Świecą kontrolki oleju i ładowania , nie działa obrotomierz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Lukas827
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob maja 24, 2008 08:51
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontakt:

Świecą kontrolki oleju i ładowania , nie działa obrotomierz

Post autor: Lukas827 » czw wrz 25, 2008 16:53

Witam mam taki nietypowy problemik - swieci mi sie kontrolka oleju i ładowania akum.....
do tego nie działa obrotomierz!!!! To zrobiło mi sie nagle z dnia na dzien!!!!!
Olej sprawdziłem jest - akumulator jest sprawny-pasek klinowy na swoim miejscu!!!
Czy ktos z was miał podobny problem? Jak sobie z tym poradzic?

edit: Temat sprecyzowałem , następnym razem będzie zsyp. Pkt.3 Reg.
damcio151
Ostatnio zmieniony czw wrz 25, 2008 17:51 przez Lukas827, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kruszyna2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz cze 24, 2007 16:46
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: kruszyna2 » czw wrz 25, 2008 17:15

sprawdz w przewodach, moze sie ktorys oberwal... moze masy dobrej na silnik nie ma



bercik2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lis 21, 2005 23:06
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

Post autor: bercik2 » czw wrz 25, 2008 17:33

miałem kiedyś coś takiego, zadzwoniłem do mechanika a ten mi mówi żebym poruszał wtyczką przy alternatorze i pomogło, posprawdzaj u siebie w tym miejscu dokładnie przewody może któryś sie urwał spryskaj styki powinno pomóc.


jak by nie było będzie bardzo miło :P

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw wrz 25, 2008 18:18

speawdź wszystkie połączenia, masa i +, na kablu od wzbudzania ma być ok12v.
przy ładowaniu na aku powyżej 13v
jeżeli kable sa ok, to przyczyną może być regulator napięcia [sztotkotrzymacz], albo diody, ew spalony alternator


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
adamciowasyl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
Lokalizacja: Legnica

Post autor: adamciowasyl » pt wrz 26, 2008 00:11

Co tu dziwnego ??? NIC :P:P:P


Po prostu siadl Ci Czujnik obrotu wału, albo gdzies sie zasniedzialy styki i nie laczy. Jest on w bloku od przodu nisko kolo filtra oleju. Wtyczka wychodzi do gory i tam sie laczy z instalacja odlacz ja i zobacz styki mozesz psiknac WD40 jak nic nie da to trzeba wymienic czujnik. Dla informacji powiem ze nie wykryje popsutego czujnika VAG (mialem tak ). Napisz czy trzyma ci dobre obroty czy moze jakies wyzsze . Tak na sluch zobacz . Na 100 TO PRZEZ TO mialem identyko zarowno kontrolka oleju jak i alternatora sie swiecily a obrotomierz nie dzialal . Sprawdz czy obroty sa ok , jak tak to odlacz wtyczke tego czujnika i odpal i zobacz , jak urosna znacznie to czujnik jest ok . POZDRAWIAM to moj 1 post:D:D:D:D:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt wrz 26, 2008 00:23

adamciowasyl pisze:Co tu dziwnego ??? NIC :P:P:P


Po prostu siadl Ci Czujnik obrotu wału, albo gdzies sie zasniedzialy styki i nie laczy. Jest on w bloku od przodu nisko kolo filtra oleju. Wtyczka wychodzi do gory i tam sie laczy z instalacja odlacz ja i zobacz styki mozesz psiknac WD40 jak nic nie da to trzeba wymienic czujnik. Dla informacji powiem ze nie wykryje popsutego czujnika VAG (mialem tak ). Napisz czy trzyma ci dobre obroty czy moze jakies wyzsze . Tak na sluch zobacz . Na 100 TO PRZEZ TO mialem identyko zarowno kontrolka oleju jak i alternatora sie swiecily a obrotomierz nie dzialal . Sprawdz czy obroty sa ok , jak tak to odlacz wtyczke tego czujnika i odpal i zobacz , jak urosna znacznie to czujnik jest ok . POZDRAWIAM to moj 1 post:D:D:D:D:
W silniku AAZ nie ma czujnika obrotów wału i nie podłączysz do niego vaga bo nie ma po co :bajer: Sygnał do obrotomierza do 1Y i AAZ idzie od alternatora i w tym tkwi problem.



Awatar użytkownika
adamciowasyl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 15:39
Lokalizacja: Legnica

Post autor: adamciowasyl » pt wrz 26, 2008 19:12

PinkFloyd pisze:W silniku AAZ nie ma czujnika obrotów wału i nie podłączysz do niego vaga bo nie ma po co :bajer: Sygnał do obrotomierza do 1Y i AAZ idzie od alternatora i w tym tkwi problem.

Tak zgadza sie moj blad nie zobaczylem o jaki silnik chodzi ;) , ale jesli ktoś bedzie miał tak z silnikiem 1Z to taka bedzie przyczyna . Pozdrawiam (powodzenia ) :)



Awatar użytkownika
YaeV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr cze 29, 2005 14:49
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: YaeV » sob paź 25, 2008 17:10

witam !

Mam silnik 1Z z takim właśnie problemem z którym udało mi się uporać, przejrzałem wszystkie złącza, kostki, styki, w poszukiwaniu śniedzi, już byłem gotów zmienić czujnik obrotów bo wszystko wydawało się sprawne, prócz niego, ale przypadkiem gdy wyjąłem kostkę, która jest umieszczona pod rurą plastikową od IC i od której idzie przewód do czujnika obrotów, zobaczyłem ze przerwany jest przewód i trzyma się ledwo na izolacji, po zlutowaniu wszystko działa bez zarzutu.
Dzięki wielkie za to forum, kłaniam się wszystkim nisko :)


YaeVin

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości