Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golfMKIIpeter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr mar 03, 2010 15:01
Lokalizacja: kraków

Post autor: golfMKIIpeter » śr mar 03, 2010 15:06

trochę odświeżę temat. panowie zamierzam przekładać silnik 1.9 AFN z mkIII do mkII 1.6 PN, prosił bym o przesłanie mi na maila simsonkozi@poczta.fm wszelkich schematów elektrycznych i podłączeniowych, z tego co czytam to nie będzie taka prosta sprawa a chciał bym to zrobić szybko więc wolę się wcześniej przygotować... z góry wszystkim dzięki. mam nadzieję ze pomożecie:)



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » śr mar 03, 2010 18:28

golfMKIIpeter pisze: prosił bym o przesłanie mi na maila simsonkozi@poczta.fm wszelkich schematów elektrycznych i podłączeniowych
Moje wszystkie schematy są w wersji papierowej więc w tej sprawie nie pomogę. :crazy:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

Post autor: seaseacker » śr gru 01, 2010 00:35

tak się dopnę tutaj z problemem moim

wiązka 1z oczywiście..
połączyć się z ECU mogę, natomiast nie mogę podłączyć się do immo.
Wiązkę mam całkowicie wyciągniętą z auta, nie podpiętą do silnika. Korzystam z normalnej stacyjki, pierścień immo mam założony (ale to nie ma znaczenia).
z kabli idących od immo...
dwa brązowe kabelki są zmasowane,
jeden kabelek idzie do wiązki od silnika (połączenie z kompem) - brązowa wtyczka i małe gniazdko
jeden kabelek (czarny) idzie do wąskiej zielonej kostki do skrzynki bezpieczników - napięcie na nim waha się od 9 V do niecałych 12V
jeden kabelek idzie do szyny od diagnozy...

i co najlepsze...
jak odepnę kabelek co idzie do szyny od diagnozy, to i tak dalej mogę się podłączyć do ECU :D dziwi mnie to trochę, bo do tej szyny idzie linia K i L od złącza.. jak odepnę ten kabelek od immo to jest tam pusto :D :D
ma ktoś pomysł co i jak?
aa i próbowałem podpiąć kabelek do szyny diagnozy i do K ( szary kabelek) i do L (żółty kabelek) i dalej nic...

dzisiaj spróbuję temu czarnemu podać stały plus z aku, ominę po prostu skrzynkę bezpieczników.. w szynie kabelek ma być podpięty pod szary od diagnozy? zgadza się?



seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

Post autor: seaseacker » czw gru 02, 2010 08:55

poradziłem sobie...
wystarczyło dołożyć ten mocny + na czarny kabel do skrzynki bezpieczników :D



Awatar użytkownika
123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt lut 10, 2009 22:13
Lokalizacja: pomerania

Re: Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

Post autor: 123 » czw mar 03, 2011 03:07

Podepne sie, korzystajac z tego co mamy tutaj:
http://a2resource.com/electrical/CE2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mialem polaczone 30b, z najprawdopodobniej Y3 lub Y4, wypialem to i nie bardzo wiem teraz jak to bylo. Auto chodzilo, wyjalem skrzynke i teraz nie moge tego poskladac.. Moze mi ktos wytlumaczyc od czego jest gniazdo Y4? Bo mam do niego gruby przewod w czarnej koszulce, nie jest wpiety - to jest jakies glowne zasilanie? Bo po podlaczeniu reszty bez podpinania tego przewodu nie mam w ogole zasilania, nic nie dziala.

Moze czyms grozic polaczenie 30b z Y3 i proba odpalenia auta?

Gdzies czytalem, ze 30 i 30b maja byc zmostkowane, jak tak to jak to powinno wygladac? Czy w ten mostek powinno byc cos wpiete?


Fuck the new car, i'm driving oldschool.

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

Post autor: Baryla » śr mar 09, 2011 23:01

Cały temat dotyczy podłączenia instalacji 1Z do skrzynki nowego typu, a jak wygląda zabawa z podłączeniem instalacji z mk III 1Z do instalacji starego typu? Opis skrzynki bezpieczników starego typu http://a2resource.com/electrical/CE1.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

Post autor: Przemek » pn lip 01, 2013 15:54

mam pytanie czy z instalacji 1z moge podpiąć ECU z 110km??


LEŚNY PRZYTULAS

jart0245
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt kwie 13, 2012 00:10

Re:

Post autor: jart0245 » pn lip 01, 2013 17:29

mariusz75 pisze:Sprawa złącza diagnostycznego i jego podłączenia.

Po pierwsze potrzebujesz taką wtyczke jak na fotce poniżej z dowolnego VW, SKODY, SEATA z rocznika 1994 do 2009 obojętnie diesla czy benzyny. Najepiej z kawałkiem instalacji.

Obrazek

Wtyczka od diagnozy w schematach elekyrycznych firmy VW ma oznaczenie "T16"

T16/4 - masa

T16/16 -plus stały (zabezpieczony 5A bezpiecznikiem)

T16/7 -linia K diagnozy

T16/15 -linia L diagnozy



Ty w swoim przypadku podłanczasz T16/4 do masy, T16/16 do plusa i T16/7 pod tą wtyczke 7.1 na fotce.

Obrazek
witam gdzie znajduje sie ten kabel 7.1



Kwiecinb5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 11:46
Lokalizacja: dolnośląskie

Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

Post autor: Kwiecinb5 » czw lip 17, 2014 12:13

Koledzy mam taki problem mam jette mk2 1,6benzyna robię swapa na 1,9TDi 1z podłączyłem instalacje z tdi silnika świateł licznika a reszta jest z jetty i nie ma kontrolek na liczniku żadnych tylko przebieg i auto zapala i gaśnie na 2sec Pomocy !!



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

Post autor: munior » czw lip 17, 2014 13:39

Kwiecinb5 pisze:auto zapala i gaśnie na 2sec Pomocy !!
Normalka ,immo odcina :hmm: trzeba wyłaczyć w sterowniku .Sam na pewno tego nie zrobisz ,bo trzeba wylutować z płyty jeden element i przeprogramować ...albo poszukać sterownika bez immo.Jak byś sobie nie poradził ,pisz na PW


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

kklukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt gru 06, 2013 20:00
Lokalizacja: Okolice Torunia ( Pędzewo )

Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

Post autor: kklukasz » śr sie 17, 2016 19:03

Witam , swapuje właśnie do jetty a2 1z . Instalację w większości ogarnalem , zostało mi jedynie "RdW" i parę wolnych wtyczek ( skrzynkę mam zapewnioną , wtyczki od przełączników , np podświetlenia licznika . Jak odłączyć to rdw , idzie do tego przekaźnik 53 z 2 kablami grubymi czarno pomarańczowy i czarno czerwony oraz brązowo żółtym idacym do wtyczki od rdw.



Awatar użytkownika
BOGDANMK3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 20:56
Lokalizacja: KATOWICE
Kontakt:

Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

Post autor: BOGDANMK3 » czw paź 26, 2017 19:11

looo matko ale kotleta odgrzeje :helm: panowie wiem ze niemając czegos przed oczami ciezko cos wyjasnic ale licze na jakąkolwiek sugestie robiłem swapa w mk3 na 1.9tdi 1z podłaczyłem wszystko i teraz auto po dopaleniu dostaje 1300 obr błedy wywala od czujnika pedału gazu i przepływki macie jakies sugestie moze cos zle podpiołem choc wydaje mi sie ze jest podłączone ok :banghead:



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

Post autor: munior » czw paź 26, 2017 21:42

BOGDANMK3 pisze:auto po dopaleniu dostaje 1300 obr błedy wywala od czujnika pedału gazu i przepływki macie jakies sugestie
Sugestia jest jedyna możliwa ...obie te rzeczy ,czyli wskazania z przepływomierza i działanie potencjometru gazu ,można sprawdzić vagiem .Przepływka blok 003 ,potencjometr gazu blok 000


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
BOGDANMK3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 20:56
Lokalizacja: KATOWICE
Kontakt:

Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II

Post autor: BOGDANMK3 » pt paź 27, 2017 20:20

juz wiem ze niema masy wspolnej do tych czujnikow po podpieciu na krotko wsio działa



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 60 gości