Problem z turbo, brak mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golfik4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 22:06
Lokalizacja: Śląsk

Problem z turbo, brak mocy

Post autor: golfik4 » czw kwie 10, 2008 23:25

Witam

Mam taki problem.
Auto spala troszke wiecej ropy niż powinno i przez jakiś czas zamiast przyspieszać od około 2000rmp startował od ponad 2500 i tylko wtedy miał kopa teraz to juz jest zamulony i pisze check.
Oddałem auto do serwisu i ponoć jest to niby jakiś "zawór podciśnienia turbo".
ponoc tego zaworu nie idzie wymienić tylko trzeba całe turbo, troszke mi się to nie usmiech z uwagina koszta i fakt, że turbo jest w dobrej kondycji.

Moje pytanie brzmi czy to jest to i czy ewentualnie da sie to wymienić bo jak wiadomo w ASO tylko wymieniają.
Jeśli to coś znaczy to silnik na pompowtryskach 130km

Z góry bardzo dziękuje za pomoc

[ Dodano: 11 Kwi 2008 00:03 ]
* Chodzi o to czy da sie ten zawur wymienić czy tylko trzeba całe turbo?

[ Dodano: 11 Kwi 2008 00:10 ]
Widzę, że pytanie przerosło wszytskich "fanów" a szkoda

to dzieki
Ostatnio zmieniony pt kwie 11, 2008 13:58 przez golfik4, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt kwie 11, 2008 01:01

golfik4 pisze:ponoć jest to niby jakiś "zawór podciśnienia turbo".
jest to elektrozawór N75, który wygląda tak :

Obrazek
golfik4 pisze:Chodzi o to czy da sie ten zawur wymienić czy tylko trzeba całe turbo?
oczywiście, że jesli jest on uszkodzony to tylko jego się wymienia a nie całe turbo,
co to za serwis, że chcą Cię orżnąć na kosztach wymiany turbiny ? zmień lepiej serwis !


Obrazek

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pt kwie 11, 2008 01:04

prawdopodobnie to nie wina zaworu sterującego, tylko zapieczonych kierownic turbiny. Musisz sprawdzić jak chodzi sztanga - drążek idący od puszki(gruszki:) ) podciśnieniowej do turbiny. Ma chodzić swobodnie, bez żadnych przycięć.
Na próbę możesz spróbować zamienić miejscami zaworki sterujące turbo(N75) i EGR(N18). Obydwa znajdują się po lewej stronie auta przy podszybiu. N75 jest niebieski, a N18 czarny.



Awatar użytkownika
Łukasz_Mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr mar 30, 2005 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Łukasz_Mk2 » pt kwie 11, 2008 01:16

im pewnie chodzi o gruszke przy turbo! pracuje w takim servisie i ogolnie nie ma takich gruszek osobno. do wymiany całe turbo. znajdz taka gruszke lub ja zregeneruj(jakis typ z forum tym sie zajmuje). poszukaj i jeszce dokładnie zbadaj temat. Tak samo jak kolega wyzej stprawdz czy nie sa kierownice zapieczone. Pozdrawiam


"VW nie dla Idiotów"

[b]AFN Quattro Ruulez:-)[/b]

[url=http://imageshack.us][img]http://img148.imageshack.us/img148/2230mk2qu9nv2.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt kwie 11, 2008 01:57

AndrzejP4 pisze:prawdopodobnie to nie wina zaworu sterującego, tylko zapieczonych kierownic turbiny
Łukasz_Mk2 pisze:samo jak kolega wyzej stprawdz czy nie sa kierownice zapieczone
Koledzy, przecież golfik4 napisał wyraźnie :
golfik4 pisze:turbo jest w dobrej kondycji.
więc o czym mowa.

[ Dodano: 11 Kwi 2008 05:32 ]
Łukasz_Mk2 pisze:im pewnie chodzi o gruszke przy turbo! pracuje w takim servisie i ogolnie nie ma takich gruszek osobno. do wymiany całe turbo
skoro pracujesz w "takim" serwisie to powinieneś wiedzieć, że ta gruszka ze sztangą to aktuator

Obrazek
Łukasz_Mk2 pisze:znajdz taka gruszke lub ja zregeneruj
z tym się zgadzam, na szrocie powinno być tego pełno z rozwalonych turbin, zregenerować można jeśli puszka aktuatora ma dziurę lub pęknięcie - lutowanie.
Ostatnio zmieniony pt kwie 11, 2008 05:56 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

golfik4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 22:06
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: golfik4 » pt kwie 11, 2008 08:31

Dziekuje za odpowiedzi.


Ponoć jest to Zapieczone ale słyszałem ze to jakiś zawur-regulator turbo chyba?
i mówize tylko całe trubo trzeba.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt kwie 11, 2008 16:59

golfik4 niech ci specjaliści z tego serwisu powiedzą Ci dokładnie co jest uszkodzone czy w końcu
golfik4 pisze:jakiś "zawór podciśnienia turbo".


czy
golfik4 pisze:Ponoć jest to Zapieczone ale słyszałem ze to jakiś zawur-regulator turbo chyba?
i mówize tylko całe trubo trzeba.
bo zawór N75 a aktuator i łopatki turbiny to trzy różne rzeczy ale w żadnym wypadku nie wymaga to wymiany całego turbo (pomijając oczywiście metody naprawy stosowane przez ASO np. pęknie linka podnoszenia szyby w drzwiach a oni proponują wymianę drzwi).


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości