Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
thejabba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz wrz 12, 2010 15:35

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: thejabba » pn lut 07, 2011 17:03

Po połączeniu wezykow nibieskiego i czerwonego ze soba, auto powinno byc mocniejsze czy slabsze niz na sprawnym n75?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: damcio151 » pn lut 07, 2011 23:44

słabsze



ombremk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn lis 01, 2010 11:15

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: ombremk2 » pn lut 07, 2011 23:51

Witam kilka postów wcześniej pisałem na temat mojej turbiny w afn-ie. I tak po pierwsze mam pytanie dotyczące logów. Jakie grupy logowac? zeby sprawdzić czy jak moja turbina działa, przepływka itd, kąt wtrysku i co tam jeszcze istotne.
Rozkrecilem tą sztange mniej więcej do pozycji jaka była wczesniej.Podmieniłem zaworki. Sztanga przy zapalaniu/gaszeniu chodzi.
I takie objawy.
Turbina raz bije a raz sie zastanawia. 1, 2 w miare bije ale jak zapne 3 to sie zastanawia i nie jest juz tak dynamiczna(pedał w podlodze cały czas) na 4 przy 120-130wchodzi przewarznie w tryb awaryjny . Raz na 3 próby osiągnolem 160km/h.
inny przykład
Jade np na 4 100km/k (po równym) ściągam noge z gazu na 2 sekundy wciskam i już sie nie chce za bardzo zbierać ale nie łapie 'awarji'. I czy to może być wina źle założonego pierścienia w turbinie? Moze przepływka. Od zimnej strony jest oznaka oleju i ma delikatne luzy wirnik


wino jest jak golf-im starszy tym lepszy

Awatar użytkownika
thejabba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz wrz 12, 2010 15:35

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: thejabba » wt lut 08, 2011 06:17

damcio151 pisze:słabsze
No właśnie, a u mnie po wymianie n75 na nowy zamiennik auto jest słabsze niż na poł wężykach. Czyżby n75 wadliwe?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: damcio151 » wt lut 08, 2011 10:35

ombremk2, logi statyczne 000, 000BS, 001, 003BS, 004, 007, 013 ... dynamiczne 004+010 i 008+011
thejabba, wątpię, żeby n75 mógł bardziej zamulić auto niż sam bajpas ... daj logi dynamiczne 008+011



Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: jacekPlacekkk » wt lut 08, 2011 11:54

a mnie wczoraj dopadło to dziadostwo na literę N :grrr:

auto po przekroczeniu 4tyś obrotów łapię mega muła, nie chcę jechać, a jak już się rozpędzi to max 120 :kac:

jak zgaszę auto i postoi chwilę jest już ok, żadnych innych przypadłości nie ma tylko to ? gdzie szukać winy ? na pewno nie uprawiam PSJ :satan: a przebieg auta to 300.000 tyś może i więcej :los2:

poradzi ktoś ?

a ha auto to 96r mk3 1,9 Tdi Ahu (90)

doczytałem, czyli u mnie odpada turbina, mam zwykłą ... dobrze rozumiem ?


:-)

Awatar użytkownika
Mongolski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 03, 2011 11:46
Lokalizacja: Legnica

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Mongolski » wt lut 08, 2011 13:48

massz zwykła ale n75 tyz tam jest.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=376358" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi: KW/A8/S4

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Łuki_79 » wt lut 08, 2011 13:54

jacekPlacekkk pisze:poradzi ktoś ?
Wykonaj logi dynamiczne grup 003,008,011 oraz dynamiczny 011 na bajpasie (połącz czerwony wężyk z niebieskim kawałkiem rurki - na pierwszej stronie masz obrazek które to wężyki)


Obrazek

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: szatanek » śr lut 09, 2011 01:57

Witam, koledzy a jak mam z kolei coś takiego, sztanga od zmiennej geometrii wciągana jest do konca a auto ma słaby dół. Po zmianie biegu na wyzszy jest wyczuwalna wyraźna turbo-dziura, auto sie zastanawia i po chwili jak wzrosną obroty powyzej 2 tys zaczyna jechac. Tak samo jak ruszam to czy z doładowaniem czy z odpiętym weżykiem od gruchy samochów tak samo przyspiesza do ok 2 tys obr., powyzej juz czuc ze brakuje doładowania(z odpiętym węzykiem). Z tego wynika ze do ok 2 tys obr. turbina nie za wiele pompuje. Wiem ze wczesniej było cos grzebane przy turbinie, powiedzcie czy moze zdrzak o który opiera sie dzwignia moze byc przestawiony? Objaw jest taki jak by sztanga nie do konca sie wciągała,ale dalej nie ma mozliwości jej wciągnięcia.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: micky » śr lut 09, 2011 07:57

Pewnie nie poruszaja sie kierownice w pelnym zakresie. Albo geometria calkowicie stoi albo porusza sie w bardzo ograniczonym zakresie. Przypuszczam ze do ok 2000 idzie Ci slabo bo nie ustawiaja sie w pozycje max doladowania tylko gdzies w polowie albo w ogole minimum. i przyspieszasz jak na zwyklej turbinie z WG i stala geometria. Jedyne wyjscie to turbo na stol i czyszczenie. Mozesz sprobowac rozruszac sztange ale to zazwyczaj pomaga na krotko.



Awatar użytkownika
Hubert MK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
Lokalizacja: Braniewo

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Hubert MK4 » śr lut 09, 2011 14:08

Jakby ktoś miał okresowe problemy z mocą ale bez notlaufa to proponuje sprawdzić przepływomierz. Ja swój umyłem w benzynie i autko zaczęło latać a przy prędkościach 140-150 pokazuje 5,3-5,5 litra na 100 a nie 7-8 jak przed czyszczeniem. Domyślam się że czyszczenie to zabieg "na chwilę" i czeka mnie wymiana wkładu. Pozdrawiam


Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!

viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: szatanek » czw lut 10, 2011 00:47

micky ale widzisz chodzi własnie o to ze sztanga jest zaciagana ok 2 cm wiec wydaje sie ze jest pełny ruch. Z tym ze jak na pracującym silniku przytykam węzyk to sztanga nie jest zaciagana szybko tylko powoli ale do końca, a jak odłączam węzyk to szybko sie wycofuje.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Sztomel » pt lut 11, 2011 07:44

szatanek, możesz mieć drobniutką nieszczelność na wężykach podciśnienia lub nieszczelny dolot i dlatego turbo się pomału buja aż w końcu poda odpowiednie ciśnienie. Jak masz możliwość zrobić logi dynamiczne to zrób : 003, 008 i 011.


Obrazek

SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: SMUTNYINDYK » pn lut 14, 2011 00:34

To ja zadam trochę głupie pytanie: czy jeżdżenie z zapieczonymi łopatkami turbo[ ALH] niesie za sobą jakieś uboczne skutki poza brakiem odpowiednich przyspieszeń. Pojazd eksploatuje niewiasta jeżdżąca raczej PSJ. Ja nie chcę się zabić ciągle biorąc jej pojazd i przeganiając go na trasie bo starcza to raczej na krótko. Jeździ głównie po mieście.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości