strzelil pasek rozrzadu...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw wrz 11, 2008 23:43

tommy-cichy pisze:Ten golfik jest na sprzewdaz bo kupilem passata,a powiedz mi pinkfloyd co moge zrobic zeby silnik pracowal dobrze a koszty tego remontu byly najmniejsze?
Jak chcesz to sprawdz kompresje bedziesz wiedział czy musisz robic. Jak trzeba bedzie to tylko uszkodzone zawory, nad nimi hydrauliki, nowa uszczelka, regulacja kąta wtrysku, pasek i jeździ.



Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » czw wrz 11, 2008 23:45

O to mi wlasnie chodzilo bo po golfa mial dzisiaj klient przyjezdzac a tu bach.A jak spradze ta kompresje,bo chyba zeby ja sprawdzic to musze najpierw go odpalic czy nie?

[ Dodano: 11 Wrz 2008 23:54 ]
Pinkfloyd napisz mi czy da rade sprawdzic ta kompresje bez odpalania auta,bo chcialbym zeby skonczylo sie to tylko na wymianie zaworow a i tak napewno pojade na jakis zlom i wezne uzywki bo nie chce pakowac kasy w te auto,a masz orientacje ile mniej wiecej kosztuje te czesci?i ile mniej wiecej mechanior moze wziasc za rozebranie wymiane i zlozenie tej glowicy?



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt wrz 12, 2008 01:09

PinkFloyd pisze:jak ci wyreguluje kąt wtrysku- na słuch na chybił trafił - bo tak robił ??
na marker :)



Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » sob wrz 20, 2008 10:58

Panowie glowica sciagnieta zaden zawor nie pokrzywiony,nawet nafta sprawdzalismy czy nie przepuszczaja.Tylko mam teraz pytanko odnosnie ustawienia rozrzadu:
1-jak zlozylem walek rozrzadu,nic tam nie musze ustawiac szczelinowmierzem czy cos?
2-do ustawienia rozrzadu zablokuje pompe wtryskowa tym klinem ale nie wiem czy przy strzeleniu paska czy mi nie obrucilo zebatki pompy o 1 obrot,jest to obojetne czy przesunelo o obrot do przodu czy tez ja cofne to kolo zebate w tyl byle by szlo klin wsadzic w ten otwor do blokowania?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » sob wrz 20, 2008 11:18

1. wałek rozrządu musisz zablokować, masz tam wycięcie w nim asymetryczne, tak żeby to wycięcie było u góry, i wkładasz tam blache ok 4mm, tak żeby blacha opierała sie na płaszczyźnie głowicy, i musisz zbić koło zębate z wałka, tu masz wszystko
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181593 tu masz jak to zrobić w td w tdi jest tak samo..
2. normalnie zablokuj bolcem chyba fi 16, pompa ma cykł co 360 st tak że nic się nie poprzestawiało..

po założeniu warto podpiąc silnik pod vag-a i sprawdzić kąt wtrysku..

powodzenia


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » sob wrz 20, 2008 14:29

I kolejne problemy sie pokazuja,mianowicie chce zakladac pasek przekrecilem kolem od pompy wtryskowej i patrze a te kolo ma takie bicie ze szok raz jak przyloze poziomice do kola od walka zaworow to sie zgadza a jak przekrece kolo pompy o pol obrotu i przyloze poziomice to brakuje gdzies 0.5cm zeby byl poziom.CZyli jak obroce o pol obrotu to kolo pompy odstaje z lewej strony,I teraz pytanie co to moze byc kolo zebate jest pokrzywione czy moze oska w pompie sie skrzywila,jest taka mozliwosc?jak tak to jaki koszt wymiany tej ośki?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » sob wrz 20, 2008 14:32

żeby wymienić ośke to trzeba całą pompe rozebrać, a może śruba nie jest dokręcona, albo coś z klinem nie tak...


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » sob wrz 20, 2008 14:41

Sruba jest dokrecona a te kolo tak mocno siedzi ze zbic go nie idzie takze ten klin tez chyba odpada,a gdzie taka oske wogole mozna kupic?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » sob wrz 20, 2008 15:18

pompiiarz powinien mieć takie cuś, można zapytać w intercarsie
a na 100% to wina ośki? może to koło?! bo wymienić ośke to trzeba wyciągnąć pompe i ją całą rozebrać, robota dla dobrego pompiarza
Ostatnio zmieniony sob wrz 20, 2008 15:21 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob wrz 20, 2008 15:36

tommy-cichy pisze:a te kolo tak mocno siedzi ze zbic go nie idzie
Do zbicia tego koła TYLKO ŚCIĄGACZ, bijąc młotkiem skrzywisz koło lub ośke [ ale w twoim przypadku to już bez różnicy] One zawsze tak mocno siedzi na stożku wałka, a do tego jest klin.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » sob wrz 20, 2008 16:15

Juz wiem z kad te bicie.winne jest te kolo zebate chyba jak ktos je kiedys sciagal musial przypierniczyc za mocno i peklo i je zgielo i z tad te bicie.Tylko nie idzie tego kola kupic nowego,wie ktos moze gdzie moge kupic takie kolo?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » sob wrz 20, 2008 19:17

Zapytaj w intercarsie, albo u jakiegoś mechanika/pompiarza z jakieś starej pompy na części


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » ndz wrz 21, 2008 00:10

tommy-cichy pisze:...Juz wiem z kad te bicie.winne jest te kolo zebate chyba jak ktos je kiedys sciagal musial przypierniczyc za mocno i peklo i je zgielo i z tad te bicie.Tylko nie idzie tego kola kupic nowego,wie ktos moze gdzie moge kupic takie kolo?...
I to jest właśnie POWÓD dlaczego strzelił pasek!!! Druga strona postów, każdy chce naprawić to auto, ale nikt jak do tej pory nie zastanowił się, dlaczego się ono zepsuło. Przecież zawsze najpierw się usuwa przyczyny, a dopiero potem skutki. Pasek rozrządu nie urywa się od tak sobie...

Zczytaj numer ze starego koła i szukaj na używkach, jak nie dostaniesz to ASO. Nr. OE koła powinien być taki 028130111A (44 zęby), w zamiennikach niedostępny, a w ASO kosztuje ok. 80zł.
Na Allegro: http://www.allegro.pl/item427416477_kol ... _golf.html
Ostatnio zmieniony ndz wrz 21, 2008 00:20 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 2 razy.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » sob wrz 27, 2008 08:01

Panowie mam juz wszystkie czesci,zaraz lece skladac rozrzd wiem wszystko jak go zlozyc tylko nie znam momentow obrotowych,gdyby ktos mogl mji podac z jaka sila mam dokrecac:
-kolo od tej pompy wtryskowej bo mam juz inne
-kolo od walka rozrzadu
-i reszta tez by sie przydala ale te najwazniejsze potrzebuje
Mialem gdzies taki plik Paski rozrzadu ale ktos mi go musial skasowac,gdyby ktos mial taka instrukcje to jeszcze było by lepiej,mam info-techa ale tam jest bardzo skromniutko,a wiem ze tamten plik co pisalem pochodzil z autodaty.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości