Problem P0322

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dariuszn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 17, 2017 20:42

Problem P0322

Post autor: dariuszn » sob lip 27, 2019 16:51

Dzień dobry,

od ponad tygodnia walczę z problemem. Posiadam Golfa 1.4 16V 2002 rok z silnikiem AXP oraz LPG (KME NEVO). Od czasu do czasu podczas jazdy silnik mi gaśnie i pojawia się EPC, CHECK i AKUMULATOR. Ponownie można go normalnie odpalić. Pojawia się błąd P0322. Podczas gaśnięcia silnik pracuje nierówno. Jeżeli dodaje gazu to wskazówka obrotomierza mimo to, że silnik już gaśnie podnosi się do ponad 2 tysięcy obrotów. Jeżeli temperatura na zewnątrz przekracza 30 - 33 stopnie ponownie uruchomienie wymaga odczekania chwili. Jeżeli nie odczekam to są problemy z odpaleniem. Podczas próby uruchomienia podczas 33 stopni na zewnątrz zapaliło mi się samo EPC, później CHECK i na końcu ABS/ESP.

Wymienione zostały: rozrząd na BOSCHA, świece na BOSCHA, akumulator na BOSCHa, czujnik położenia wału z DELPHI (poprzedni był montowany 3-4 lata temu) na DELPHI. Po wymianie ostatniego czujnika problem nadal się pojawia. Regenerowany był też alternator. Wg VINu oryginalny czujnik położenia wału to 030957147AA. Z BOSCHa mogę mieć 030957147A, 030957147G, 030957147K ale nie wiem czym się różnią od 030957147AA.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Darek



dariuszn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 17, 2017 20:42

Re: Problem P0322

Post autor: dariuszn » pn paź 14, 2019 19:16

Witam ponownie,

po wymianie czujnika położenia wału na Delphi problem nadal występował. Znalazłem artykuł który mówił o konieczności wymiany w takim wypadku czujnika położenia wałka. Po jego wymianie na Boscha problem ustąpił aż do wczoraj. Teraz występują również błędy P0321 i P0322.

Co można jeszcze zrobić?

Pozdrawiam
Darek



dariuszn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob cze 17, 2017 20:42

Re: Problem P0322

Post autor: dariuszn » czw paź 31, 2019 12:42

Pomogła wymiana czujnika położenia wału. Warto montować czujniki te wskazywane przez katalog online znanej firmy produkującej części do samochodów. To co proponują sprzedawcy w hurtowniach w moim przypadku okazało się błędem. Czujnik albo miał za krótki przewód albo za długi albo inne parametry.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości