[Diesel] 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[Diesel] 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Witam ! Mamy lato a mój rodzyn odpala za 5 razem jak jest zimny. Pochodzi pół minuty i pali od strzała na ciepłym silniku tym bardziej. Stało się tak z dnia na dzień... wymiana świec nic nie dała  
			
									
									[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Jak to stwierdzić ? Patrzec na przewody paliwowe podczas krecenia ?
			
									
									- 
				szymon160989
 - Nowicjusz

 - Posty: 15
 - Rejestracja: ndz sie 12, 2018 19:41
 - Lokalizacja: Wlkp
 - Auto: Golf mkII 1.6GTD
 - Silnik: JR
 
[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Jakby cofalo się paliwo to na ciepłym też by nie odpalal. A sprawdzales czy świece grzeją w ogóle?
			
									
									- Michał_1977
 - _

 - Posty: 14310
 - Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
 - Lokalizacja: Leżajsk
 - Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
 - Kontakt:
 
[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Bezpiecznik świec żarowych na ścianie grodziowej (za zbiorniczkiem wyrównawczym) sprawdź. Jak sprawny,to miernikiem lub żaróweczką, czy w ogóle prąd dociera do świec.
			
									
									- 
				szymon160989
 - Nowicjusz

 - Posty: 15
 - Rejestracja: ndz sie 12, 2018 19:41
 - Lokalizacja: Wlkp
 - Auto: Golf mkII 1.6GTD
 - Silnik: JR
 
[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Wystarczy odkręcić kabel główny od świec zarowych i sprawdzic czy po zapłonie jest zasilanie. Jeszcze można z głowicy z prawej strony zdjąć wtyczkę z czujnika i zobaczyć czy idzie zasilanie na świece. Wtedy po zdjęciu z czujnika będzie wciąż grzal świece aż do odpalenia.
			
									
									[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Racja Michał dzieki ! Rodzyn pali oby więcej takich porad
			
									
									[Diesel] Re: 1.6D ciężko odpala na zimnym silniku w lato
Miałem kiedyś identyczny problem z VW Jettą 1,6 TD. Ponieważ grzanie świec żarowych rozpoczyna się po obniżeniu temperatury silnika do ok. 70° C, to w przedziale od 90 do 70° C rozrusznik musi więcej razy obrócić wałem silnika, żeby uzyskać temperaturę zapłonu ON (komora wirowa w głowicy). Rozwiązałem problem w prosty sposób. Przesunąłem granicę zadziałania podgrzewania do 90° C. Żeby to zrobić, należy wyjąć z tablicy przekażnik-sterownik świec żarowych, zdemontować obudowę i wymienić na płytce rezystor od strony wejścia sygnału z czujnika temperatury. Wartości tego rezystora już nie pamiętam (było to ponad 10 lat temu). Dobierałem go doświadczalnie. Zmiana zakresu pracy świec żarowych nie wpłynął znacząco na ich trwałość a przedłużył znacznie okres eksploatacji akumulatora i rozrusznika.
			
									
									Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości


