Strona 1 z 1

Wentylator chłodnicy

: czw paź 24, 2019 18:41
autor: nogiln
IMG_20191026_163409.jpg
Witam, po wymianie gaźnika i przeczyszczeniu masy idącej od aku i rozrusznika, pojawił się problem włączania wentylatora po wyłączeniu zapłonu(nawet na zimnym silniku). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Zauważyłem,że po wyjęciu bezpiecznika i ponownym założeniu wentylator już się nie włączy, chyba, że ponownie włączę zapłon i go wyłączę.
Kolejne spostrzeżenie to takie, że po dłuższym postoju założenie wtyki na wentylator, przy wyłączonym zapłonie nie powoduje jego włączeniu ale tylko gdy włączę zapłon a następnie wyłączę zapłon, wentylator się włączy. Czy przekaźnik 31 odpowiada za wyłączeni wentylatora po zgaszeniu silnika?

Re: Wentylator chłodnicy

: śr paź 30, 2019 16:13
autor: ssarna1
No fizycznie nie ma innej możliwości, musi ten prąd iśc przez przekaźnik 13. Ja bym obstawiał że sam przekaźnik może być uszkodzony, ale też i ten czujnik F87, o ile dobrze kojarzę to jest czujnik który sprawdza temperaturę w komorze silnika, podobny patent był w MK3 2.0.

Re: Wentylator chłodnicy

: śr paź 30, 2019 18:52
autor: nogiln
ssarna1 pisze:
śr paź 30, 2019 16:13
Ja bym obstawiał że sam przekaźnik może być uszkodzony, ale też i ten czujnik F87, o ile dobrze kojarzę to jest czujnik który sprawdza temperaturę w komorze silnika, podobny patent był w MK3 2.0.
Przekaźnik był podmieniany(tylko nie mam pewności czy był uszkodzony, choć wykluczam ,że dwa które podmieniłem byłyby uszkodzone. Czy czujnik w komorze silnik o którym piszesz może znajdować się na gaźniku? Pytam, ponieważ sytuacja pojawiała się po wymianie gaźnika oraz popełniłem błąd o w trakcie podłączania głównej masy od aku do silnika. Mianowicie zapomniałem jej przykręcić i mimo tego próbowałem uruchomić auto, nie dało się. Kabel masowy podczas uruchamiania leżał na silniku wentylatora, może to coś uszkodziło?

Re: Wentylator chłodnicy

: śr lis 06, 2019 22:41
autor: nogiln
Przyczyna była w złym podłączeniu przewodów. Wyłącznik termiczny biegu jałowego wentylatora jest wkręcony w gaźnik.