Sterowanie podgrzewacza płynu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hardmen969
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
Lokalizacja: Rakszawa

Re: Sterowanie podgrzewacza płynu

Post autor: hardmen969 » ndz gru 15, 2019 21:50

Coś mi się wydaje, że tyle nie ma. 1000 Wat przy 12v to ponad 80A. Co do podgrzewania bezpośrednio powietrza oczywiście, że lepiej się sprawdzi takie rozwiązanie niż świeczki. Ale w TDI chodzi bardziej o szybkie dogrzanie silnika do temperatury roboczej, niż o ciepło w kabinie. Do dogrzania kabiny, lepiej sprawdza się taka elektryczna nagrzewnica. Tak myślę.
Ostatnio u Profesora Krisa, była toyota z wężownicą na wydechu.

Zastanawia mnie co się dzieje z temperaturą cieczy przy ostrej jeździe, gdzie zaraz za turbo jest klikaset stopni, a w wspomnianym 1.8 t potrafi świecić.

Tak z drugiej strony, skoro mamy ciepło na free, to po co te cyrki, które powodują większe zużycie paliwa, obciążenie alternatora itd.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Sterowanie podgrzewacza płynu

Post autor: Qto » ndz gru 15, 2019 22:34

Wesol...Odpowiedź odnośnie podłączenia dawno padła. Webasto a grzałka elektryczna to też dwie inne sprawy...osobiście chciałbym mieć jedno i drugie...zamiast palnika do papy, do którego próbujesz przyrównać ogrzewanie w aucie. Może jakiś reaktorek atomowy? Zejdźmy na ziemię.

Z35 fabrycznie ma dwa bezpieczniki...40 i 60A więc około 1000W może mieć chociaż źródła tego nie podają. Co do map, to nie mam pojęcia

Sam osobiście nie zamontowałbym wężownicy na wydechu...chyba, że coś sprawdzonego, co wychodziło fabrycznie w jakimś aucie - jak np grzałka Z35 z Passata (nie tylko bo nawet Lupo to miało...A6...). Za 5min mam misję jechać 2000km to wsiadam i jadę a nie martwię się czy jakaś rzeźba na wydechu się za bardzo nie nagrzeje w zamian dając ciepło przy codziennym użytkowaniu auta.



hardmen969
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
Lokalizacja: Rakszawa

Re: Sterowanie podgrzewacza płynu

Post autor: hardmen969 » ndz gru 15, 2019 23:17

A właśnie palnik do papy 56kw.
Specjalnie się nie znam, ale duże kotły gazowe mają takie palniki tzn. tej mocy. Takie do papy to kilka kw.

Co do tej nagrzewnicy podają 1000wat/80A.
80A nagrzewnica
Z 40 A żarowe, a grzeją jeszcze chwilę po odpaleniu
Plus podgrzewacz cieczy

Altek tylko jęczy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości