[TDI PD] VW Bora 1.9TDI 85kw raz pali, raz nie.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » pn lis 18, 2013 20:04

jutro wszystko się okaże odbieram auto po wymianie pompki



borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: borax9x » wt lis 19, 2013 21:00

Pierwszo sprawdzic bylo czy dostaje prad jak nie chce odpalac ;) 109 lub pompka , jezeli pompka padla to sprawdz czy syf duzy w baku masz jezeli tak przydalo by sie wyczyscic;p



dgkm1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 16:29

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: dgkm1990 » wt lis 19, 2013 21:58

Wygląda mi to na problem z paliwem jak koledzy ci już zwrócili uwagę. Zalecam wymianę gumek na alledrogo dostaniesz firmy bosch za niedużą kasę Miałem podobny problem gumki nie pomagały i okazało się że była nieszczelność pomiędzy kanałami paliwowymi w głowicy a pompa vacum. Mi to dopiero wyszło wszystko jak miałem zrzucona głowicę. Dzisiaj ciężko o dobrego mechanika i nawet w aso rozkładają ręce. Niestety. Pozdro. PS. posprawdzaj czy ci się nie poci paliwem pod pompą vacum.



skorpionek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 17:07

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: skorpionek » śr lis 20, 2013 15:11

witam a sprawdzałeś lub podmieniałeś przekaźnik 109 (jeśli nie masz na podmianę proponuje go wyjąć otworzyć i sprawdzić lutowania na płytce gdyż od serwisanta vw słyszałem że jest to częsta przyczyna)



borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: borax9x » śr lis 20, 2013 21:39

pisalem juz to co kolega powyzej. Dla mnie kazdy "serwisant" jest malo warty i mowi kazdy to samo. U mnie tez tak mowili (wymieniac w ciemno) a to nie prawda. Od 2003 roku nie ma plytek w przekaznikach czyli nie moga powstac zimne luty. Przekazniki sa robione na technologi cewki ( bez awaryjne ) oczywiscie wszystko ze starosci sie zepsuje . Ale na bank jezeli byl na plytce to juz byl wymieniany.



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » śr lis 20, 2013 23:57

Autko odebrane od mechanika i niestety wymaiana pompowtrysku i cewki w nim niestety nie naprawiła usterki. Błąd 008 nie występuje lecz usterka dalej ta sama na ciepłym i zimnym. Wszystko co piszecie zotało dokładnie sprawdzone czyli
....gumki nowe
....pompki wszystkie ok wymieniona 1 sztuka
....komputer zero błędów oprogramowanie zrobiony clone 1:1 (nowy komputer)
....przekazniki sprawdzone
....cała instalacja sprawdzona po jednym kabelku
....nowy akumulator
....rozrusznik po regeneracji


Usterka wystąpiła dwa dni po wymianie kompletnego sprzęgła i gumek na pompkach oraz filtrów

Opis usterki

Niezależne czy ciepły czy zimny co 4-5 odpalenie tylko kręci cofam kluczyk i zawsze kręci tylko drugi raz i za trzecim odrazu wedy pali- zawsze tak samo jak usterka się pojawia 1 krecenie 2 krecenie i odpala.....dosłownie możecie nie wierzyć ale ręcw mi opadły a kasy jak dla mnie poszło bardzo dużo. Mechanik od ktorego odebrałem auto zgrał na lapka mapę sterowika i chce ją porównać z oryginałem, wie ktoś gdzie znajdę mapę do mojego auta. Czy wgranie nowego świeżego oprogramowania może coś dać bo jw przy wymianie sterownika został zrobiony clone.


Ps. Dowiedziałem się ze przy wymianie sprzęgła przekręciła sie sruba akumulatora i trzeba bylo spawac urwany uchwyt mocowania akumulatora czy to moglo uszkodzic oprogramowanie auta?


Jeśli chodzi o pompke zawsze ją słychać jeśli jest wskazówka poniżej połowy baku, tu nie chodzi o to że długo kręcę i nagle pali- mogę kręcić do rozładowania akumulatora. Rano często odpalam odrazu.



borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: borax9x » czw lis 21, 2013 09:58

Boze dlaczego tego wczesniej nie powiedziales? ... Jezeli przekrecasz kreci , przestajesz i tak z kilka razy az za ktorym razem poprostu ODPALI na dotyk wiec jest tylko jedna jedyna mozliwa mozwliwosc(moim zdaniem) Immobilizer ale w stacyjce badz liczniku , lub w kluczyku cos nie laczy;) PROSTE JAK DRUT.

Przy wymianie sprzegla ... ble ble ... ble ble ... Jezeli nie odlaczyli klem mogla sie spalic instalacja:) Ale przy kazdej , wazniejszej czynnosci powinno odlaczyc sie klamy od akumulatora. Czyt. spawanie wydechu itd itp. Wiele osob to ignoruje , a pozniej bardzo sie dziwi... Jezeli przekrecila sie sruba akumulatora wczasie podlaczonych klem mogloby cos sie stac ale kolego... Jezeli czasem odpali czasem nie ble ble , pana opisanie to jest prosta sprawa to co wyzej napisalem. Jezeli tego nie sprawdzili to...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: Michał_1977 » czw lis 21, 2013 15:29

borax9x pisze:Immobilizer ale w stacyjce badz liczniku , lub w kluczyku cos nie laczy;)
Może być coś na rzeczy.Zacząłbym od kluczyka,a dokładniej,to od pestki :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » czw lis 21, 2013 16:57

Jadę zgrać dzisiaj nowa mapę i nowy immo, dam znać jakie efekty



orel11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz wrz 15, 2013 21:09
Lokalizacja: WLKP

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: orel11 » czw lis 21, 2013 20:01

A może po prostu kostka stacyjki nie łączy.



borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: borax9x » czw lis 21, 2013 21:39

Kolego wyzej jakby to bylo takie proste to by kazdy mechanik po podpieciu kompa by to wiedzial (wyswietlany blad) . Immo = licznik ale jak kolega michal_1977 podkreslil ze sam zaczalby od kluczyka . Ja tez bym to zrobil. Fajnie nazywasz :P Pestka ;D ta "pestka" moze niestykac sie za dobrze z kluczem i nie przechodzi sygnal immo ;> ale w sumie latwo to sprawdzic... Przed proba odpalenia jakby ciagle immo sie palilo to wtedy oznacza ze nie laczy. Jak zgasnie mozna smialo odpalac... Ciekawi mnie wynik sprawy;)



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » czw lis 21, 2013 22:54

Immo wykluczone po wyłączeniu odpala tak samo , mapa wgrana na czysto to samo, dawki większe i to samo

jutro kupię filtr paliwa zmienię i zobaczę cz :grin: y czasem nie trafił mi się feler, następnie wymienię znowu gumki



borax9x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: ndz maja 26, 2013 17:36

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: borax9x » czw lis 21, 2013 23:13

POMPKA W BAKU URUCHAMIA SIE ? ZOSTALA WYMIENIONA?
"pompki wszystkie sprawne 1 wymieniona" jakie pompki?:D 85kw to 115 na pompowtryskach jak sie dobrze orientuje tak? Wiec nie czaje jakie ty masz tam pompki ? Nie jestem mechanikiem ale jak na chlopa biore wszystko na swoj rozum. Paliwo podaje pompa paliwa w BAKU ktore leci do silniczka. Pompowtryski sobie same dawkoja paliwa(stad ich nazwa) ZA pomoca , ale to jeszcze raz powiem Za pomoca podcisnienia ktore daje im POMPA VACUM. To masz 2 "pompki" ... Kolejna rzecz. Nagle to Ci sie stalo czy po wymianie rozrzadu (tez takie cuda sie zdarzaja) .

Moim zdaniem :
Zle zmontowane filtry badz trefny filtr paliwa( zdarza sie niestety ) , dla mego ojczulka kiedys sie trafil trefny ze startu.
Po wymianie gumki na pompce zle ustawienie jej , przykrecenie , uszkodzenie. Szklanki nie stukaja ? Szklanki tfu... samoregulatory ;) Jak zwal tak zwal... Zacznij od filtra paliwa(wsadz stary , chociaz byl stary ale jakos dzialal) Po co kupywac nowe czesci? Pokoleji lec po tym co wymieniales , gdzie sam mowiles ze po wymianie tych czesci takie cuda sie dzialy.



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TDI PD] bora 1.9TDI 85kw raz pali raz nie

Post autor: specWROC » czw lis 21, 2013 23:27

Jak sprawdzić vacum a jak pompę w zbiorniku?
Tak zmieniłem jeden Pompowtrysk



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości