MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marcin0205
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 22:31
Lokalizacja: Katowice

MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: marcin0205 » śr sty 16, 2013 13:44

Witam Wszystkich mam problem z moim golfikiem 1.9 TDI 101 KM AXR Skrzynia EUH. Podczas jazdy słychać huczenie miedzy 50 a 60 km/h pierwsza diagnoza wymiana skrzyni. Wymieniłem 1 skrzynie bo wyła już od 20 km/h do 70 km/h zakupiłem używaną wymieniłem jest niebo lepiej ale szum miedzy 50 a 60 km/h nadal pozostaje. Wiec decyzja kupiłem kolejna skrzynie a tamtą dałem do znajomego który naprawia skrzynie grupy VAG po rozebraniu okazało sie że nic jej nie ma, jest w idealnym stanie i miał racje bo po założeniu tej trzeciej skrzyni objaw jest taki sam huczy 50 a 60 km/h. Kolejna wymiana tym razem łożyska przód i lewe i prawe tarcze i klocki przód i tył i tylne lewe łożysko z czopem bo był lekko krzywy oczywiście wymieniłem tez kolo dwu masowe wraz z sprzęgłem i lozyskiem. Opony zostały wykluczone bo były założone w innym MK4 i tam byla cisza.Została ustawiona geometria kąty w normie Szum występuje w zakresie 50 a 60 km/h obojętnie czy na luzie czy na biegu czy nawet z wyłączonym silnikiem i wciśniętym sprzęgłem jadąc z innymi prędkościami jest cisza. Jadąc slalomem nic się nie zmienia szum jest taki sam. Nie mam juz siły do tego auta ani chęci czy ktoś miał taki problem ? Czy taki objaw może być od półosi czy przegubów ? możne krzywa piasta ? wyraźnie słychać szum z lewej strony od kierowcy. Proszę o pomoc !



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 7129
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: marcin7x5 » śr sty 16, 2013 15:20

Jedyne co jeszzce ci pozostaje to sprawdzic stan przegubów. Szczególnie tych wewnętrznych.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4043
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: stonefree » śr sty 16, 2013 15:56

Zadam głupie pytanie ... Opony wymieniałeś?



marcin0205
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 22:31
Lokalizacja: Katowice

MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: marcin0205 » śr sty 16, 2013 16:35

Tak opony wymienione nowe contintental asymetryczne TS 810 195/65/ R15 opony wykluczyłem jak założyłem je do innego MK4 z takim samym silnikiem i skrzynią. Najlepsze jest to ze na oponach 205/50 R17 letnich prawie tego nie słychać wiec ktoś by powiedział ze to opony tez tak sądziłem przez rok czasu.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: jamesoki » czw sty 17, 2013 09:13

A ja ci mówię że to skrzynia. Ja też się z tym bujam i mam 3cią skrzynię na samochodzie. Ręce opadają widocznie to faktycznie szmelcwagen. Doszło do tego że mam małe autko w domu i nim jeżdżę a VW omijam bo jak podjadę 50÷70 to mnie krew zalewa.
Żadnej wymiany na używkę bo będzie jeszcze gorsza. Najlepszy pomysł to rozebrać i wymienić w swojej konkretnie synchronizator 2 bieg koła takie a takie. Inaczej będziesz tylko wymieniał jak ja. Jedna ze skrzyń była po regeneracji a R,1,2 trzeba była dwa razy wysprzęglać bo nie dało się wbić no i to wycie. A sprawdź na 3 biegu na pewno też będziesz miał delikatne wycie przy hamowaniu silnikiem przy schodzeniu z 1800obr do 1200.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1785
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: cinek2004 » czw sty 17, 2013 10:56

Regenerowane wyja, dlatego ze przekladaja zebatki z innej uzywki i zeby sa juz dotarte do tamtej skrzyni. Gdy zaczynaja pracowac z "nowymi" trybami nie sa odpowiednio zuzyte i przez to halasuja.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: jamesoki » czw sty 17, 2013 13:18

cinek2004 pisze:Regenerowane wyja, dlatego ze przekladaja zebatki z innej uzywki i zeby sa juz dotarte do tamtej skrzyni. Gdy zaczynaja pracowac z "nowymi" trybami nie sa odpowiednio zuzyte i przez to halasuja.
Czyli to jest odpowiedź trzeba regenerować samemu poprzez ręce mechanika i dać nowe tryby.



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1785
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: cinek2004 » czw sty 17, 2013 13:58

Robilem sam. Na szczescie wszystkie walki byly ok. Oczywiscie sciety nit na dyfrze: lozysko walka atakujacego do wymiany oraz obudowa skrzyni. Po naprawie cisza.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: jamesoki » czw sty 17, 2013 22:14

cinek2004 pisze:Robilem sam. Na szczescie wszystkie walki byly ok. Oczywiscie sciety nit na dyfrze: lozysko walka atakujacego do wymiany oraz obudowa skrzyni. Po naprawie cisza.
No i mam odpowiedź żadnej wymiany na regenerowaną. Robiłeś sam sam czy sam przy pomocy?

Mam jeszcze jedno pytanie u nie istnieje taki objaw że podczas przyspieszania i nie tylko drży mi jak sądzę od skrzyni cała buda dobrze to czuć na lewarku zmiany biegów lewar w zasadzie lata. Wymyśliłem że może to być luz na wyrobionej obudowie. Co ty na to możne się z tym spotkałeś?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1785
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Odp: MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: cinek2004 » czw sty 17, 2013 22:26

Z pomoca znajomego.
Drgania bedziesz musial eliminowac metoda prob i bledow. Jesli na drugiej skrzyni bedzie to samo, to trzeba sprawdzic polos, lape skrzyni ... i tak do skutku :)



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: Marcin TDI » pt sty 18, 2013 00:41

jamesoki, przeguby wewnętrzne możesz mieć zajechane i stąd te drgania


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: jamesoki » pt sty 18, 2013 17:36

to raczej wykluczam miałem faktycznie uszkodzony ale zewnętrzny w lewym kole bo biła mi kierownicą powyżej setki. a pytałem w sklepie o wewnętrzne to sprzedawca postawił oczy i powiedział że do jam albo raczej do drw nie występuje przerób wewnętrzny jako część zamienna a jedynie zewnętrzne. i faktycznie na alego nie znalazłem. raczej to nie możliwe żeby takie wycie szło od przeg. bo na kierownicy nic nie czuć



marcin0205
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 22:31
Lokalizacja: Katowice

MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: marcin0205 » pn sty 21, 2013 09:11

Witam wszystkich u mnie nie ma żadnych wibracji jest tylko huczenie miedzy 50 a 60 i przy równej prędkości 60 km/h wymieniłem lewą półoś nic to nie dało zamówiłem prawą i jutro jak tylo dojdzie to wymieniam i zobaczymy. Pierwszą skrzynie którą miałem jak zakupiłem auto to wyła od 10km/h do 65km/h to było bardzo głośne wycie. Jeździłem 3 innymi golfami z ze skrzynią EUH i Silnikiem AXR i ani w jednym nie bylo żadnego wycia jedyne co to pojawiało się wycie przy schodzeniu z obrotów i hamowaniu silnikiem tak jak kolega napisał wyżej 1800obr do 1200 teraz mam założona 3 skrzynie i jest dalej tak samo drugą skrzenie oddałem do znajomego który pracuje w VW i zajmuje się tylko skrzyniami rozebrał wyczyścił na błysk i stwierdził że jest w idealnym stanie i nie ma co naprawiać. Ostatnia Diagnoza i test zrobię w czwartek zakładam s powrotem druga skrzynie wlewam znów oryginalny nowy olej i test jak będzie dalej huczeć to wleje olej castrol translate 75W90 jeśli dalej będzie huczeć to sie podaje bo praktycznie wszystko jest już wymienione. podejrzewam najbardziej że we wszystkich tych skrzyniach są zużyte satelity na mechanizmie różnicowym i one powodują te ciekawe wycie i po założeniu większych i cięższych kół letnich 205/50 R17 wycie ustępuje bo jest większe obciążenie ale to tylko teoria. Opony tak jak pisałem zostały założone do innego golfa MK IV z tym samym silnikiem i skrzynią i tam była cisza.A z kolei opony z tamtego golfa zostały założone do mojego i u mnie wycie dalej występowało.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

MK IV huczy szumi miedzy 50 a 60 km/h

Post autor: jamesoki » pn sty 21, 2013 13:01

Szkoda twojej kasy wymiana półosi nic nie da bo to nie wina półosi tylko skrzyni. Temat oleju też przećwiczyłem i mam teraz właśnie castrol translate 75W90 żadnej zmiany. Zalałem też ceramizer jedyne co pomogło to lepiej biegi wchodzą ale nic ciszej ani deko, lepiej co nie znaczy dobrze. Problem prawdopodobnie w tym że to są wolne skrzynie a wolne skrzynie tak mają ot np ze starachowic wóz. Myślę sobie że wymiana oleju na równorzędny nic nie pomoże jedyne co może pomóc to zalanie gęstego oleju np. do dyferencjałów W120 np. tylko że w tedy i tak kiepsko wchodzące biegi w vw będą wchodziły jeszcze gorzej. Ja wziąłem stwierdziłem że jak wyżej nie będę kupował skrzyni regenerowanej bo one mają j.w powymieniane koła od innych skrzyń w myśl zasady że z dwóch skrzyń składa się trzy :hmm: . Jedyna metoda to podjęcie się samodzielnej regeneracji i wymiana tego co jest zużyte na nowe oczywiście parami. Wymieniał to ktoś ile kosztują takie graty np satelita?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości