Strona 1 z 1

[mk4] Diagnostyka bloków pomiarowych climatronic

: czw lis 29, 2018 16:30
autor: kolba1209
Witam, od jakiegoś czasu czuję różnicę w nawiewach, w kratkach leci wg mnie cieplejsze powietrze niż na nogi i szybę, poza tym nawiew na szybę nie jest taki jak powinien, odmarzanie szyby to katorga :grrr:
Climatronic generuje błąd klapy obiegu zewnętrznego/wewnętrznego V71, która mimo wszystko nie powinna mieć za wiele wspólnego z problemem, W blokach pomiarowych poniżej na screenach , widać , iż klapa v107(klapa rozmrażania) i v70(klapa środkowa) jest w położeniu błędnym. Nie generuje to natomiast żadnego błędu dotyczącego V70 i V107? Da się wymienić te silniczki w jakiś sposób bez rozbierania całej deski?
ObrazekObrazekObrazek

[mk4] Re: Diagnostyka bloków pomiarowych climatronic

: pn gru 03, 2018 15:17
autor: BuX2
Klapa rozmrażania to V85. Grupa 04. Czemu ma wg ciebie błędne wskazania?
W pierwszym polu jest wartość zmierzona położenie silnika przez potencjometr G114,
w drugim wartość wymagana (włączony obieg tylko na nogi),
w trzecim krańcowe położenie pokrywa się z tymi zadanymi,
w czwartym krańcowe położenie gdyby był włączone tylko rozmrażanie przedniej szyby.
Za to w centralnej klapie był robiony pomiar przy włączonymi obiegami nóg i kratek, że jest w środkowym położeniu (138)?
Robiłeś nastawy podstawowe?

[mk4] Re: Diagnostyka bloków pomiarowych climatronic

: wt gru 04, 2018 15:35
autor: kolba1209
Witam, faktycznie blok 3 i 4 pokazują krańcowe położenie klap, nastawy podstawowe robione, tylko jeśli pojawia się błąd klapy V71, rozumiem, że wtedy nastawy podstawowe nie zostaną zapamiętane tak? Klapa środkowego nawiewu działa również ze swoimi zakresami. Przyczyną słabego grzania na niskich obrotach może być instalacja gazowa wpięta przed zasileniem nagrzewnicy?

[mk4] Re: Diagnostyka bloków pomiarowych climatronic

: śr gru 05, 2018 23:01
autor: BuX2
Nastawy podstawowe obiorą wtedy 0 wartość dla wadliwego silnika klapy, tak jak to jest u ciebie z V71.
Myślałem, że gdy pisałeś o różnicy w temperaturze nawiewu z kratki, iż jest ona na tyle różna w temperaturze jak i sile nawiewu, że jest to kategorycznie bezsprzeczne. Widocznie to tylko subiektywne odczucie.
Czy przyczyną może być instalacja gazowa, a konkretniej reduktor/parownik LPG wpięty przed nagrzewnicą, to teoretycznie tak. Jeśli to świeża instalacja i po jej założeniu zauważyłeś tę różnice, to jakieś tam prawdopodobieństwo jest. Mógłbyś to sprawdzić zaślepiając węże wejścia wejścia do reduktora i jeździć przez ten czas tylko na benzynie w ramach testu.
Gdy będzie to samo, sprawdź drożność nagrzewnicy. Choćby wpuszczając, raz z jednej, raz z drugiej "strony" wodę pod ciśnieniem. Zobaczysz co wypłynie z niej.
A może to termostat nie domyka się i przepuszcza wodę na pełen obieg?
Zza komputera mogę tylko żonglować hipotezami.

[mk4] Re: Diagnostyka bloków pomiarowych climatronic

: czw gru 06, 2018 13:18
autor: kolba1209
Termostat jest sprawny, vag pokazuje temp silnika w granicach 89-92 st . Analizując dalej byłem święcie przekonany ,iż węże, które wchodzą do nagrzewnicy to : lewy-zasilenie, prawy -powrót, okazało się odwrotnie, pomyliłem się, gdyż dotykając ich zasilenie było letnie/ciepłe, natomiast powrót gorący. Chyba to instalacja gazowa powoduje jakieś cyrki z obiegiem płynu w układzie, pozostaje ją chwilowo ominąć i pojeździć troche na PB. Dam znać jak ustalę coś więcej.