Strona 1 z 2

[1.4 16V] Dobór FIS

: pt wrz 18, 2020 20:21
autor: FreeStylePL
Witajcie!
Potrzebuje waszej pomocy w doborze licznika 1/2 FIS bądź FULL FIS Golf zarejestrowany 07.1999.

Numery pozespołów:
ECU: 036 906 014 CF
Licznik: 1J0 919 881
ABS: 1J0 907 379 G
AIRBAG: 1J0 909 609
Centralny: 1C0 962 258 N

Zielona wtyczka z obu stron:
https://m.fotosik.pl/zdjecie/4e5d6d843f682c25
https://m.fotosik.pl/zdjecie/a4dd52e948c559a7

Auto nie łaczy się z CAN-Gateway. Przeczytałem że będzie dopiero po włożeniu innego licznika.. Ale czy to prawda?

Do rzeczy.. Czy w ogóle mam CAN, bo teorii tyle co ludzi, a znajomi mają tylko Diesla 😀, jak mam, to czy da się coś dobrać?, Z tego co wiem, to ABS po CAN, a poduszki analogowe. Czy da się to połączyć?

Dzięki za pomoc! Pozdrawiam

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pt wrz 18, 2020 22:58
autor: mat06
Tutaj znajdziesz wszystkie informacje:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=204&t=622740

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: sob wrz 19, 2020 12:07
autor: FreeStylePL
mat06 pisze:
pt wrz 18, 2020 22:58
Tutaj znajdziesz wszystkie informacje:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=204&t=622740
Dzięki, przeczytałem go, jednak nie odpowiedział mi na wszystkie pytania, najważniejsze to z CAN. W tym temacie był omawiany Golf z Lutego, a ja posiadam , Lipca, więc też chyba wiesza szansa na CAN.

Mam znajomego, Passat B5 FL, tyle że Diesel. Czy głupim pomysłem byłoby wpiecie licznika w celu sprawdzenia czy obrotomierz się poruszy ?

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: sob wrz 19, 2020 12:44
autor: mat06
FreeStylePL pisze:
sob wrz 19, 2020 12:07
Dzięki, przeczytałem go, jednak nie odpowiedział mi na wszystkie pytania, najważniejsze to z CAN. W tym temacie był omawiany Golf z Lutego, a ja posiadam , Lipca, więc też chyba wiesza szansa na CAN.

Mam znajomego, Passat B5 FL, tyle że Diesel. Czy głupim pomysłem byłoby wpiecie licznika w celu sprawdzenia czy obrotomierz się poruszy ?
Tak, możesz spróbować podpiąć ten licznik.

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: ndz wrz 20, 2020 21:14
autor: FreeStylePL
mat06 pisze:
sob wrz 19, 2020 12:44
FreeStylePL pisze:
sob wrz 19, 2020 12:07
Dzięki, przeczytałem go, jednak nie odpowiedział mi na wszystkie pytania, najważniejsze to z CAN. W tym temacie był omawiany Golf z Lutego, a ja posiadam , Lipca, więc też chyba wiesza szansa na CAN.

Mam znajomego, Passat B5 FL, tyle że Diesel. Czy głupim pomysłem byłoby wpiecie licznika w celu sprawdzenia czy obrotomierz się poruszy ?
Tak, możesz spróbować podpiąć ten licznik.
Dziś udało się podpiąć licznik od passata, efekt taki, że po przekręceniu do zapłonu, wskazówka się podnosi, natomiast po odpaleniu już nie. Jednak nie wiem czy to kwestia że passat, diesel itp. Natomiast, po wejściu w Can Gateway, pokazały się informacje(Więc wnioskuje że sterownik wspiera CAN, bo jak inaczej by się informacje pokazały? No i udało się zgasić poduszkę i sama zgasła kontrolka ABS'u) Chyba po prostu kupię licznik od Golfa.

https://m.fotosik.pl/zdjecie/7d03e5e9253c0a62
https://m.fotosik.pl/zdjecie/fddb74e5c77a8bea

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 08:05
autor: wojooo
Szukałem informacji w necie na temat twojego ecu, jedyne co znalazłem to to, że był montowany od 07.1998 do 05.1999. Więc sam nie mam pewności czy może mieć szynę can. Jednak z drugiej strony widzę, że możesz się połączyć z can gateway i masz centralny 1c0, więc duża szansa że licznik z can podejdzie. Zostaje chyba jedynie takowy kupić i sprawdzić. A jakie masz numery modułu komfortu?

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 08:17
autor: FreeStylePL
wojooo pisze:
pn wrz 21, 2020 08:05
Szukałem informacji w necie na temat twojego ecu, jedyne co znalazłem to to, że był montowany od 07.1998 do 05.1999. Więc sam nie mam pewności czy może mieć szynę can. Jednak z drugiej strony widzę, że możesz się połączyć z can gateway i masz centralny 1c0, więc duża szansa że licznik z can podejdzie. Zostaje chyba jedynie takowy kupić i sprawdzić. A jakie masz numery modułu komfortu?
Komfortu nie mam :/ Szyby na korbki, mam tylko centralny i alarm

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 08:38
autor: wojooo
No to w takim razie kup licznik i podłącz. Nawet jeśli nie podejdzie zawsze znajdziesz gdzieś na olxie albo alledrogo ecu do swojego silnika z młodszych roczników który obsługuje can. A potem może się skusisz na moduł komfortu i montaż szyb elektrycznych? :hmm:

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 09:08
autor: FreeStylePL
wojooo pisze:
pn wrz 21, 2020 08:38
No to w takim razie kup licznik i podłącz. Nawet jeśli nie podejdzie zawsze znajdziesz gdzieś na olxie albo alledrogo ecu do swojego silnika z młodszych roczników który obsługuje can. A potem może się skusisz na moduł komfortu i montaż szyb elektrycznych? :hmm:
Tak naprawdę to szyby czekają 😀(1C0, z naszego poradnika) tylko brak czasu robi swoje. Pomoglbys z Tym ECU ? O jakich numerach najlepiej? 1.4, 16V, AKQ

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 09:21
autor: wojooo
Najprawdopodobniej będzie to 036 906 014 BM, bo widzę, że był montowany w latach 2000-2002,ale mogę się mylić. Na razie kup sam licznik.

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 13:22
autor: FreeStylePL
wojooo pisze:
pn wrz 21, 2020 09:21
Najprawdopodobniej będzie to 036 906 014 BM, bo widzę, że był montowany w latach 2000-2002,ale mogę się mylić. Na razie kup sam licznik.
Kupiłem zegary 1J5 920 826G (okazyjnie) . Zakodwoalem immo, auto jedzie, ale obrotów nie ma, po ruszeniu zapala się lampka od ciśnienia oleju, a w komputerze pokazuje się błąd 01314 Engine Control Module :( Jakie ECU wejdzie ?

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 17:24
autor: wojooo
Poszperaj w necie na temat tego ecu co numery wysłałem. Ciężko jest stwierdzić który ecu może mieć can, a który nie.

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 17:43
autor: FreeStylePL
wojooo pisze:
pn wrz 21, 2020 17:24
Poszperaj w necie na temat tego ecu co numery wysłałem. Ciężko jest stwierdzić który ecu może mieć can, a który nie.

(1) 036 906 014 M moduł sterujący dla sil.benz.
F >> 1J-X-147 587 'MPI' 1 AKQ
(1) 036 906 014 CF moduł sterujący dla sil.benz.
F 1J-X-147 588>> 1J-X-999 999 'MPI' 1 AKQ
(1) 036 906 014 P moduł sterujący dla sil.benz.
F 1J-Y-000 001>> 'MPI' 1 AKQ

Te trzy znalazłem na etce dla swojego silnika, tego BM mi nawet nie pokazało, Wydaje mi się, że ten o oznaczeniu P powinien podejść, gdzieś widziałem, jak odczytywać to oznaczenie, ale nie zapisałem, lecz tak pomyślałem, że są te zera i ta jedynka to pewnie coś z rocznikiem, kiedy były, a literka Y, to rok modelowy( 2000). Może jest gdzieś lista jak te symbole odczytać ? Czy dobrze myślę ? i pytanie odnośnie samej zmiany kompa, to kwestia przepięcia wiązki, czy coś jeszcze trzeba będzie ustawiać/ zmieniać ?

Re: [1.4 16V] Dobór FIS

: pn wrz 21, 2020 17:56
autor: wojooo
FreeStylePL pisze:
pn wrz 21, 2020 17:43
wojooo pisze:
pn wrz 21, 2020 17:24
Poszperaj w necie na temat tego ecu co numery wysłałem. Ciężko jest stwierdzić który ecu może mieć can, a który nie.

(1) 036 906 014 M moduł sterujący dla sil.benz.
F >> 1J-X-147 587 'MPI' 1 AKQ
(1) 036 906 014 CF moduł sterujący dla sil.benz.
F 1J-X-147 588>> 1J-X-999 999 'MPI' 1 AKQ
(1) 036 906 014 P moduł sterujący dla sil.benz.
F 1J-Y-000 001>> 'MPI' 1 AKQ

Te trzy znalazłem na etce dla swojego silnika, tego BM mi nawet nie pokazało, Wydaje mi się, że ten o oznaczeniu P powinien podejść, gdzieś widziałem, jak odczytywać to oznaczenie, ale nie zapisałem, lecz tak pomyślałem, że są te zera i ta jedynka to pewnie coś z rocznikiem, kiedy były, a literka Y, to rok modelowy( 2000). Może jest gdzieś lista jak te symbole odczytać ? Czy dobrze myślę ? i pytanie odnośnie samej zmiany kompa, to kwestia przepięcia wiązki, czy coś jeszcze trzeba będzie ustawiać/ zmieniać ?
Kolego, niestety nie wiem jak te oznaczenia odczytać. Jeśli twierdzisz, że P może podejść to popatrz w necie w jakich latach był montowany. Ecu "koduje się" za pomocą vcds.