjechac do mnie

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 11:22 am ]
WałekDST, jesli nie wnosisz nic nowego do tematu to nie spamuj, bo jak narazie w tym temacie tylko podpinasz sie pod czyjes wypowiedzi


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 78 gości