A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: matisim » ndz lut 15, 2015 23:53

najlepiej taki element np. po piaskowaniu od razu pomalować epoksydowym a dopiero później szpachlować.Jak będziesz miał już element gotowy pod podkład to wtedy też zaleca sie epoksyd i metodą mokro na mokro dać na to wypełniający albo od razu akrylowy.



maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

A,B,C Lakierowania

Post autor: maciek805 » pn lut 16, 2015 20:11

matisim - Przeczytales moja wypowiedz ? Bo nie zbyt mi pomogles ....
Piaskowanie ? Nie no, drzwi przeciez nie bede piaskowac...

Ogolnie co myslicie o moim sposobie malowania, przedstawionym na poprzedniej stronie ? Zacytuje :

"Panowie, czy to jest dobra koncepcja ?
Czyscimy malowany, skorodowany element do golej blachy. Korozja jest np. na drzwiach od dolu.
Potem na gola blache dajemy Brunox na rdze, szlifujemy papierem 400, nakladamy szpachle, po czym nakladamy na to podklad epoksydowy, powiedzmy 2-3 warstwy. Matujemy na mokro papierem 600 i potem 2-3 wartswy bazy, na koniec kilka warstw bezbarwnego.
Co o tym myslicie ?

Rozumiem, ze cale drzwi, tam gdzie nie ma korozji i tak musimy zmatowac papierem, np. 1500-2000, wszystko odluscic i na reszte powierzchni tych drzwi dajemy tylko baze i bezbarwny, tak ?
Czyli element skorodowany jest zaszpachlowany, zapodkladowany, a na koncu gdy malujemy baza i bezbarwnym to lecimy cale drzwi ? "



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: matisim » pn lut 16, 2015 20:35

maciek805 pisze:Czyscimy malowany, skorodowany element do golej blachy
To jak chcesz to zrobić? szlifierką? :hmm: nie wiem jaką tam masz rdze ale jak masz dosyć duże wżery to szlifierką tylko na robisz więcej szkód bo zaczniesz usuwać dobry metal. Daj sobie spokój z tymi brunoxami i innymi wynalazkami bo to nie jest warte zachodu, na gołą blachę dajesz epoksyd i potem robisz dalej jak każdy inny element. Jak położysz szpachel a później epoksyd to nic Ci to nie da.



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

A,B,C Lakierowania

Post autor: barto125 » pn lut 16, 2015 21:00

O brunoksie ile ludzi, tyle opini, ja przetestowałem i się sprawdził.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: matisim » pn lut 16, 2015 21:16

Nie mowie że jest zły, ale wszystko zależy jaka mamy rdze :) Powiedziałbym że dobry epoksyd i tak jest lepszy od tych środków na rdze ALE jeśli mamy czystą blachę...



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

A,B,C Lakierowania

Post autor: OsteR9019 » pn lut 16, 2015 22:01

maciek805 pisze:Czyscimy malowany, skorodowany element do golej blachy.
Bardzo dobrze, i oczywiście piaskowanie jest najlepsze.
maciek805 pisze:Potem na gola blache dajemy Brunox na rdze, szlifujemy papierem 400, nakladamy szpachle,
Nie.
maciek805 pisze:po czym nakladamy na to podklad epoksydowy, powiedzmy 2-3 warstwy.
Jeszcze bardziej nie.
maciek805 pisze:Matujemy na mokro papierem 600 i potem 2-3 wartswy bazy, na koniec kilka warstw bezbarwnego.
Co o tym myslicie ?
Nawet nie wiem co o tym myśleć ale na tym poziomie tematu nie powinno takie coś przyjść do głowy.
barto125 pisze:O brunoksie ile ludzi, tyle opini, ja przetestowałem i się sprawdził.
Ja testowałem i się nie sprawdził ale go nie wykluczam. Na łączeniach blach np dół drzwi nie da się wyczyścić powierzchni między warstwami blachy nawet piaskowaniem, wtedy coś takiego jak brunox można tam wpuścić bo to że reaguje nie ulega wątpliwości (gorzej nie będzie a szansa że zamknie korozje jest). Nadmiar znowu zebrać, podkład epoksydowy i masa uszczelniająca. Jeśli chodzi o usuwanie korozji z płaskich powierzchni brunox lepiej odpuścić, problem z nim jest taki że nie wszystko się go trzyma, po użyciu najlepiej zebrać tyle ile się da żeby zostało tylko w porach z których za nic nie idzie wydłubać, ale nic nie zastąpi dokładnego wyczyszczenia.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

A,B,C Lakierowania

Post autor: maciek805 » pn lut 16, 2015 22:10

OsteR9019 Dzieki za ta odpowiedz na ktora czekalem :-) Czyli rozumiem, ze ma to wygladac tak :
1.Czyscimy malowany, skorodowany element do golej blachy.
2.Dajemy brunoxa i czyscimy max ile sie da, aby tak jak piszesz- zostal w porach
3. Dajemy podklad epoksydowy 2,3 warstwy i matujemy, tylko jakimi papierami ? I na mokro oczywiscie ?
4. Na to dajemy szpachle, matujemy na mokro - i tu znowu pytanie jaki papier.
5. Znowu nakladamy podkład epoksydowy i matujemy na mokro.
6. Nakladamy baze
7. Nakladamy bezbarwny
8. Polerujemy - Mozna prosic o wkazowki ? Nie mowie juz o dokladnych informacjach, wystarczy ogolnie napisac :-)

Mam jeszcze inne pytanie takie jak :
1.Planuje malowac dolne ranty drzwi, czyli pod listwami, ale i nad listwami tez wylece przynajmniej 1cm nowym lakierem, bo tam czai sie rdza i kawalek rynienki dachowej. Wiec nie maluje calych elementow - Jak pozbyc sie ewentualnych roznic lakierow, ktorych na pewno nie mozna uniknac, szczegolnie przy moim kolorze srebrnym ?
2. Jak bede zakladac te listwy progowe na drzwi to montowac na smarze czy cos w tym stylu ?



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

A,B,C Lakierowania

Post autor: OsteR9019 » wt lut 17, 2015 00:19

maciek805 pisze:3. Dajemy podklad epoksydowy 2,3 warstwy i matujemy, tylko jakimi papierami ? I na mokro oczywiscie ?
Dwie warstwy i teoretycznie epoksydowego nie trzeba matować przed szpachlą ale są różni producenci różnych produktów więc lekki szlif 120 pod ręką nie zaszkodzi.
maciek805 pisze:4. Na to dajemy szpachle, matujemy na mokro - i tu znowu pytanie jaki papier.
Od 120 do 240 - 320.
maciek805 pisze:5. Znowu nakladamy podkład epoksydowy i matujemy na mokro.
Wtedy już nie epoksydowy tylko akrylowy wypełniający, chyba że doszło do przetarć do gołego metalu więc pełna warstwa epoksydowego i potem akrylowy.
Do czasu położenia akrylowego wszystko obrabiasz na SUCHO!
Akrylowy 600 - 800 na mokro.
maciek805 pisze:6. Nakladamy baze
Obecnie przeważnie 1,5 warstwy pierwsza kontaktowa, druga pełna. Ale jak zwykle dużo zależy od produktu, odcienia podkładu itd.
maciek805 pisze:8. Polerujemy - Mozna prosic o wkazowki ? Nie mowie juz o dokladnych informacjach, wystarczy ogolnie napisac :-)
Zasadniczo nie przewiduje się polerki ale jak już trzeba to papier 2000 pasta i polerka. Ważne żeby nie ścinać idealnie powierzchni i nie idealnie do rantów listew zagłębień bo nie wyciągniesz tego polerką i pozostanie matowe.

Na drugą część nie odpowiem bo nie widzę co jest do zrobienia.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

A,B,C Lakierowania

Post autor: maciek805 » wt lut 17, 2015 19:02

OsteR9019 Dzieki bardzo za te pozyteczne informacje !
Co do drugiej czesci moich pytan, to dokladnie chodzi o cos takiego :
https://www.google.pl/search?q=drzwi+a3 ... B320%3B240" onclick="window.open(this.href);return false;
Oczywiscie nie mam tyle rdzy, no ale na zdjeciu widac o co chodzi... :-)



Awatar użytkownika
K4mo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob kwie 28, 2012 21:04
Lokalizacja: Orzesze

A,B,C Lakierowania

Post autor: K4mo » śr lut 18, 2015 23:53

Witam mam takie pytanie chce pomalować listwy w drzwiach w golfie mk4.
Pytanie brzmi czy lakier będzie się na nich trzymać?

Czy nie bedzie odchodzić od listwy?

I jakiego podkładu do plastiku użyć?

Dodam, że z powodu braku odpowiedniego sprzetu chciałbym to zrobić z puszki.



maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

A,B,C Lakierowania

Post autor: maciek805 » ndz lut 22, 2015 16:54

Panowie, czy kolor felg jest taki sam jak auta ? Bo mam srebrne nadwozie i srebrne felgi, a jedna z felg jest porysowana i chce ja pomalowac, wiec jesli kolor zgadzal by sie z nadwoziem to dobral bym lakier z kodem.



Awatar użytkownika
ziabka89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: pn kwie 12, 2010 16:27
Lokalizacja: Annopol

A,B,C Lakierowania

Post autor: ziabka89 » ndz lut 22, 2015 18:40

A ja mam pytanie w związku z podkładem akrylowym. Jezeli już przystepujemy do podkładowania akrylem to akrylujemy całośc czy troche wiecej za naprawione miejsce. Zastanawiam sie czy jezeli np. troche zapodkładuje i zmatuje stara baze to czy po nalozeniu nowej bazy nie bedzie chmurek na elemencie. Prosze o wypowiedz.



maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

A,B,C Lakierowania

Post autor: maciek805 » ndz lut 22, 2015 19:12

Panowie, jeszcze jedno pytanko mam, bo bede chcial na wiosne zabezpieczyc progi i troche podloge od spodu, chce uzywac tego http://allegro.pl/konserwacja-spray-bol ... 16501.html" onclick="window.open(this.href);return false; i mam pytanie :

1.W miejscach gdzie jest rdza wyszlifuje oczywiscie do golej blachy, ale przed nalozeniem tej masy bitumicznej co jeszcze dac ?
2. Teraz chodzi mi o sam prog, bo od spodu nic nie widac, a wiec na progu w jednym miejscu jest rdza, tam zjade do konca, ale nie fajnie bedzie wygladac jak tam psikne ta masa bitumiczna a rszta progu, ktory idzie wzdluz auta pozostanie stara i matowa. A nie chce oryginalnego zabezpieczenia szlifowac... Co radzicie ?



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: matisim » pn lut 23, 2015 10:13

ziabka89 pisze:A ja mam pytanie w związku z podkładem akrylowym. Jezeli już przystepujemy do podkładowania akrylem to akrylujemy całośc czy troche wiecej za naprawione miejsce. Zastanawiam sie czy jezeli np. troche zapodkładuje i zmatuje stara baze to czy po nalozeniu nowej bazy nie bedzie chmurek na elemencie. Prosze o wypowiedz.

zależy co to za element. Ja jak robię błotnik to przeważnie maluje cały podkładem, ale to też zależy ile było trzeba naprawiać. Zawsze maluje sie więcej niż było naprawiane, potem matujesz całosc i malujesz całość bazą i lakierem. No chyba, że element ma być wycieniowany i malujesz tylko połowę bazą a resztę lakierem.
maciek805 pisze:1.W miejscach gdzie jest rdza wyszlifuje oczywiscie do golej blachy, ale przed nalozeniem tej masy bitumicznej co jeszcze dac ?
podkład epoksydowy
maciek805 pisze:2. Teraz chodzi mi o sam prog, bo od spodu nic nie widac, a wiec na progu w jednym miejscu jest rdza, tam zjade do konca, ale nie fajnie bedzie wygladac jak tam psikne ta masa bitumiczna a rszta progu, ktory idzie wzdluz auta pozostanie stara i matowa. A nie chce oryginalnego zabezpieczenia szlifowac... Co radzicie ?
tak samo, na gołą blachę epoksyd, potem zależy od grubości wgłębienia- może wypełnić specjalna pastą a na to tzw baranek z delikatnym przejściem na resztę progu, jak masz próg w kolorze to tak samo możesz pomalować w kolor i nie musisz malować całego tylko zrobić przejscie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości