Zmiana licznika pół FIS -> pełny FIS

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Zmiana licznika pół FIS -> pełny FIS

Post autor: qwerty01 » śr mar 16, 2022 12:41

Witam.
Posiadam zegary pół fis (1J0920826). Odblokowałem w nich pozostały zasięg, ale ciągle mi brakuje bajerów. Chcę mieć pełny FIS, przywitanie, test zegarów, korektę prędkości itp. Jakie zegary podejdą bez przeróbek wtyczek? Kodowanie kluczyków i immo robiłem w a6 c5, więc chyba i tutaj sobie poradzę.
W pełnym fisie da się włączyć alarmy przekroczenia prędkości?



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Zmiana licznika pół FIS -> pełny FIS

Post autor: mat06 » śr mar 16, 2022 14:35

Bez problemu podejdą 1J0920846 i 1J5920846. Alarmów przekroczenia prędkości nie da się włączyć, musiałbyś dołożyć jakiś dodatkowy kontroler typu FIS-Control, Hypefis etc., tam powinny być takie opcje.


Obrazek

qwerty01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob paź 06, 2018 09:41

Re: Zmiana licznika pół FIS -> pełny FIS

Post autor: qwerty01 » śr mar 16, 2022 15:54

Dzięki. Jak trafię na przystępną cenę to od razu kupuję. :)



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Zmiana licznika pół FIS -> pełny FIS

Post autor: mat06 » śr mar 16, 2022 16:16

qwerty01 pisze:
śr mar 16, 2022 15:54
Dzięki. Jak trafię na przystępną cenę to od razu kupuję. :)
Najlepiej poluj na Sport Edition (to te z początkiem 1J5, takie jak u mnie w sygnaturce). Wyglądają dużo lepiej niż te zwykłe ;)


Obrazek

michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: Zmiana licznika pół FIS -> pełny FIS

Post autor: michaf1994 » pt mar 25, 2022 09:21

[/quote]
qwerty01 pisze:
śr mar 16, 2022 12:41
W pełnym fisie da się włączyć alarmy przekroczenia prędkości?
Da się, niektóre opcje można załatwić prosto kodowaniem, inne jak chcesz wyłączyć taki alarm, ale mieć alarm pozostawionego kluczyka w stacyjce i zegar 24h, to da się to osiągnąć programem DashDumpEdit.

mat06 pisze:
śr mar 16, 2022 16:16
qwerty01 pisze:
śr mar 16, 2022 15:54
Dzięki. Jak trafię na przystępną cenę to od razu kupuję. :)
Najlepiej poluj na Sport Edition (to te z początkiem 1J5, takie jak u mnie w sygnaturce). Wyglądają dużo lepiej niż te zwykłe ;)
Ciężko będzie Ci to upolować tym bardziej jeśli to benzyna, a tak wynika z nr obecnego licznika. Łatwiej poszukać licznik 1J0920846 1J0920846A,1J0920946 1J0920946A lub od TDI (inna litera na końcu) / passata B5 z odpowiednimi numerami (tam początek 3b0 zamiast 1j0 i ostatnia cyfra to 7, a nie 6). Do tego dokupić licznik 1J5920806A lub 1J5920826A i zrobić z 2 liczników 1 - sam tak zrobiłem i licznik wyszedł mnie około 270zł, a trafić 1J5920846A ciężko i zazwyczaj jak widywałem oferty na allegro to chcieli około 400-600zł Oczywiście więcej roboty jest przy tym tańszym wariancie, bo trzeba jeszcze wgrać nowy eeprom, ale to ogarniesz kabelkiem i programem VAG EEPROM PROGRAMMER, który i tak będzie Ci potrzebny do korzystania z DashDumpEdit.

W Twoich zegarach również możesz aktywować:
- przywitanie o ile dobrze pamiętam
- test zegarów
- korektę prędkości
- aktywną ikonę tempomatu
- modyfikację podświetlenia
- pikanie przy zostawionych kluczykach w stacyjce

Do tego również polecam VAG EEPROM PROGRAMMER oraz DashDumpEdit.

Jedyne zalety pełnego FIS to:
- bryła auta i pokazane na niej co masz otwarte (przy założeniu, że masz moduł komfortu lub centralnego zamka z obsługą informacji po CAN - jeżeli licznik jest oryginalnie w aucie i nie był wcześniej zmieniony, to masz to w aucie)
- obsługa informacji z nawigacji MFD/MCD
- obsługa informacji z radia Beta/Gamma/Delta (chyba)/MFD/MCD
Minusy:
- jak masz nieczytelny wyświetlacz to nie wiesz czego mu brakuje - paliwa, spryskiwaczy, oleju itp, ale za to tanio kupić ten wyświetlacz - gorzej z wymianą - do tego co masz obecnie kupić 1/2 wyświetlacz graniczy z cudem, ale ma kontrolki normalne nad nim i widać czym auto nakarmić
- jeżeli nie masz ori radia, to górna część pozostaje czarna kiedy nie ma żadnej kontrolki
- komunikaty o brakującym paliwie itp. znikają i można je odnaleźć wchodząc z manetki w menu

Podsumowując wg mnie lepiej kupić łatwiej dostępny FullFis w standardowych tarczach, nawet z passata, złożyć 1 licznik i polować na tarcze sport. Przy okazji warto wymienić wyświetlacz nie czekając na lato - wtedy tam praktycznie w większości aut nic nie widać przy starych wyświetlaczach - u chińczyka 2 lata temu kupiłem za 22zł, i znajomy z branży napraw elektroniki za flaszkę mi go przelutował w 5 minut z dodatkowymi modami do spalonej żarówki i stałej kontrolki pasów - taniej jak masz jakiegoś znajomego niż dać komuś 200zł za wymianę, bo takie oferty chodzą na grupach i allegro.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości