Jakie powinny być parametry pompy vacum???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Jakie powinny być parametry pompy vacum???

Post autor: PinkFloyd » ndz gru 07, 2008 00:04

Jutro bede sprawdzał u ojcu w ALH pompę vacum vacuometrem- przyczyny późno wstaje turbina- za małe ciśnienie w przewodach. Czy ktoś mi może powiedzeić jakie podcisnienie fabrycznie powinno byc na wyjściu pompy vacum?? Dzięki za pomoc :pub:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pn sty 12, 2009 10:08

Moze troche pozno ale mam od innego auta info na temat pompy poróżniowej
wartość pomiędzy -70 kPa ( -0,7 bar) a -100 kPa ( -1 bar)


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » pn sty 12, 2009 17:37

No właśnie, dobre pytanie, jakie są parametry pompy LUK? Jakie podciśnienie powinna wytworzyć ta pompa bez podłączonej całej instalacji podciśnienia, z pominięciem serwa? Czy podciśnienie na wyjściu z zaworu N75 powinno być takie same jak początku układu podciśnienia? A może inaczej: Czy na każdym elemencie wykonawczym (zaworki n75, n18, serwo, sterowanie klapą gaszącą) podciśnienie powinno osiągać te same wartości? Jaka powinna być wartość podciśnienia za N75 przy maksymalnym wciągnięciu sztangi turbiny?
Też zakupiłem wakuometr i będę to wszystko mierzył i pasowało by znać fabryczne parametry.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 12, 2009 22:09

Ja swoja naprawiłem miała max 0,6 a teraz daje do 1 i teraz turbinka wstaje od 1600 obr a wczesniej od 2100 i hamulce zrobiły sie bardzo ostre.



Awatar użytkownika
mr.necessary
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 12, 2008 16:48
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Post autor: mr.necessary » pn sty 12, 2009 22:18

PinkFloyd pisze:Ja swoja naprawiłem miała max 0,6 a teraz daje do 1 i teraz turbinka wstaje od 1600 obr a wczesniej od 2100 i hamulce zrobiły sie bardzo ostre.
Na czym polegała naprawa vacuum pompy?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sty 12, 2009 22:24

mr.necessary pisze:
PinkFloyd pisze:Ja swoja naprawiłem miała max 0,6 a teraz daje do 1 i teraz turbinka wstaje od 1600 obr a wczesniej od 2100 i hamulce zrobiły sie bardzo ostre.
Na czym polegała naprawa vacuum pompy?
Tu masz mój wcześniejszy temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=204985&start=0 ale dotyczy to silników TDI na turbinie VNT gdzie jest podcisnienie do sterowania.



Awatar użytkownika
mr.necessary
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 12, 2008 16:48
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Post autor: mr.necessary » pn sty 12, 2009 22:34

PinkFloyd pisze:Tu masz mój wcześniejszy temat http://forum.vwgolf.pl/vi...=204985&start=0 ale dotyczy to silników TDI na turbinie VNT gdzie jest podcisnienie do sterowania.
ok, dzieki



Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » wt sty 13, 2009 20:14

PinkFloyd pisze:Ja swoja naprawiłem miała max 0,6 a teraz daje do 1 i teraz turbinka wstaje od 1600 obr a wczesniej od 2100 i hamulce zrobiły sie bardzo ostre.
A pomiar podciśnienia robiłeś na biegu jałowym czy przy jakichś konkretnych obrotach silnika?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt sty 13, 2009 21:52

Pomiar robi sie na jałowym na wejsciu do N 75 i na wyjsciu na przewodzie do gruszki zeby weliminowac czy sa nieszczelnosci w połaczeniu. Pomiary był prawie takie same wiec wina pompy vacum.



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » wt lut 10, 2009 21:23

Panowie. Dziś zmierzyłem podciśnienie na wejściu do N75 i wyszło - 0,9 bara, następnie zmierzyłem na wyjściu (do gruszki) i okazało się, że jest tylko 0,5. Czy w takim przypadku uszkodzony mam zaworek N75? Dodam, że wszystkie wężyki mam sprawne, żadnych pęknięć. Bardzo proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » wt lut 10, 2009 21:56

piow11 pisze:Dziś zmierzyłem podciśnienie na wejściu do N75 i wyszło - 0,9 bara, następnie zmierzyłem na wyjściu (do gruszki) i okazało się, że jest tylko 0,5.
Pozdrawiam
Widzisz, ja też ostatnio robiłem pomiary i wyniki mam takie same jak u Ciebie, ale póki co nikt na podstawie wyników pomiarów nie był w stanie na forum mi powiedzieć czy tak ma być, czy też zaworek n75 jest do wymiany. Tu masz opis moich pomiarów: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2566383#2566383

Pozdrawiam,
Radek



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » wt lut 10, 2009 22:10

Radion, Dzięki za odpowiedź. A czy podmieniałeś zaworki (N75 i N18)?



Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » śr lut 11, 2009 10:23

piow11 pisze:A czy podmieniałeś zaworki (N75 i N18)?
Zaworków nie podmieniałem - brak czasu...Prościej jest odpiąć dwa wężyki od n75 i pomierzyć, niż mieszać zaworkami. Liczyłem na to, że jakaś mądra głowa na forum się znajdzie i napisze coś ciekawego w tym temacie. W ostateczności podmienię te zaworki jak będę miał chwilę czasu.

Pozdrawiam,
Radek



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » śr lut 11, 2009 11:31

Radion pisze:
piow11 pisze:A czy podmieniałeś zaworki (N75 i N18)?
Zaworków nie podmieniałem - brak czasu...Prościej jest odpiąć dwa wężyki od n75 i pomierzyć, niż mieszać zaworkami. Liczyłem na to, że jakaś mądra głowa na forum się znajdzie i napisze coś ciekawego w tym temacie. W ostateczności podmienię te zaworki jak będę miał chwilę czasu.

Pozdrawiam,
Radek
Ja dziś podmienię te zaworki i pomierzę podciśnienia na biegu jałowym i podczas jazdy. Dam znać jeszcze dziś co z tego mi wyszło.
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości