Jak odzyskac dawna moc?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Jak odzyskac dawna moc?

Post autor: Yacko » pt mar 28, 2008 15:57

Kupiłem wreszcie MK IV TDI 110KM taki jak chciałem. Mierzyłem stoperem przyśpieszenie od 0 do 100 i wychodzi 11 sek, powtarzalny pomiar. Według katalogu powinno być 10,5s. Wiem, że pomiar stoperem nie jest idealny ale dość miarodajny. Auto z przebiegiem 150 tys. serwisowane, silnik pracuje idealnie, nowy przepływomierz. Co mozna jeszcze sprawdzic / przeczyścić aby odzyskać trochę mocy? to mój pierwszy TDI więc moja wiedza jest znikoma.
Ostatnio zmieniony pt mar 28, 2008 20:47 przez Yacko, łącznie zmieniany 3 razy.



androv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn sie 07, 2006 16:37
Lokalizacja: Lubuskie

MK IV TDI 110KM - podniesienie mocy

Post autor: androv » pt mar 28, 2008 16:32

Na początek zaślep EGR,sprawdź Vagiem kąt wtrysku a i tak za jakiś czas będzie brakowac mocy :D i zrobisz program.
Ostatnio zmieniony pt mar 28, 2008 16:52 przez androv, łącznie zmieniany 1 raz.


Jak by co VAG. VCDS

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt mar 28, 2008 17:22

Yacko, moze masz jakieś koła większe zimowe albo palisz lacka na starcie albo z wolno zmieniasz biegi ?

do ilu kręcisz silnik przed zmianą biegu ?



Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » pt mar 28, 2008 18:30

cowboy pisze:Yacko, moze masz jakieś koła większe zimowe albo palisz lacka na starcie albo z wolno zmieniasz biegi ?

do ilu kręcisz silnik przed zmianą biegu ?
koła zimowe, ale 15 standardowo. Lekko przy starcie mam poślizg kół. Przed zmianą biegów kręcę do 4 tys. W sumie tylko chciałem sprawdzić sprawnośc autka bo do szybkiej jazdy to miałem poprzednie auto BMW E36 328i.



Rafał 8657
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw gru 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Rafał 8657 » pt mar 28, 2008 18:52

Witam,
Bez urazy ale uważam że przesadzasz zamiast 10.5s do setki robisz w 11s i to w warunkach domowych, chyba szukasz dziury w całym, może pomiar robiłeś na pełnym baku?
Jak masz taki wynik przyśpieszenia i wszystko z autkiem wporzo to nic tylko się cieszyć, a jak chcesz mocy to wirus... :bigok:


Raf

Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » sob mar 29, 2008 10:28

Rafał 8657 pisze:Witam,
Bez urazy ale uważam że przesadzasz zamiast 10.5s do setki robisz w 11s i to w warunkach domowych, chyba szukasz dziury w całym, może pomiar robiłeś na pełnym baku?
Jak masz taki wynik przyśpieszenia i wszystko z autkiem wporzo to nic tylko się cieszyć, a jak chcesz mocy to wirus... :bigok:
Nie robię z tego tragedii, ale niektóre silniki mają jakieś typowe elementy, które mozna wyszyścić/uszczelnić/wymienić i moc się podnosi. TDI nie znam zbytnio dlatego zapytałem na forum.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob mar 29, 2008 10:44

jedyny sposob zmienic silnik, a ten sprzedac mi wraz z ospzetem, wiazka, kompem... z niego juz nic nie bedzie :bigok:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » sob mar 29, 2008 11:14

souler pisze:jedyny sposob zmienic silnik, a ten sprzedac mi wraz z ospzetem, wiazka, kompem... z niego juz nic nie bedzie :bigok:
Może chcesz kupic? TDI 110KM z oryginalnym przebiegiem 150 tys. ? :)
Żartuję. Szukałem długo 110KM bo to moim zdaniem najlepszy silnik w MK IV, nie chciałem PD. Sprawdzę te kąty wtrysków jak radził kolega.



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » sob mar 29, 2008 11:24

Yacko pisze:
souler pisze:jedyny sposob zmienic silnik, a ten sprzedac mi wraz z ospzetem, wiazka, kompem... z niego juz nic nie bedzie :bigok:
Może chcesz kupic? TDI 110KM z oryginalnym przebiegiem 150 tys. ? :)
Żartuję. Szukałem długo 110KM bo to moim zdaniem najlepszy silnik w MK IV, nie chciałem PD. Sprawdzę te kąty wtrysków jak radził kolega.
Mój z poślizgiem kół ma 10,3 - 10.5 Wyczysc kolektor ssący EGR, możesz wyciąć kata i to chyba na tyle.


<wymoderowano>

Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » sob mar 29, 2008 11:27

stania-PL pisze:Wyczysc kolektor ssący EGR, możesz wyciąć kata i to chyba na tyle.
Własnie coś o tym słyszałem. Autko było serwisowane w ASO, ale tego pewnie nie czyścili. Dam radę to zrobić sam czy serwis ?



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » sob mar 29, 2008 14:16

Nie jeździj nigdy do serwisu!! To największe partacze pod słońcem, sam smiało to zrobisz poszukaj na forum było pare tematów o tym.


<wymoderowano>

Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » wt kwie 01, 2008 12:35

Zrobiłem jeszcze kilka testów i schodzę poniżej 11s do 100 więc chyba wszystko OK mimo to przeczyszczę w wolnej chwili dolot i EGR. Poprzedni właściciel jeździł raczej bardzo spokojnie, więc może być troszkę osadu z sadzy.

[ Dodano: 10 Kwi 2008 14:51 ]
Pojutrze zabieram sie z mechanikiem za czyszczenie kolektora. Spróbuję również przeczyścić kanały w głowicy. Mam tylko obawy co do czyszczenia EGR, chciałbym go przemyć benzyną ekstrakcyjną ale mam obawy do do późniejszego suszenia powietrzem, aby ciśnienie nie uszkodziło membramy. Ma ktoś pomysł jak zrobic to skutecznie i bezpiecznie ?



Awatar użytkownika
Boczkowski_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Jak odzyskac dawna moc?

Post autor: Boczkowski_D » śr sie 25, 2010 14:34

Czy gdzieś można znaleźć opis jak zdemontować kolektor ssący do przeczyszczenia? Dużo jest z tym roboty?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Jak odzyskac dawna moc?

Post autor: Adamm » śr sie 25, 2010 15:38

Boczkowski_D, zajrzyj pod maske to zadna filozofia

4 sruby od rurki egr
3 od klapy aszace
6 od kolektora
2 od rury do turbo
3 od oslony ( o ile masz)
pare opasek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 59 gości