Re: [MK4] Modyfikacja liczników (Needle Staging), montaz nowych liczników.
: czw cze 30, 2022 12:23
Tak jak wyżej kolega napisał.
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
https://www.forum.vwgolf.pl/
Tak zrobię.
Trzeba odświeżyć kodowanie w CAN Gateway, wtedy wróci sygnalizacja drzwi i brzęczyk.Garrison pisze: ↑pt lip 01, 2022 14:51Tak zrobię.
Przy okazji drugie pytanie - czy otwarcie drzwi ma jakieś znaczenie dla edycji wsadu? Zgrałem wsad przy bodajże otwartych, potem chciałem powtórzyć operację, ale wyskakiwał błąd sum kontrolnych. Po zamknięciu drzwi ruszyło. Kwestia taka, że albo mikrostyk złośliwie padł, albo faktycznie drzwi mają coś do eepromu, bo po wgraniu licznika ze stagingiem przestało pokazywać otwarte drzwi kierowcy, a przed modyfikacją było ok.
Dziękuję. Przypuszczam, że będzie to prosta operacja „test > save”? Dam znać jak już ogarnę temat.mat06 pisze: ↑pt lip 01, 2022 15:09Trzeba odświeżyć kodowanie w CAN Gateway, wtedy wróci sygnalizacja drzwi i brzęczyk.Garrison pisze: ↑pt lip 01, 2022 14:51Tak zrobię.
Przy okazji drugie pytanie - czy otwarcie drzwi ma jakieś znaczenie dla edycji wsadu? Zgrałem wsad przy bodajże otwartych, potem chciałem powtórzyć operację, ale wyskakiwał błąd sum kontrolnych. Po zamknięciu drzwi ruszyło. Kwestia taka, że albo mikrostyk złośliwie padł, albo faktycznie drzwi mają coś do eepromu, bo po wgraniu licznika ze stagingiem przestało pokazywać otwarte drzwi kierowcy, a przed modyfikacją było ok.
A tam jest wogole Can stare zegary masz 919 a nowe 920.erinias86r pisze:Witam Panowie (i Panie)
Przymierzam się do wymiany zegarów w moim starym dobrym poczciwym VW MK4 Gti 1.8 Turbo w wersji Exclusive.
Moje aktualne zegary to: 1J0919860D KOMBI+WEGFAHRS MM0 V11 (czyli Motometer)
a nowo zakupione:
3B0920827 V08 01.10 z Passata B5 FL (VDO)
Czy taka zmiana jest możliwa? Wiem, że w moich starych mam IMMO 2, a w nowych po "xxx920xxx" jest IMMO 3 (o ile się orientuję).
Chciałem skorzystać z programu Dump Dash Edit, ale raczej nie uda mi się dokonać transferu? Pozostaje ręczna zmiana?
Czytając poradnik @bolo9823 chciałem pójść na skróty i wszystko załatwić kilkoma kliknięciami.
Czy da radę zmienić zegary ze starych MM0 na nowe VDO?
I czy znajdzie się jakaś dobra duszyczka, która mi przerobić wsad na funkcje, które chciałbym aby tam były?
PIn ze starego licznika 1J0919860D oczywiście posiadam.
Do @bolo9823 Który wsad z Golfa muszę pobrać ze strony: https://golf4.org/Dumps/Kombiinstrument/ i wrzucić w nowe zegary?
Mam kilka wersji. Zakładam, że te z oznaczeniem xxx KOMBI WEGFAHRS RB8 xxxxx mam pominąć?
Z góry dziękuję za pomoc
Jeśli nie masz naprawdę Can to przecież bez sensu wkładać tam licznik z canem bo nie będzie pokazywał obrotów.erinias86r pisze:Dzięki za odzew Golf 1.8T 1999 bez CAN. I właśnie o to "się rozchodzi". Chce zamontować zegary z CAN z Passata B5 FL. Zegary mam, pinu jeszcze nie wyciągnąłem z nich. I właśnie nie wiem czy to podejdzie (widziałem kiedyś tematy z naszego formu typu "licznik z CAN do auta BEZ CAN", ale nie wiem od czego zacząć zabawę z podmiana. Nie wiem który wsad pobrać z tej listy od @Bolo9823. Pozycje 3,4,5 (patrząc od dołu) ze screena, którego zamieściłem. Rozumiem że muszę zmodyfikować ten nowy pobrany wsad od passata programem DashDumpEdit?
Nie spale niczego jeśli podmienie licznik na odpalonym silniku?
Nadal nie rozumiesz gdy włożysz licznik z Can i wyłączysz immo to dalej będziesz miał tylko zaślepkę w desce rozdzielczej.erinias86r pisze:Nie spale niczego jeśli podmienie licznik na odpalonym silniku?
Tak sobie pomyślałem, że mógłbym wyłączyć immo w tych nowych zegarach. Podpiąć nowe zegary, przekręcić zapłon, podpiąć się pod OBD2 kablem i w programie VagTacho wyłączyć immo w nowych zegarach z Passata. Teoretycznie powinien odpalić na wyłączonym immo?? Tak czy inaczej muszę jeszcze kupić manetki z obsługą mfa/fis i oczywiście zamontować MFA w moim Golfie.
Spalić nic nie spalisz. Z obudowa może być problem bo Motometer masz skręcany a VDO jest na zatrzaski.erinias86r pisze:Możesz troszkę jaśniej? Jaka zaślepkę? Nie chcę niczego spalić gdy podczas pracy silnika odepne licznik. A czy obudowa z motometer podejdzie aby włożyć w nią VDO?