Diagnoza świec żarowych i listwy zasilania.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ostry1993ii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 03, 2018 17:36

Diagnoza świec żarowych i listwy zasilania.

Post autor: ostry1993ii » ndz gru 23, 2018 11:47

Witam. Komputer pokazał mi błędy na drugiej i trzeciej świecy żarowej w 1.9TDI 105KM. Faktycznie sprawdzanie żarówką na krótko z akumulatorem pokazuje że na drugiej zero reakcji, na trzeciej ledwo się żarzy. Na pierwszej i czwartej żarówka świeci ładnie. Poza tym mam problem z diagnozowaniem listwy do świec. Mając jeden koniec kabla w fajce drugi na (-) akumulatora po przekręceniu stacyjki zero reakcji żarówki, na żadnej z fajek. Jak to sprawdzić w inny sposób? Czy w ogóle dobrze to robię? Oczywiście auto pali bez problemu, do tych -5 jakie przeszło w tym roku nie zająknęło się.
Drugim problemem jest wykręcenie tych świec. Za cholerę nie chcą puścić. Zalane WD40 i nic. Nie chcę za mocno targać żeby ich nie ukręcić. Macie na to jakiś patent?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Diagnoza świec żarowych i listwy zasilania.

Post autor: wesol » ndz gru 23, 2018 11:55

Zacznijmy od tego że nie wiemy z czym mamy do czynienia jaki silnik jakie auto itd. 105 koni to tylko tak przypuszczać można że może jakieś późniejsze 1.9 TDI bkc bls albo jaki 1.6 tdi. Czyli świece żarowe zapewne są nie na 12 V a na 5 V.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ostry1993ii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 03, 2018 17:36

Re: Diagnoza świec żarowych i listwy zasilania.

Post autor: ostry1993ii » ndz gru 23, 2018 12:14

Pisałem w temacie mk5. O 1.9TDI. Myślałem że to wyczerpuje temat. Jest to Golf 5. 1.9TDI BXE 105KM 2007 rok.
W międzyczasie okazało się że brakuje bezpiecznika F9, po włożeniu napięcie na listwie pojawiło się a wraz z nim błąd silnika i komunikat "Emissions garage". Wyciągnięcie bezpiecznika spowodowało jego zanik. Czy chodzi mu o te dwie niegrzejące świece? Dodam że wkładanie i wyciąganie bezpiecznika nie ma żadnego wpływu na odpalania i pracę silnika.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Diagnoza świec żarowych i listwy zasilania.

Post autor: wesol » ndz gru 23, 2018 13:54

I nie musi mieć. Ja u siebie nawet ostatnio nagrywałem filmiki i w bls bez podgrzewania przy -1.5 pali praktycznie bez kręcenia rozrusznikiem. Nie wiem skąd jeszcze panują pośród ludzi przekonania że diesel klasy TDI na pompowtryskach musi przy temperaturach -2 czy nawet -5 korbowac jak stary ursus. To silnik z wtryskiem bezpośrednim. Ciśnienie duże paliwa i rozpyla mgiełkę to rozruch powinien być bajka. Jeśli nie jest to zwalenia w silniku trzeba szukać. Wymień te świece jeśli są spalone i sprawdź jakie tam masz czy 5v czy 12 v(11v tak naprawde). Te 5v mają czerwoną obwódkę a 12v mają czarna lub zielona. Ale coś przeczuwam że jeszcze masz coś nie halo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ostry1993ii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 03, 2018 17:36

Re: Diagnoza świec żarowych i listwy zasilania.

Post autor: ostry1993ii » ndz gru 23, 2018 14:11

Komputer wykazał błędy tych dwóch świec, nic więcej. Najlepsze jest to że bez tego bezpiecznika jeździłem ponad 4 lata i nie wiedziałem o braku grzania. Auto przez wszystkie zimy nawet ponad -20 w górach paliło. Jeszcze pytanie jak je wykręcić żeby ich nie pourywać?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Diagnoza świec żarowych i listwy zasilania.

Post autor: wesol » ndz gru 23, 2018 14:16

Rozgrzej dobrze auto czyli odpal i przejedź się agresywniej troszkę. Wtedy klucz nasadowy rurkowy 10 i odkręcaj. Tylko tak pewnym ruchem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Re: Diagnoza świec żarowych i listwy zasilania.

Post autor: Hubi14 » pn gru 24, 2018 13:42

co do odkręcania świec żarowych.. ja w 1.9 ASZ przez dwa dni psikałem odrdzewiaczem na zimnym silniku i do domu wracałem po 50km... i jeszcze przed samym odkręcaniem wypsikałem dobrze okolice sprężonym powietrzem, zalałem odrdzewiaczem i odkręcałem z dynamometrem (taki elektroniczny ale daje rade) to puszczały przy sile 23Nm max... aa no i silnik był ciepły ale nie gorący



Robekrobek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob gru 15, 2018 07:03

Re: Diagnoza świec żarowych i listwy zasilania.

Post autor: Robekrobek » śr gru 26, 2018 18:34

Zalej plynem hamulcowym swiece i sprobuj wykrecic



ostry1993ii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 03, 2018 17:36

Re: Diagnoza świec żarowych i listwy zasilania.

Post autor: ostry1993ii » pt gru 28, 2018 17:10

Świece na gorącym silniku ładnie wyszły, nowe założone tylko problem pojawił się na listwie. Na żadnej fajce nie ma napięcia. Ostatnio jeszcze było normalnie. Bezpiecznik ok, na nim jest napięcie. Gdzie może być jeszcze problem? Od zdejmowania i przekręcania mogła się gdzieś rozłączyć? Gdzie ogólnie można znaleźć jej przyłącze? Wszystko wchodzi głęboko z cała wiązką, da się jakoś to zdiagnozować bez nadmiernego rozbierania?



Awatar użytkownika
flo89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Golf MK7 2016
Silnik: CZCA

Re: Diagnoza świec żarowych i listwy zasilania.

Post autor: flo89 » pt gru 28, 2018 20:18

Kolego, jeszcze sprawdź przekazniki. Świecami steruje przekaznik.


MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk5 (2003 - 2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości