Strona 2 z 2

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 18:00
autor: FreeStylePL
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=622655&start=14
Tutaj jest info odnośnie tych oznaczeń.
Powiesz coś więcej na temat kodowania ? jakiś link ? -

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 18:19
autor: wojooo
Nie mogę znaleźć takowego linku, może ktoś z forum przeczyta temat i będzie wiedział. Ale szczerze mówiąc, każdy elektromechnaik ci t ogarnie bez problemu.

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 22:25
autor: FreeStylePL
Zamówiłem ten, z końcówką P, po czym odnalazłem temat:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f ... n#p4572866

Czyli jakaś nadzieja jest 😀

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: śr wrz 23, 2020 07:39
autor: wojooo
Powodzenia w modach ;)

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: śr wrz 23, 2020 13:57
autor: FreeStylePL
Niestety, po przepięciu komputera, obrotomierz nadal nie rusza, po włączeniu zapłonu po dłuższej chwili zaczyna migac kontrolka od ręcznego( nie ważne w jakiej jest pozycji), przestaje dopiero po zmienieniu kodowania w CAN Gateway. Po uruchomieniu silnika, od razu zaczyna migac kontrolka od ciśnienia oleju(natomiast bloki pomiarowe pokazują, że jest okej) A co mnie kompletnie zdziwiło, to fakt, iż nie ważne jaki komputer podłączam, to i tak na blacie świeci mi się kontrolka od ABS'U, gdzie uważam, że nie powinna bo idzie po CAN. (Przy wlozeniu licznika od passata ABS gaśnie) Może uszkodzony licznik?

Edit:Wiązka CAN leci od ABS, do zegarów, może podciągnąć wiązke od ECU ? Ale wtedy jak to podłączyć?

Błędy:
Licznik:
01314 : Engine Control Module No communications
01316: ABS Control Module No comunications
ECU:
01317: Control Module in instrument Cluster, J285, no communications
Kodowanie komputera 00031.
Kodowanie Licznika: 5110

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: czw wrz 24, 2020 16:02
autor: wojooo
No jeśli nie masz podprowadzonej wiązki z ecu do licznika to średnio by udało się zakodować licznik.

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: czw wrz 24, 2020 22:13
autor: FreeStylePL
Okej, to pytanie, jak podłączyć? Od ABS idzie wiązka do Licznika.. od ECU mogę podciągnąć do ABS? Czy do Licznika od razu? Co wtedy z tymi przewodami co tam są? Czy może wyciągać tą wiązke od licznika, i dac ją ECU ?,

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pt paź 02, 2020 11:31
autor: FreeStylePL
Montaż CAN i FIS zakończony sukcesem. Jeśli chodzi o ABS, dołączony do wiązki CAN licznika, pomogła również zmiana kodowania sterownika( samo podpięcie nie dawało efektu).

Dzięki za pomoc! Pozdro!

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pt paź 02, 2020 12:59
autor: mat06
FreeStylePL pisze:
pt paź 02, 2020 11:31
Montaż CAN i FIS zakończony sukcesem. Jeśli chodzi o ABS, dołączony do wiązki CAN licznika, pomogła również zmiana kodowania sterownika( samo podpięcie nie dawało efektu).

Dzięki za pomoc! Pozdro!
Opisz więcej szczegółów. Na pewno przydadzą się innym forumowiczom, bo jest masa tematów z takimi pytaniami ;)

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pt paź 02, 2020 15:06
autor: FreeStylePL
Więc od początku:

Sterownik Silnika, 036 906 014 CF, został zmieniony na 036 906 014 P. Dalej należy podciągnąć kable z ECU do Licznika:

PIN 29 ECU prowadzimy do pinu 20 kostki zielonej licznika. (Pomaranczowo/brazowy)
PIN 41 ECU prowadzimy do pinu 19 kostki zielonej licznika. (Pomarańczowo/Czarny)
Mi poprowadzenie tych kabli do ABS'U nie przynosiło efektu( obrotomierz nie działał)

Jak włożyć piny do tej wtyczki? Na początku należy wyjąć ten biały plastik,(przesuwamy go w prawo i podważamy) aby pozbyć się tych gumek, dalej wkładamy ten plastik, znów przesuwamy w prawo, wkładamy ten pin z zarobionym kablem i zamykamy.


Dalej ABS: 1J0 907 379 G (03604), na forum wyczytałem że wspiera CAN. Miałem gotową wiązke, która była w zielonej kostce licznika. Te przewody należy zmostkowac z tymi co pociągneliśmy z ECU. (Nie sprawdzałem czy ten sam efekt by był po podłączeniu do drugich pinow w kostce licznika odpowiedzialnych za CAN) po połączeniu należy zmienić kodowanie sterownika ABS na: 13504. Ciężko powiedzieć dlaczego takie, odnalezione na forum, każde inne kodowanie powoduje albo palenie się kontrolki, albo błąd o złym zakodowaniu sterownika.

Dalej Licznik: 1J5 920 826G, jedyne co z nim zrobiłem to zmieniłem wsad (od 1J5 920 826 A), ponieważ w oryginalnym nie szło zakodowac ilości impulsów(cały czas było 0 na ostatniej pozycji) co powodowało przekłamania prędkości. Licznik wyskalowany do 260. Kluczyk(Scyzoryk) udało się zakodować. Dalej wgrany RKM, Test i podświetlenie wskazówek. Wszystko pokazuje poprawnie, nie ma przekłamań. Na oryginalnym wsadzie miałem +-5km/h, mnie to trochę wkurzało, ktoś inny się dostosuje.

CAN Gateway: zgaszenie poduszek: Soft Coding 00002. Może kiedyś się wymieni sensory i sterownik.

Jeśli chodzi o koszty: Licznik kupiłem okazyjnie za pięć dyszek(jest ryzyko jest zabawa 😀 ) ECU, też pięć dyszek, Dwa piny aby wpiąć się w sterownik i dwa przewody( ja dałem 0,35mn) - około dyszki.

(Może to do FAQ wrzucić ? )
W razie pytań, postaram się odpowiedzieć.
Pozdrawiam.