Strona 1 z 1
					
				Problem z regulacja turbiny k14
				: pn lis 05, 2007 21:09
				autor: Luki_Zdzich
				Witam mam taki problem bo po zmianie tego boost pina z pompy 1,6 (autko śmiga elegancko)
Zaczął przy przybutowaniu kopcić i to bardzo 
 
Czytałem ze pomorze podniesienie ciśnienia na turbinie ale wkręcając ta śrubkę imbusowa nic sie nie dzieje cisnienie nie zmienia sie i tak samo jak ja wykręcam tez jest takie same.
Pewnie ten zawor sie zaciol ( czytałem na forum ze lubi sie zacinać) czy MBC w tym wypadku pomorze ( i czy w ogole będzie się szybiej wkręcać po zamontowaniu MBC) ??
Ciśnienie na turbie przy 2 biegu 50km/h 0,8 bara przy pelnym bucie na każdym biegu 1,1 bara
Ciśnienie nie wydaje mi sie za małe , a moze zmiana dawki paliwa zwiekszenie badz zmniejszeni pomoze ??
Proszę o rady i z gory dziekuje  

 
			 
			
					
				
				: pn lis 05, 2007 22:36
				autor: marek29
				Jak masz 1.1 to się ciesz........... Ja miałem 1.6 na zaciętym zaworze.Rozbierałem wszystko łącznie z głowicą (uszczelka).Najwyrazniej u Ciebie zawór działa ,albo zmordowane turbo i tylko tyle bije.
Ps I wybij sobie z głowy więcej podnosić (chyba że zmieniałeś uszczelkę).bo może by mało śmiesznie.Wiem że w 1,9 są bardziej wytrzymałe ale.........auto nie jest nowe.
			 
			
					
				
				: pn lis 05, 2007 22:41
				autor: pioczel
				powiem Ci z moejgo doświadczenia że zmniejszenie dawki paliwa całkowicie zniwelowało dymienie,ale stał się też słabszy na niższych obrotach dopiero od 3000 czuć większą moc 
 
tylko że mi raczej zależy zeby nie kopcił i mało palił,a ile spali to dopiero testuje
po zakupie palił 9(fest kopcił) zmniejszyłem raz to spadło na 7,teraz zmniejszyłem jeszcze troche i sie obaczy,podniosłem że troche ciśnienie na turbie ale nie wiem jakie bo nie mam zegara
 
			 
			
					
				
				: pn lis 05, 2007 22:48
				autor: Luki_Zdzich
				Czyli moge probowac zmnijszyc dawke paliwa a jak zwieksze to bedzie tez kopcil czy tez moze zmaleje ??
I jeszcze jedno zrobilem przed chwila jeszcze jeden tescik bo wtedy kolega mi mowil jakie jest cisnienie ( ja prowadzilem a on patrzyl na wskaznik) nie powiedzial mi ze po przybutowaniu rosnie na 1,5 - 1,6 bar ale odrazu spada na 1,1 i tak sie utrzymuje jak zwolnie i dam znowu buta to tez rosnie na jakies 1,5 bara i spada na 1,1 a potem opcjonalnie jak zwalniam to maleje
			 
			
					
				
				: pn lis 05, 2007 23:55
				autor: dzidzia24
				pioczel pisze:powiem Ci z moejgo doświadczenia że zmniejszenie dawki paliwa całkowicie zniwelowało dymienie,ale stał się też słabszy na niższych obrotach dopiero od 3000 czuć większą moc 
 
tylko że mi raczej zależy zeby nie kopcił i mało palił,a ile spali to dopiero testuje
po zakupie palił 9(fest kopcił) zmniejszyłem raz to spadło na 7,teraz zmniejszyłem jeszcze troche i sie obaczy,podniosłem że troche ciśnienie na turbie ale nie wiem jakie bo nie mam zegara
 
Nie wiem jak ostro bym musiał jeżdzić żeby mój spalił 9l 

 
			 
			
					
				
				: pt lis 09, 2007 00:14
				autor: marek29
				pioczel pisze:powiem Ci z moejgo doświadczenia że zmniejszenie dawki paliwa całkowicie zniwelowało dymienie,ale stał się też słabszy na niższych obrotach dopiero od 3000 czuć większą moc 
  
U mnie wtedy zaczyna dostawać zadyszki (no może powyżej 3300)
Największy moment mam między 2000 a 3000 tys.(w tym zakresie wskazówka obrotomierza najszybciej śmiga)
Pomimo wszelkich usilnych starań (kręcenia pompą) a dymi sporo.......
nie udało mi się przekroczyć 7l/100km.