Wibracje drgania a wszystko niby oki

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Arek5513
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:06
Lokalizacja: Katowice

Wibracje drgania a wszystko niby oki

Post autor: Arek5513 » pn gru 10, 2007 23:13

WITAM :grin:

Posiadam Passat-a '90r, silnik Y1, przebieg 295.500.
Mój problem polega na wibracjach ... całej budy.
-wymienione WSZYTSKIE PODUSZKI,
- kąt wtrysku ustawiony,
- wtryski sprawdzone,
- rozrząd sprawdzony,
- luzy zaworowe sprawdzone,
- pompa umyta, wyregulowana, ustawiona.. jak nowa.. :grin:
- filtry >> paliwa i powietrza nowe,
- swiece zarowe pala wszytskie...
- łącznik elastyczny wydechu jest oki na oko... :panna:

Silnik nie bierze oleju po regulacji jest bardzo zrywny i ekonomiczny (cykl
mieszany 4,5 l/100km) :satan:
Olej Castrol High Milage 15w40 przeznaczony do starych silników.

Jak powiedział specjalista od Diesli zrobili wszytsko co mogli.. silnik
IDEALNY !! :okej:

Zastanawiam sie czy to nie gibające sie koło pasowe (na wale) napędu
agregatów pomocniczych. Czytałem ze te koła powodują drgania lecz ja nie mam
koła wielorowkowego tylko koło na pasek klinowy zwykły o przekroju
"trojkatnym" więc czy te koła tez sie gibią ??????

A może olej jaki stosuje Castrol High Milage 15w40 spowodował wypłukanie
osadów.. na ulotce dołączonej do opakowania .. jest wzminka ze osady usuwa
i w jakis magiczny sposó doszczelnia silnik poprzez odziaływanie środków
chemicznych na gumę uszczelek. Moze po około 10.000 km mi wymyłu osady i
sie luzy pojawiły?? :hmm:


Pomimo tych wszystkich zabiegów wibracje w kabinie.. sa nie do zniesienia..
kierownica drzy, fotel tez.. plastyki tapicerki chce wyrwac z zaczepow.
Jestem psajonatem tego samochodu bo ma dusze.. ale juz nerwy trace powoli. :crazy:

Drodzy FORUMOWICZE bardzo serdcznie prosze o pomoc :D


.... bo Diesel wielkim człowiekiem był ... :-D

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt gru 11, 2007 06:41

Niestety nie napisałeś czy te drgania i wibracje występują tylko w czasie jazdy czy również na postoju na wolnych i podwyższonych obrotach.

Jeżeli występują tylko w czasie jazdy i nasilają się wraz ze wzrostem prędkości to przede wszystkim należy sprawdzić stan ogumienia, felg, prawidłowego przylegania elementów układu jezdnego - felg do piast itp. a przede wszystkim sprawdzić czy koła są dobrze wyważone (zwłaszcza tylne - wtedy najbardziej trzęsie budą).

Jeżeli występują na postoju to pozostaje chyba sprawdzenie sprawdzenie wyważenia wału korbowego (wraz z kołem zamachowym i sprzęgłem).

Wymieniłeś podstawowe podzespoły, które z reguły są przyczyną takich wibracji więc poza wymienionymi sugestiami powyżej na razie nic innego nie przychodzi mi do głowy.



Arek5513
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:06
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arek5513 » wt gru 11, 2007 17:31

Dzieki Stomel :pub: za sugestie wału :D tez o nim mysle, ze moze mi sie poluzowalo koło zamachowe albo......... :crazy: ale czy mogł miec na to wplyw olej ?? Castrol High Mileage 15w40 ktory leje ma bardzo niska liczbe zasadowa TBN 8 mg KOH/g pomimo ze klasa jakosciowa CF. Moze wiec sie gdzies stworzyl nagar.. co powoduje .. zmniejszenie wymiaru np. walu co powoduje drgania.

Drgania sa i na postaju i wczasie jazdy.. pochodza od silnika najprawdopodobniej :crazy:

Usterka powstała nagle >> uruchamiam zimny silnik i nagle kierownica zaczyna wibrowac jak nigdy :grrr: Te drgania nie narastaly stopniowo Pojawiły sie nagle. Wczesniej silnik chodził jak benzynowy, miękko, spokojnie, bez jakichkolwiek wibracji czy drgań :grin:


Czekam na dalsze sugestie, wszystkim dziekuje za pomoc :D


.... bo Diesel wielkim człowiekiem był ... :-D

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » wt gru 11, 2007 17:39

za nim zaczniesz patrzeć do koła zamachowego poluzuj wszystkie poduszki ,złap powiedzmy za dekiel zaworów i poszarp silnikiem może poduszki dobrze się nie ułożyły



Arek5513
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:06
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arek5513 » wt gru 11, 2007 19:28

Roberrog dziekuje za wspanialy pomysl.

Po wimianie przedniej poduchy.. było gorzej.. po wymianie dwóch kolejnych była katastrofa "wibracyjna" która utrzymuje się do dziś..... :crazy: Co ciekawe gdy zaczynam hamować i dojezdzam do świateł mocniej naciskajc hamulec.... buda zaczyna mocniej drgać !! Wiec moze to... naprężenia poduszek powodują te drgania... >> silnik pod wpływem bezwładności przesuwa sie i bardziej napiera na poduszki co emituje drgania

Sprawdze to jeszcze w tym tygodniu

Czekam na inne propozycje

Z góry dziękuje :D


.... bo Diesel wielkim człowiekiem był ... :-D

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt gru 11, 2007 20:52

wiec może to wina poduszek?czytałem że nowe (szczególnie te tańsze)potrafią gorzej przenosić drgania niż stare orginały...orginały były olejowo gumowe ,zamienniki zdarzają się że są tylko gumowe...ale nienapisałeś jakie założyłeś poduszki .u mnie z jednej poduszki zaczyna pokapywać olej spodem a to oznacza początek jej końca narazie nic nietrzęsie ale z czasem pewnie zacznie.jeżeli te drgania pojawiły się po wymianie poduszek to sprawa jest jasna
Ostatnio zmieniony wt gru 11, 2007 20:56 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.



Arek5513
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:06
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arek5513 » śr gru 12, 2007 00:47

Mam poduszki .. takie jakie wykazał katalog InterCarsu srednia pulka cenowa. Wymienione wszystkie. Musze zatosowaac technike poluzowania srub i poruszania silnikiem moze to naprezenia.

[ Dodano: 14 Gru 2007 20:34 ]
Poluzowałem poduszki.. poruszałem silnikiem .. i dalej drgania sa.. i to duze.... Ten pomysł nie wypalil.. :-/

[ Dodano: 26 Gru 2007 23:03 ]
Panowie wibracje i drgania są nadal.. poduszki sie nie ułożyły jak było sugerownae wiec.. prosze dalej o rozwiązanie problemu Proszę o pomoc


.... bo Diesel wielkim człowiekiem był ... :-D

sevek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt mar 03, 2006 15:36
Lokalizacja: ŻYWIEC/KATOWICE

Re: Wibracje drgania a wszystko niby oki

Post autor: sevek » wt sty 15, 2008 14:57

Arek5513 pisze:WITAM :grin:

Posiadam Passat-a '90r, silnik Y1, przebieg 295.500.
Mój problem polega na wibracjach ... całej budy.
-wymienione WSZYTSKIE PODUSZKI,
- kąt wtrysku ustawiony,
- wtryski sprawdzone,
- rozrząd sprawdzony,
- luzy zaworowe sprawdzone,
- pompa umyta, wyregulowana, ustawiona.. jak nowa.. :grin:
- filtry >> paliwa i powietrza nowe,
- swiece zarowe pala wszytskie...
- łącznik elastyczny wydechu jest oki na oko... :panna:

Silnik nie bierze oleju po regulacji jest bardzo zrywny i ekonomiczny (cykl
mieszany 4,5 l/100km) :satan:
Olej Castrol High Milage 15w40 przeznaczony do starych silników.

Jak powiedział specjalista od Diesli zrobili wszytsko co mogli.. silnik
IDEALNY !! :okej:

Zastanawiam sie czy to nie gibające sie koło pasowe (na wale) napędu
agregatów pomocniczych. Czytałem ze te koła powodują drgania lecz ja nie mam
koła wielorowkowego tylko koło na pasek klinowy zwykły o przekroju
"trojkatnym" więc czy te koła tez sie gibią ??????

A może olej jaki stosuje Castrol High Milage 15w40 spowodował wypłukanie
osadów.. na ulotce dołączonej do opakowania .. jest wzminka ze osady usuwa
i w jakis magiczny sposó doszczelnia silnik poprzez odziaływanie środków
chemicznych na gumę uszczelek. Moze po około 10.000 km mi wymyłu osady i
sie luzy pojawiły?? :hmm:


Pomimo tych wszystkich zabiegów wibracje w kabinie.. sa nie do zniesienia..
kierownica drzy, fotel tez.. plastyki tapicerki chce wyrwac z zaczepow.
Jestem psajonatem tego samochodu bo ma dusze.. ale juz nerwy trace powoli. :crazy:

Drodzy FORUMOWICZE bardzo serdcznie prosze o pomoc :D
dokładnie tak jakbyś opisał moje auto,z tym że ja mam VW Golfa II 1,6 GTD silnik SB z przebiegiem 275.000. Mam dokładnie takie wibracje, sprawdzałem i wymieniałem już chyba wszystko, podkładałem już nawet jakieś gumy pod puszkę filtra powietrza i intercooler - i nic :crazy: oddałem pompę do regeneracji i ustawienia kąta, wymieniłem poduszki, wtryski, świece - i kicha :panna: Podejrzewam że mogą to być (ze względu na przebieg) jakieś luzy na wale korbowym i panewkach, bo już nic innego nie przychodzi mi do głowy.



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » śr sty 23, 2008 01:47

Witam,
Ja mam Golfa 1.9D z silnikem 1Y - objawy mam identyczne. Tez jak u Ciebie pojawilo sie to nagle. Walcze z tym juz ponad rok i nic. W ten weekend mialem wymieniany pasek rozrzadu i wydaje mi sie ze mechanik opoznil mi troche poczatek wtrysku. Drgania sa teraz troche mniejsze ale obroty na jalowym mam ustawione na 1000~1050 bo na tych co podaje ksiazka serwisowa (900 +-50) jest tragedia. Drzy deska, kierownica, siedzenia, po prostu wszystko. To co opisales tez robilem. Przy mocniejszym hamowaniu drgania sie nasilaja.

Mechanik twierdzi ze nic nie robil poza wymiana rozrzadau i na pewno nie przestawil poczatku wtrysku. Ale jak odebralem auto to po pierwsze rowniej pracuje, po drugie jest ciszej a po trzecie jest troche bardziej mulasty niz byl. Moze sprobuj opoznic troche poczatek wtrysku. Moze to cos da. Jak bys na cos wpadl daj znac.

P.S. Jak czytalem Twojego posta to jakbym widzial moja historie. Nawet gdybym sprzedal auto to i tak bede sie zastanawial czego to jest wina.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr sty 23, 2008 20:08

panowie, opuźnianie kata wtrysku to nie jest metoda na pozbycie sie drgań, podobnie jak podniesienie obrotów biegu jałowego. Puźniejszy kąt wtrysku fakt ze spowoduje ze silnik będzie subiektywnie ciszej i bardziej miękko pracował, ale wystąpią ujemne tego skutki a mianowicie auto będzie troche słabsze i moze gorzej odpalać szczeglnie zimne, tak więc nie ma nic za darmo. Jesli chodzi o poduszki to ja tez tego doświadczyłem ze na nowych bardziej trzęsie niz na starych orginałach, ogólnie poduszki dostępne u nas są marnej jakości, jesli juz sie na nie decydujecie to trzeba brac te z górnej półki. Wiem ze Corteco robi dobre jakosciowo poduchy, a takze lemforder. Jesli chodzi o to które są olejowe które nie to wiem na bank ze w silnikach 1,9D, 1,9TD oraz 1,9TDI olejowa jest tylko jedna tylna prawa czyli od pasazera, 2 pozostałe są gumowe, jakie są w silnikach 1,6 na bank to nie wiem ale podejrzewam ze tez olejowa jest tylko jedna. Jeśli juz wszystko sprwadzacie to zwróccie takze uwage na 4 gumy ktore są w przednej belce na której lezy silnik, 2 są przy prawej podłuznicy ,2 przy lewej, one tez odpowiadają za tłumienie drgan, pozdrawiam.



Awatar użytkownika
ESTEBAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 00:41
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: ESTEBAN » śr sty 23, 2008 23:59

U mojej narzeczonej w polo 98 rocznik 1,9 D drgania na wolnych obrotach jak w Twoim przypadku , trzęsie całą budą, kierownica, plastiki, fotele....rozkładam juz ręce...wszystko posprawdzalem.....poduszki silnika, kółko pasowe, rozrząd, pompę wtryskową...i nie pamiętam co jeszcze....Mechanicy twierdzą,że może to być wina koła dwumasowego i kwalifikują do wymiany. Nie chcę pakowac kaski ,bo nie daja gwarancji, że to pomoże.... podkrecilem obroty na pompie tak, ,że na jalowym jest teraz 10,5, ale ileż można tak jeździć...szlag by to trafił :panna: Czy od popsutego dwumasu moga być takie drgania??? Znalazlem gdzies zestawy sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym, ale czy bedzie ok? Zagadka.....



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » czw sty 24, 2008 00:44

Wiem ze nie jest to rozwiazanie problemu (opoznianie konta wtrysku czy podnoszenie obrotow) ale naprawde nie mamy juz pomyslu co z tym zrobic.
Ja oddalem auto do ASO i tez rece rozkladaja a mechanicy nie chca na ten temat ze mna juz dyskutowac - zaznaczaja ze wszystko co robie to na wlasne ryzyko.

Szatanek masz moze jakies zdjecie tych 4 gum ktore sa w przedniej belce, a moze numer znasz to z checia sprobuje z tym zawalczyc.

Mam jeszcze ochote wymienic koncowki wtryskow (mimo ze pompiarze mowia ze nie sa takie zle) ale to jak bede mial na zbyciu troche wiecej pieniedzy



szymo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 03, 2006 16:37
Lokalizacja: Świerkol

Post autor: szymo1 » czw sty 24, 2008 09:23

Wina marnej jakości poduszek. Po wymianie u mnie wszystkich poduszek drgania sie nasiliły. Zwiększyłem obroty biegu jałowego. Mówi sie trudno;-)



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw sty 24, 2008 22:27

NiCom zapytaj kogos na forum kto ma etke niech Ci wklei rysunek tej przedniej belki, ja niestety jej nie posiadam :( Ale znalazłem w focie takie gumy, podejrzewam ze to te z przedniej belki, chodz pewności nie mam,a oto link do strony:
http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(z0dfk ... 45b3qb4lm3))/Samochod3.aspx?GenArtNr=247
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw sty 24, 2008 22:29 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości