trzęsie zimny 1.6d

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lysy_-22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn paź 13, 2008 19:08
Lokalizacja: pomorskie

trzęsie zimny 1.6d

Post autor: lysy_-22 » pn paź 13, 2008 19:20

witam mam problem. moje auto jak jest zimne strasznie trzęsie. takiego go kupiłem i strasznie mnie to denerwuje. po ok. 2 minut przestaje trząść. proszę o pomoc. czy to coś poważnego??



FoKa1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 11:46
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Kontakt:

Post autor: FoKa1988 » pn paź 13, 2008 19:23

lysy_-22 pisze:moje auto jak jest zimne strasznie trzęsie
miałem podobny problem związany z zawalonym filtrem paliwa :green_fuck: Sprawdź jego stan lub profilaktycznie wymień , operacja to wydatek w granicach 40 zł


Piwo to moje paliwo

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pn paź 13, 2008 19:39

w tradycyjnym dieslu jest wiele powodów mocnych wibracji zimnego silnika:

- zużyta poduszka czołowa silnika
- zły kąt ustawienia pompy wtryskowej
- filtr paliwa (jak kolega wyżej pisze)
- złej jakości paliwo ( hałasujące wtryskiwacze)

Ja w swoim 1,6D zauważyłem, że po remoncie silnika (szlif bloku, nowe tłoki, pierścienie itd) rano, po odpaleniu też silnik pracował "twardziej", bardziej nim "rzucało",ale po 2 minutach już było ok, więc jakoś do tego przywykłem

wogóle taki już urok tych "klekotów", niektóre pracują miękko, niektóre twardziej
Ostatnio zmieniony pn paź 13, 2008 19:40 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » pn paź 13, 2008 21:31

lekko przyspieszac wyciagnac na 2 minuty i bedzie spoko ja tak u siebie robie


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn paź 13, 2008 21:32

przyczyną mogą być też za niskie obroty na biegu jałowym


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn paź 13, 2008 21:36

-nieszczelny uklad paliwowy, jak samochod odpala? Sprawdz wszystkie przewody, dociagnij obejmy i dokrec filtr paliwa, jak przewod dochodzacy do pompy jest przezroczysty, sprawdz po odpaleniu, czy sa bable powietrza,
-moga tez byc ustawione za niskie obroty, jesli masz obrotomiesz, obroty powinny byc ok 1000obr/min, ustaje po 2 min, bo silnik sie nagrzewa, podkrec obroty i zobaczysz,



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn paź 13, 2008 21:38

Semianek pisze:lekko przyspieszac wyciagnac na 2 minuty i bedzie spoko ja tak u siebie robie
są 2 rodzaje pomp i jedna z nich nie zwiększa obrotów :P wtedy kupa jak u mnie.



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » pn paź 13, 2008 22:40

wegi pisze:bardziej nim "rzucało",ale po 2 minutach już było ok, więc jakoś do tego przywykłem
to se kąt wtrysku ustaw bo za wczesny masz. opoznisz bedziesz mial miekka prace i cichsza


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn paź 13, 2008 23:04

to se kąt wtrysku ustaw bo za wczesny masz. opoznisz bedziesz mial miekka prace i cichsza
Ale jak za mocno opóźni to muła silniczek złapie ;)

Ja bym zajrzał jak tam poduszki wyglądają, zwłaszcza ta pod skrzynią i przednia, potem ustawił kąt wtrysku prawidłowo, najlepiej na stroboskopie... No i na koniec ustawił obroty biegu jałowego, na rozgrzanym silniku powinny mieć około 800-850obr/min, na zimnym będą niższe ale od tego jest przyśpieszacz zapłonu...



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » wt paź 14, 2008 00:00

Lukas-182 pisze:800-850obr/min, na zimnym będą niższe ale od tego jest przyśpieszacz zapłonu...
no to nisko je ustawiasz. wg mnie o 100 wiecej ale moze sie nieznam i tyle ;) . wiadomo ze kat ma byc prawidlowy bo bedzie kupa


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt paź 14, 2008 18:26

no to nisko je ustawiasz.
Hmm, czy ja wiem czy nisko, 850 jak dla mnie idealnie ;)



lysy_-22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn paź 13, 2008 19:08
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: lysy_-22 » wt paź 14, 2008 18:26

dzięki za pomoc. jutro wszystko sprawdzę.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3830
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt paź 14, 2008 19:55

Książkowe obroty to 850


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 287
Rejestracja: czw paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP

Post autor: pakero » wt paź 14, 2008 21:09

obroty to 850 powinny być a co do trzęsienia budą to możliwe że już masz poduszki do wymiany.
Nie kosztują dużo a komfort się raczej powinien poprawić zdecydowanie . :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości