Strona 1 z 2
					
				Demontaż turbosprężarki
				: sob paź 25, 2008 10:24
				autor: jarorlit
				Witam,
Musze zdemontować turbinę w celu jej wyczyszczenia (zapieczone łopatki).
Mam pytanie do osób ktore to robiły (golf IV 1.9 TDI):
Czy poradzę sobie z jej zdemontowaniem i zamontowaniem, bez wyjmowania (unoszenia) silnika?
wydaje mi sie ze jest tam kiepskie dojscie...
Moze jest na forum jakas fotoporada? Jakos nie moge znalezc 
Dzieki za pomoc 

 
			 
			
					
				
				: sob paź 25, 2008 11:10
				autor: SToRM
				jarorlit pisze:Czy poradzę sobie z jej zdemontowaniem i zamontowaniem, bez wyjmowania (unoszenia) silnika? 
Absolutnie wogole nie musisz ruszac silnika. Generalnie nawet kanalu nie potrzeba przy ktoryms razem, jak sie wprawisz i wiesz, gdzie sa wszystkie sruby 

 
			 
			
					
				
				: sob paź 25, 2008 11:11
				autor: cowboy
				ja wymieniłem turbinke sam w 2 godziny bez kanału - za 2 razem 

 
			 
			
					
				
				: sob paź 25, 2008 11:18
				autor: SToRM
				cowboy pisze:ja wymieniłem turbinke sam w 2 godziny bez kanału - za 2 razem 

 
Mimo ze mam krotko ten traktor to w sumie juz musialem kilka razy wyjac i wlozyc to badziestwo  

 W zwiazku z tym wyciagam w 30 minut, montuje w podobnym czasie  

 Ale pierwszym razem to nam chyba ze trzy godziny w sumie zeszlo  

 Praktyka czyni mistrza  
 
jedynie co, to imho trzeba uwazac na szpilki w glowicy dla kolektorow, bo latwo je ukrecic...
 
			 
			
					
				
				: sob paź 25, 2008 11:36
				autor: Adamm
				jarorlit,  bez problemu wyjmiesz, zdejmujesz kolektor ssacy i masz elegancki dostep do turbo
od dolu warto miec dostep zeby sie nie meczyc
			 
			
					
				
				: sob paź 25, 2008 12:27
				autor: cowboy
				od dolu warto miec dostep zeby sie nie meczyc
ja najeżdżam kołami na 2 grube dechy połozne na klockach - trzeba z dołu odkręcić np spływ oleju do miski
 
			 
			
					
				
				: sob paź 25, 2008 13:48
				autor: SToRM
				cowboy pisze:trzeba z dołu odkręcić np spływ oleju do miski
Nie trzeba - poprostu jest wygodniej od dolu...
 
			 
			
					
				
				: sob paź 25, 2008 17:42
				autor: jarorlit
				To mnie pocieszyliscie 
Jeszcze jedno- polaczenia turbiny z silnikiem sa o ile pamietam na uszczelkach metalowych (blacha). Czy zostawiacie stare, czy wymieniacie? To samo pytanie co do nakretek mocujacych kolektor wydechowy. Zwykle sa bardzo skorodowane (temperatura).
Dostane je w zwyklym sklepie czy tylko ASO? Sa chyba drobnozwojowe...
 
			 
			
					
				
				: sob paź 25, 2008 19:51
				autor: odowazonel
				
 Podlacze sie do tematu, mam ten sam problem z tym ze raczej nie za bardzo potrafie w ogole za cos takiego sie zabrac, dla mnie to czarna magia. Macie jakieś info na dobry warsztat, ktory to zrobi? Bede wdzieczny za info. Choc z drugiej strony taki remoncik w grazu, to niezla przygoda i doswiadczenie, tylko zeby sprawy nie spaprac....
 
			 
			
					
				
				: sob paź 25, 2008 21:32
				autor: Matijas
				Jesli chodzi o to czy sie da, to tak jak koledzy napisali zadne problem ,mi za pierwszym razem zajelo to pewnie ok 2-3h, za ktoryms razem spokojnie ponizej godzinki :green_fuck:  
  
 
Jesli chodzi o fotoporade to ja za pierwszym razem poprostu korzystalem z ksiazki serwisoej golfa, sam naprawiam czy jakos tak. Na forum jest w pdf`ie z tego co kojarze zeskanowana wiec zaden problem.
Mysle ze dosc dobrze jest to opisane skoro za pierwszym razme nie majac o tym zielonego pojecia wyciagnalem turbo, Polecam!
 
			 
			
					
				
				: sob paź 25, 2008 21:35
				autor: SToRM
				jarorlit pisze:polaczenia turbiny z silnikiem sa o ile pamietam na uszczelkach metalowych (blacha). Czy zostawiacie stare, czy wymieniacie?
Kolektora ssacego i wydechowego z glowica, tak?
Ja wymienilem - groszowe sprawy.
Dodatkowo uszczelka papierowa pod splyw oleju z turbo tez nowa musi byc
jarorlit pisze:To samo pytanie co do nakretek mocujacych kolektor wydechowy. Zwykle sa bardzo skorodowane (temperatura). 
Nie zauwazylem potrzeby wymiany tychze u mnie.
 
			 
			
					
				
				: pn paź 27, 2008 09:35
				autor: odowazonel
				jarorlit -> a znasz moze jakies warsztaty ktore czyszcza turbine, moze cos polecisz w 3miescie?
			 
			
					
				
				: pn paź 27, 2008 10:14
				autor: Sztomel
				jarorlit, 
tu masz fotoporadę jak zdemontować turbinę z silnika AHF ze strony 
www.elektroda.pl (gdyby link się nie otworzył to trzeba się zarejestrować) :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/d ... i_1264.pdf
 
			 
			
					
				
				: sob lis 08, 2008 23:57
				autor: jarorlit
				Serdecznie wszystkim dziekuje.
Demontaz turbo zajal mi jakies 2 godziny...
I mniej wiecej tyle samo jego montaz.
Co do srub to kupilem nowe (4zl/szt) w ASO Skoda. 
Podobno sa samozaciskowe i raz uzyte ponoc nietrzymaja tak jak nowe...
Gorzej z rozbiorka i czyszczeniem, ale jakos sie udalo 

Co do pytania kolegi 
odowazonel...niestety nieznam. Robilem to sam