Wymiana nakładki niwelującej luz dźwigni zmiany biegów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Wymiana nakładki niwelującej luz dźwigni zmiany biegów

Post autor: Bednarus » śr wrz 14, 2022 18:11

Czy jest możliwe założenie nakładki (nr części: 357711164) na swoje miejsce od góry? W moim Golfie nie ma jej wcale. Przez to zmiany biegów są mało precyzyjne. Średnio mi się uśmiecha odkręcanie wydechu i osłony termicznej do montażu takiej pierdoły. Wydaje mi się, że się nie da od góry, ale wszyscy mówili, że się nie da, aż przyszedł taki co nie wiedział, że się nie da i zrobił.
ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Re: Wymiana nakładki niwelującej luz dźwigni zmiany biegów

Post autor: Bednarus » ndz kwie 30, 2023 21:55

Odpowiedź na moje pytanie to da się. Niestety nie robiłem zdjęć podczas pracy, ale opiszę pokrótce jak to zrobiłem. Jedyną rzeczą, którą trzeba zdemontować to plastik do którego przytwierdzony jest mieszek. Wystarczy go podważyć palcami. Nie ma potrzeby używania narządzi. Następnie należy odkręcić śrubę zaznaczoną na poniższym zdjęciu i wysunąć trzpień oznaczony numerem 7 na obrazku w poprzednim wpisie. Wtedy dźwignię można przemieścić na tyle, że można wcisnąć przedmiotową nakładkę na swoje miejsce. Jedynym problemem jest wysunięcie tego trzpienia, ponieważ zahacza o kołnierz otworu w tunelu. Ale ustawiając go pod odpowiednim kątem i delikatnie podważając da się go przesunąć pod plastikową obudowę tunelu środkowego. W moim przypadku umieszczenie tej nakładki nie rozwiązało to całkowicie problemu, ponieważ były jeszcze w układzie dźwigienek przy wybieraku. Wymiana elementu 48 (1H0711202A, pasuje również z Golfa IV 1J0711202B) i 49 (1J0711256) z powyższego obrazka, a następnie właściwa regulacja rozwiązała w większości problem. Regulować trzeba w dwóch miejscach jednocześnie: przy wybieraku odkręcając nakrętkę nr 36 oraz ustawiając kąt wspomnianego wcześniej trzpienia przy drążku zmiany biegów. Ostatecznie nie jest sztywno, tak jak to było, gdy było nowe, ale biegi wchodzą precyzyjnie. Niestety jest to maksymalny zakres regulacji. Wiąże się to z zużytymi elementami wybieraka znajdującymi się w skrzynia biegów. Także, żeby było jak w dniu, gdy auto opuszczało fabrykę trzeba będzie jeszcze tam zajrzeć.

Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości