ESP czujnik kąta skrętu problemy

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ArdKeeN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 03, 2015 20:02

ESP czujnik kąta skrętu problemy

Post autor: ArdKeeN » pn cze 29, 2020 12:47

Witajcie Kochani.
Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ESP. Po ponownym uruchomieniu silnika znika, po czym później znowu się zapala. W sterowniku ABS tym razem mam problem z następującym błędem 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 014 - Defective. Taśma jest wsadzona dobrze, na żółtym punkcie (sprawdzałem). Robiłem adaptacje czyli:
- wyprostuj kola
- uruchom samochod
- skrec kierownicę 1 obrot w prawo, wyprostuj i skrec 1 obrot w lewo i wyprostuj
- przejedz sie kawalek po prostej nie jadac szybciej niz 20 km/h.
- zatrzymaj samochod z kolami na wprost
- nie ruszajac kierownica przeprowadz adaptacje VAG-COM:

Po wszystkim błąd sam się kasuje, jeżdżę tak z dzień góra dwa i błąd znowu wraca.. co może być przyczyną? Uszkodzony czujnik pod kierownicą? Jego numer to 1J0 959 654AC



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: ESP czujnik kąta skrętu problemy

Post autor: michaf1994 » śr lip 01, 2020 08:35

Wymień taśmę, prawdopodobnie jest uszkodzona



ArdKeeN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 03, 2015 20:02

Re: ESP czujnik kąta skrętu problemy

Post autor: ArdKeeN » czw lip 16, 2020 06:55

Co do taśmy nie jest uszkodzona, bo taśma jest do Airbag oraz klaksonu. Dostałem od znajomego drugą i po skalibrowaniu wszystko działa jak nowe. Z ciekawości rozebrałem starą i również ją naprawiłem. Niestety rok 1999-2001 jest bardzo podatny na zimne luty. Poprawione i działa :bajer:



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: ESP czujnik kąta skrętu problemy

Post autor: michaf1994 » czw lip 16, 2020 08:02

ArdKeeN pisze:
czw lip 16, 2020 06:55
Co do taśmy nie jest uszkodzona, bo taśma jest do Airbag oraz klaksonu. Dostałem od znajomego drugą i po skalibrowaniu wszystko działa jak nowe. Z ciekawości rozebrałem starą i również ją naprawiłem. Niestety rok 1999-2001 jest bardzo podatny na zimne luty. Poprawione i działa :bajer:
No to jest (była uszkodzona). Taśma to cała część z elektroniką od ESP w tym przypadku, a nie tylko element w tym module. Skoro podmiana załatwiła sprawę - taśma była uszkodzona, poprawiłeś zimne luty w TAŚMIE - czyli TAŚMA była uszkodzona. Owszem, częsta przyczyna. Jak najbardziej warto naprawić niż kupić drugą, bo ceny czasem z kosmosu krzyczą.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości