spadek temperatury

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kywak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Kywak » czw sty 07, 2010 01:12

Panowie, mam jeszcze takie szybkie pytanie. Jakbym planowal jednak wymienic termostat na Wahlera z temp. otwarcia 87 stopni, to czy ktorys z tej aukcji podpasuje do mojego ARL'a ? http://www.allegro.pl/item877341904_ter ... od_ss.html ew. jakiego szukac oznaczenia kodowego na termostacie przy zakupie, bede wdzieczny za pomoc :) .


Było: MK2 1.9 TDI AHF+++
Było: MK4 1.9 TDI ARL+
Było: MK3 1.8T AUQ+++
Jest: Przejściowo Mk2 1.8RP

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » czw sty 07, 2010 01:38

Do Twojego silnika powinien być 4264.87D


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
hipi6
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt gru 13, 2005 13:00
Lokalizacja: Oława\Strzelin\Jelcz-Laskowice
Kontakt:

Post autor: hipi6 » czw sty 07, 2010 11:42

To ja sie dopisze z moimi problemami... mam jak koledzy wyżej że nie łapie mi temperatury czasem. W sumie dosyć często. do 80 stopni i koniec. ale ostatnio zaczął mi strasznie płyn z chłodnicy uciekac. 4 dni temu jeżdząc po Wro dolewałem go 3 razy. Ale od tamtej pory mam spokój. Zauważyłem jeszcze że ogrzewanie mi jeszcze szwankuje. Leci ciepłe powietrze na Max temperatura (climatronic)i przerywa mi. Tzn leci ciepłe a nagle zimne. przyspieszam i leci ciepłe. Co jest tego powodem? Termostat czy może Nagrzewnica? Mam golfa IV 115 km.


Moje nowe dziecko....

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3152395#3152395

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw sty 07, 2010 18:06

hipi6 pisze:To ja sie dopisze z moimi problemami... mam jak koledzy wyżej że nie łapie mi temperatury czasem. W sumie dosyć często. do 80 stopni i koniec. ale ostatnio zaczął mi strasznie płyn z chłodnicy uciekac. 4 dni temu jeżdząc po Wro dolewałem go 3 razy. Ale od tamtej pory mam spokój. Zauważyłem jeszcze że ogrzewanie mi jeszcze szwankuje. Leci ciepłe powietrze na Max temperatura (climatronic)i przerywa mi. Tzn leci ciepłe a nagle zimne. przyspieszam i leci ciepłe. Co jest tego powodem? Termostat czy może Nagrzewnica? Mam golfa IV 115 km.
Jeżeli to AJM to na 90% uszczelka głowicy, w nim woda ucieka jak mocno sie rozgrzeje lub szybko jedzie sie na trasie, inaczej nie ubywa, odnośnie uciekania płynu w AJM było wiele wątków w 90% była to uszczelka i co ciekawe tylko w tym model.



Awatar użytkownika
sylwek13225
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob cze 27, 2009 17:35
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: sylwek13225 » czw sty 07, 2010 20:07

jak dziś jechalem tak przez 5 kilometrów bez ogrzewania i silnik złapał 90 st i dopiero tak po kilometrze jazdy z temp 90 st włączyłem ogrzewanie i wtedy przez całą trasę nie było żadnego spadku ale gdy zaczynam jazdę i odrazu włączam ogrzewanie to bardzo długo silnik łapie 90 st nawet 20 km muszę przejechać a bez ogrzewania tak jakieś 7 kilometrów tak z rana i ma 90 st

ps.a muj termostat to wahler



Awatar użytkownika
hipi6
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt gru 13, 2005 13:00
Lokalizacja: Oława\Strzelin\Jelcz-Laskowice
Kontakt:

Post autor: hipi6 » czw sty 07, 2010 21:04

Mi ogrzewanie szybko łapie. Tylko że przerywa mi grzanie. Wystarczy wymienićsamą uszczelkę czy trzeba planować głowice? IV golfa mam od jakiś 3 miesięcy dlatego jestem zielony :grrr:


Moje nowe dziecko....

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3152395#3152395

Awatar użytkownika
Kywak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Kywak » pt sty 08, 2010 12:55

To ja jeszcze zarzuce szybkim pytaniem odnosnie termostatow, ktory lepiej wziac, Gates, czy Wahler? O Wahlerze czytalem troche dobrych opinii, Gates ponoc tez jest spoko, to co wybrac ;) ?


Było: MK2 1.9 TDI AHF+++
Było: MK4 1.9 TDI ARL+
Było: MK3 1.8T AUQ+++
Jest: Przejściowo Mk2 1.8RP

kondik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 08, 2010 14:30
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: kondik » pt sty 08, 2010 14:45

Witam,

Ponieważ to mój pierwszy post to na wstępie chciałbym powitać wszystkich bardzo serdecznie.

Mam pytanie odnośnie nagrzewania się diesli, a dokładniej chodzi mi o silniki z pompowtryskiwaczami (taki właśnie posiadam). Otóż mój silnik długo się grzeje, po jakiś 3 km mam jakieś 50-60 stopni, a dojście do 90 stopni zajmuje mu kolejne 10 kilometrów, choć nie zawsze dojdzie do tych 90 stopni.

Słyszałem natomiast, że podobno silniki właśnie na pompowtryskiwaczach dużo dłużej się grzeją niż te starsze na pompie i wtryskach oraz, że ten silnik podczas postoju się nie nagrzeje, bo potrzebuje dużo energii, którą jedynie jadąc jest w stanie uzyskać... i u mnie takie coś jest zauważalne, jadąc jakoś się rozgrzewa, choć jak pisałem wyżej długo mu to zajmuje, a przy mrozach -15 i większych po 20 km zatrzymuje się na jakiś 60-70 stopniach, a stojąc w korku widać jak temperatura mu spada.

Czy to jest prawda, że te silniki na pompowtryskiwaczach tak mają czy to bzdury i każdy diesel tak samo się nagrzewa??


Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
Kondik



logmein
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lis 06, 2008 08:44
Lokalizacja: internet

Post autor: logmein » pt sty 08, 2010 21:53

A co powieceie na takie zjawisko:
- uruchamiam silnik zimny przy np. -10, i sobie jade, a temperatura rosnie , climatronic ustawiony na 22 lub nawet 29 stopni na 3 bieg dajmy na to, po jakims czasie powietrze coraz cieplejsze i wszystko normalnie w pewnym momencie zaczyna "wiac " zimnym powietrzem, wskaznik temp. sie nie zmienia po czym po kilkunastu sekundach powraca cieple powietrze
To samo sie powtarza przy temp. ok 90stopni, to samo rowniez gdy climatronic ustawie na HI
Jakies sugestie?
ps
plyn tez mi ucieka gdy szybko jade na autostradzie i tylko wtedy...
Jak zdiagnozowac ze to na pewno uszczelka pod glowica??
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 21:57 przez logmein, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » sob sty 09, 2010 11:28

logmein pisze:Jak zdiagnozowac ze to na pewno uszczelka pod glowica??
logmein, co to za pytanie! Jak????. Przecież nie u cukiernika!!. . Jedziesz do dobrego warstatu nie do Henia z garażu!! i maja odpowiedni sprzęt do tego! . Zakladają na zbiorniczek i dostajesz wynik na co2 w płynie. Płyn też Ci ucieka wiec sprawdzaj gdzie on jest Bo może w oleju .Lub plamy oleju w zbiorniczku . :bigok:
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 12:14 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Temperatura

Post autor: ZbyszekGolf » sob sty 09, 2010 12:01

Witam sprawdz termostat i czy nie masz wycieków płynu z układu chłodzenia a jak odkręcisz korek od zbiorniczka to są w nim bąbelki oleju nie przybywa jezeli to nie zostało zauważone to uszczelka dobra



kondik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 08, 2010 14:30
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: kondik » ndz sty 10, 2010 15:32

kondik pisze:Witam,

Ponieważ to mój pierwszy post to na wstępie chciałbym powitać wszystkich bardzo serdecznie.

Mam pytanie odnośnie nagrzewania się diesli, a dokładniej chodzi mi o silniki z pompowtryskiwaczami (taki właśnie posiadam). Otóż mój silnik długo się grzeje, po jakiś 3 km mam jakieś 50-60 stopni, a dojście do 90 stopni zajmuje mu kolejne 10 kilometrów, choć nie zawsze dojdzie do tych 90 stopni.

Słyszałem natomiast, że podobno silniki właśnie na pompowtryskiwaczach dużo dłużej się grzeją niż te starsze na pompie i wtryskach oraz, że ten silnik podczas postoju się nie nagrzeje, bo potrzebuje dużo energii, którą jedynie jadąc jest w stanie uzyskać... i u mnie takie coś jest zauważalne, jadąc jakoś się rozgrzewa, choć jak pisałem wyżej długo mu to zajmuje, a przy mrozach -15 i większych po 20 km zatrzymuje się na jakiś 60-70 stopniach, a stojąc w korku widać jak temperatura mu spada.

Czy to jest prawda, że te silniki na pompowtryskiwaczach tak mają czy to bzdury i każdy diesel tak samo się nagrzewa??


Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
Kondik
Witam,

Czy mogę liczyć, że ktoś odpowie na moje pytania??



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » ndz sty 10, 2010 16:00

kondik pisze: Czy mogę liczyć, że ktoś odpowie na moje pytania??

kondik, A nie lepiej użyć "" szukaj!"". I czytać jeszcze raz czytać.. Może nie wiesz jak z tego korzystać!! . Wpisujesz slowa które cie interesują w"" szukajce"" i wyskakują Ci tematy związane z zapytaniem. A to jeden z nich . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

kondik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 08, 2010 14:30
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: kondik » ndz sty 10, 2010 18:48

Rafał 21 pisze:
kondik pisze: Czy mogę liczyć, że ktoś odpowie na moje pytania??

kondik, A nie lepiej użyć "" szukaj!"". I czytać jeszcze raz czytać.. Może nie wiesz jak z tego korzystać!! . Wpisujesz slowa które cie interesują w"" szukajce"" i wyskakują Ci tematy związane z zapytaniem. A to jeden z nich . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
No tak, standardowo, jak nowicjusz to najlepiej zrzucić na szukaj i niech sobie szuka, najprościej, po co pomóc i odpowiedzieć na pytanie.... szkoda tylko, że w tym linku nie ma odpowiedzi na moje pytanie, poza tym zanim zadałem pytanie to szukałem i konkretów żadnych nie znalazłem. U każdego inaczej i każdy uważa, że ma rację i u niego jest dobrze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 56 gości