Co jest z tym ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Co jest z tym ALH

Post autor: kw » wt lis 02, 2010 18:25

Hubert mk$ w Twoim wypadku wymiana termostatu jest sprawą tak oczywistą i tak tanią, że nie ma co wieszać psów na ALH.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Co jest z tym ALH

Post autor: Piasek » wt lis 02, 2010 19:16

Ja od jakichś 2 tyg jeżdżę już na zimówkach (Frigo 2) i od razu spalanie poszło o pół litra w górę na każde 100km

Na TDI nie ma lepszej rady jak dobra diagnostyka całej motorowni VAG`iem.
Reanimowaliśmy ostatnio B4 z 1Z pod maską... Telepało to, kopciło, szarpało, ciężko zapalało...
Korekta dawek wtryskowych (bo każdy wtrysk żył własnym życiem), korekta nastawnika (bo ktoś dłubał), korekta konta wtrysku (bo ktoś pojęcia nie miał), nowy termostat bo na starym ledwie 70st łapał (po 20km) i sukcesywne uszczelnianie bo lało się z niego jak z wiadra...
Efekt wprost oszałamiający:
spalanie z 8-miu na 5,8
rano przy -4 bo tyle najwięcej mieliśmy pali na tyknięcie
nawet dymka nie puści
zbiera się sprawnie do 130-tu (później przepływka obcina, ale zrobimy, zrobimy...)
równiutko trzyma obroty
nie cuduje...
a walnięte ma to pewnie dobrze ponad 500...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
ad-amo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 14, 2009 21:20
Lokalizacja: kalisz
Auto: Golf V 1.9 Tdi
Silnik: BRU

Co jest z tym ALH

Post autor: ad-amo » wt lis 02, 2010 21:46

witam
wymieniłem wtryski na asv(cowboy) w moim alh
spalanie nie spadło ani troche nawet przy spokojnej jezdzie :grrr: jedynie autko odżylo :grin:
moze pompe by trzebabylo tez sprawdzic ?



Binek88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 17:42
Lokalizacja: Kielce

Co jest z tym ALH

Post autor: Binek88 » śr lis 03, 2010 10:30

Ja mam ALH z 98/99 roku. Jak kupiłem to nie odpalał od razu na ciepłym silniku, trzeba było korygować dawkę. Później zaczęło szarpać na 2 biegu przy ok 1800 obrotów i tak samo trzeba było korekcje robić. Teraz wpada mi często w notlauf, kiedy go naprawde mocno przycisnę przy wyprzedaniu (czytaj: to tylko 90 km także szybkie wyprzedanie to wbijanie pedał w podłogę ;p )

Nie twierdzę, że to problemowy silnik, to może tylko ja tak mam :P
A już z problemami z odpalaniem w zimne dni nie powiem. Zresztą jest tu mój temat z materiałami, dziś dodam jeszcze jeden, z odpalenia po 3 dniach nieużywanego bum buma.



TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Co jest z tym ALH

Post autor: TDiesel » śr lis 03, 2010 13:27

Piasek pisze:Na TDI nie ma lepszej rady jak dobra diagnostyka całej motorowni VAG`iem.
Piasek pisze:(bo ktoś dłubał)
Piasek pisze:(bo ktoś pojęcia nie miał)
I to cała prawda jest. Wiele TDI w Polsce to dłubane czochrańce z kręconymi licznikami, poprzestawianymi nieumiejętnie wartościami etc a potem właściciel psioczy na swój silnik.
Ja mam ALH i spisuję się ponadprzeciętnie dobrze. Odpala zawsze za pierwszym razem, czy to zimny czy ciepły, czy na dworze -20 stp. Spalanie jest bardzo dobre, silnik żwawy w całym zakresie obrotów, także nie ma najmniejszych problemów.



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Co jest z tym ALH

Post autor: kw » śr lis 03, 2010 13:35

TDiesel, ile wynosi u Ciebie to bardzo dobre spalanie? Te 99,2 km to seria z bonusem?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Co jest z tym ALH

Post autor: Piasek » śr lis 03, 2010 14:19

kw pisze:Te 99,2 km to seria z bonusem?
(bardziej "wesoła" ekipa na hamowni)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Co jest z tym ALH

Post autor: TDiesel » śr lis 03, 2010 14:46

kw pisze:TDiesel, ile wynosi u Ciebie to bardzo dobre spalanie? Te 99,2 km to seria z bonusem?
Tak, 99,2 KM to kompletna seria - mierzone na hamowni podwoziowej we wrocławskim Dynosofcie :) Panowie byli mile zaskoczeni i powiedzieli, że rzadko takie gifty są z fabryki.

A spalanie opisywałem niedawno w temacie "Ile wam pali diesel". Po Wałbrzychu delikatnie jeżdżąc spalanie oscyluje koło 6L/100km a w trasie na autostradzie do 130 km/h 5-5,2L/100km a po Polsce to zawsze w 5L/100km się mieszcze. Rekord na długim dystansie to Wałbrzych - Mazury - Wałbrzych (~1150km) 4,17L/100km - tyle, że jazda umyślnie oszczędna i w godzinach wieczornych/nocnych.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Co jest z tym ALH

Post autor: SToRM » śr lis 03, 2010 15:20

kw pisze:Te 99,2 km to seria z bonusem?
U mnie tez na serii pojechal 99 KM :D



Awatar użytkownika
Hubert MK4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
Lokalizacja: Braniewo

Re: Co jest z tym ALH

Post autor: Hubert MK4 » pt lut 04, 2011 17:42

Problem mojego spalania został rozwiązany. Tak jak pisałem na ekspresówce dostał ognia i poszedł oring pod zaślepką w pompie, kapało kapało- szczególnie podczas jazdy a ja tego nie widziałem. Zrobiłem i jest o wiele lepiej :bigok:

Jutro jadę na wirusa więc zobaczymy co wyjdzie na rolkach :hehe:


Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!

viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM

Marek09
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lis 18, 2005 22:11

Co jest z tym ALH

Post autor: Marek09 » czw maja 12, 2011 00:17

Kolejny ALH: Spalanie na trasie przy 100-120 ok 5-5,5l/100km, w mieście latem ok 8-8,5l/100km, w mieście zimą 11-11,5l/100km. Spalanie obliczone ręcznie, bo komputer trochę zaniża. Na trasie super, ale miasto porażka. :rozpacz: A dlaczego tak dużo pali to wiadomo po przeczytaniu tematu - niektóre ALH już tak mają.
Spalanie wzrosło po wymianie rozrządu, ale wszystkie ustawienia sprawdzane vagiem są w normie. Wcześniej - przed wymianą - nigdy po wciśnieciu pedału gazu na max komputer nie pokazywał więcej jak 13l/100km nawet na zimnym silniku, a teraz jak depnę to i chwilowo ponad 30l/100km pokaże. Najgorsze to, że nie wiadomo do końca o co tu chodzi. Pozdrawiam posiadaczy ALH.



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: Co jest z tym ALH

Post autor: kw » czw maja 12, 2011 08:40

Marek09 pisze:Kolejny ALH: Spalanie na trasie przy 100-120 ok 5-5,5l/100km, w mieście latem ok 8-8,5l/100km, w mieście zimą 11-11,5l/100km. Spalanie obliczone ręcznie, bo komputer trochę zaniża. Na trasie super, ale miasto porażka. :rozpacz: A dlaczego tak dużo pali to wiadomo po przeczytaniu tematu - niektóre ALH już tak mają.
Spalanie wzrosło po wymianie rozrządu, ale wszystkie ustawienia sprawdzane vagiem są w normie. Wcześniej - przed wymianą - nigdy po wciśnieciu pedału gazu na max komputer nie pokazywał więcej jak 13l/100km nawet na zimnym silniku, a teraz jak depnę to i chwilowo ponad 30l/100km pokaże. Najgorsze to, że nie wiadomo do końca o co tu chodzi. Pozdrawiam posiadaczy ALH.
W normie tzn jaki masz kąt wtrysku?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Co jest z tym ALH

Post autor: TDiesel » czw maja 12, 2011 09:32

Ja tak myślę, a może założyłeś niewłaściwy pasek rozrządu??? Bo w ALH były 2 rodzaje i nie można ich zamieniać! Do któregoś wydania był jeden, potem drugi (wzmocniony). Ja wymieniłem rozrząd i bez zmian - spalanie igiełka w mieście lato 6,0-6,5 zima do 7,0.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Co jest z tym ALH

Post autor: Piasek » czw maja 12, 2011 09:57

A co ma pasek do rzeczy ??
Różnica jest tylko konstrukcyjna (do nr siln. 500 000 i od 500 001) ale paski (ilość zębów) były te same.
Jeżeli w normie kąt wtrysku to do sprawdzenia korekcje i dawki na poszczególnych wtryskach oraz czujnik temp. ten co daje sygnał do ECU i na zegar.

P.S.
Sprawdź czy czasem któreś koło nie blokuje (po zimie), czy ręczny ci nie przytrzymuje itp...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 30 gości