Halogeny z postojem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- laosz
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: pn mar 16, 2015 20:02
- Lokalizacja: Opolskie/OOL
- Auto: Volkswagen Jetta a2 16V
- Silnik: ABF
Halogeny z postojem
Cze4ść. Mam pytanie, co z czym i jak, żeby halogeny można było włączyć ze światłami pozycyjnymi a nie koniecznie ze światłami mijania
Halogeny mam oczywiście na ori instalacji i niestety działają one tylko wraz ze światłami mijania, jak fabryka przykazuje.
Czy jest jakiś szybki myk, żeby można była włączać halogeny bez włączenia świateł mijania? Z góry dzieki za odpowiedź.
P.S A i jeszcze pytanko, co zrobić żeby po przełączeniu na drogowe, żeby mijania nie gasły, to chyba wystarczy wsadzić tą taką blaszkę w odpowiednie miejsce w skrzynce bezpieczników prawda?
Halogeny mam oczywiście na ori instalacji i niestety działają one tylko wraz ze światłami mijania, jak fabryka przykazuje.
Czy jest jakiś szybki myk, żeby można była włączać halogeny bez włączenia świateł mijania? Z góry dzieki za odpowiedź.
P.S A i jeszcze pytanko, co zrobić żeby po przełączeniu na drogowe, żeby mijania nie gasły, to chyba wystarczy wsadzić tą taką blaszkę w odpowiednie miejsce w skrzynce bezpieczników prawda?
My car: VW Jetta 16V 1990' viewtopic.php?f=87&t=616741
- hrabia0121
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: czw lip 27, 2017 03:05
- Auto: Golf MKII & Polo R6
Re: Halogeny z postojem
Z tego co pamiętam, twoje odpowiedzi na te pytania kryją się w włącznikach świateł.
Nie pamiętam tego dokładnie i nie mam jak to sprawdzić (Mój bolid zimuje trochę daleko ode mnie)
Włącznik halogenów ma 5 pinów (Kolejność z głowy, lepiej sprawdź próbówką)
1 podświetlenie
2 stały minus
3 plus który pojawia sie po zapaleniu świateł mijania?
4 lampa przeciwmgielna
5 halogeny
Na mój gust trzeba dać stały plus do 3 i problem z głowy... Chyba? Bo pojawią się ryzyko ze zaczną się świecić światła mijania po włączeniu halogenów.
Jeśli tak będzie, to trzeba zostawać osobny włącznik do halogenów albo dać odpowiednią diodę prostowniczą do przewodu 3.
Jeśli chcesz mijania razem z długimi musisz znaleźć odpowiedni przewód w manetce (+ który pojawia się jak są długie) i przedłużyć go do włącznika świateł.
Tam musisz go podłączyć z przewodami w których płynie prąd jak są tylko mijania zapalone. Kompletnie tego nie polecam, ani instalacja nie jest do tego przystosowana ani żarówki. Aby było to bezpiecznie musiałbyś dać tam jeszcze przekaźnik i diody prostownicze... Co nie zmienia faktu ze żarówki mogą się bardzo ale to bardzo szybko spalić.
Nie pamiętam tego dokładnie i nie mam jak to sprawdzić (Mój bolid zimuje trochę daleko ode mnie)
Włącznik halogenów ma 5 pinów (Kolejność z głowy, lepiej sprawdź próbówką)
1 podświetlenie
2 stały minus
3 plus który pojawia sie po zapaleniu świateł mijania?
4 lampa przeciwmgielna
5 halogeny
Na mój gust trzeba dać stały plus do 3 i problem z głowy... Chyba? Bo pojawią się ryzyko ze zaczną się świecić światła mijania po włączeniu halogenów.
Jeśli tak będzie, to trzeba zostawać osobny włącznik do halogenów albo dać odpowiednią diodę prostowniczą do przewodu 3.
Jeśli chcesz mijania razem z długimi musisz znaleźć odpowiedni przewód w manetce (+ który pojawia się jak są długie) i przedłużyć go do włącznika świateł.
Tam musisz go podłączyć z przewodami w których płynie prąd jak są tylko mijania zapalone. Kompletnie tego nie polecam, ani instalacja nie jest do tego przystosowana ani żarówki. Aby było to bezpiecznie musiałbyś dać tam jeszcze przekaźnik i diody prostownicze... Co nie zmienia faktu ze żarówki mogą się bardzo ale to bardzo szybko spalić.
- laosz
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: pn mar 16, 2015 20:02
- Lokalizacja: Opolskie/OOL
- Auto: Volkswagen Jetta a2 16V
- Silnik: ABF
Re: Halogeny z postojem
Szczerze myslałem, że gdzieś w skrzynce bezpieczników jest jakiś MYK do przerzucenia zasilania na ahlogeny po postoju, a co do mijania razem z drogowymi to w MK3 widywałem blaszki w skrzynkach bezpieczników, taki mostek, ale nie pamiętam która pozycja. Co do żarówek i instalacji to bez stresu, mam fornt, który ma soobne refelktory i żarówki do mijania i drogowych.hrabia0121 pisze: ↑pn lut 03, 2020 02:30Z tego co pamiętam, twoje odpowiedzi na te pytania kryją się w włącznikach świateł.
Nie pamiętam tego dokładnie i nie mam jak to sprawdzić (Mój bolid zimuje trochę daleko ode mnie)
Włącznik halogenów ma 5 pinów (Kolejność z głowy, lepiej sprawdź próbówką)
1 podświetlenie
2 stały minus
3 plus który pojawia sie po zapaleniu świateł mijania?
4 lampa przeciwmgielna
5 halogeny
Na mój gust trzeba dać stały plus do 3 i problem z głowy... Chyba? Bo pojawią się ryzyko ze zaczną się świecić światła mijania po włączeniu halogenów.
Jeśli tak będzie, to trzeba zostawać osobny włącznik do halogenów albo dać odpowiednią diodę prostowniczą do przewodu 3.
Jeśli chcesz mijania razem z długimi musisz znaleźć odpowiedni przewód w manetce (+ który pojawia się jak są długie) i przedłużyć go do włącznika świateł.
Tam musisz go podłączyć z przewodami w których płynie prąd jak są tylko mijania zapalone. Kompletnie tego nie polecam, ani instalacja nie jest do tego przystosowana ani żarówki. Aby było to bezpiecznie musiałbyś dać tam jeszcze przekaźnik i diody prostownicze... Co nie zmienia faktu ze żarówki mogą się bardzo ale to bardzo szybko spalić.
My car: VW Jetta 16V 1990' viewtopic.php?f=87&t=616741
- hrabia0121
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: czw lip 27, 2017 03:05
- Auto: Golf MKII & Polo R6
- laosz
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: pn mar 16, 2015 20:02
- Lokalizacja: Opolskie/OOL
- Auto: Volkswagen Jetta a2 16V
- Silnik: ABF
Re: Halogeny z postojem
o to to, na necie znalazłem foot tej zworeczki, o którą mi biega, dzięki za schemacikhrabia0121 pisze: ↑pn lut 10, 2020 13:36
Możesz spróbować zmostkowac przekaźnik r10 piny 30 i 87 co da nam halogeny. (Chyba)
My car: VW Jetta 16V 1990' viewtopic.php?f=87&t=616741
- laosz
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: pn mar 16, 2015 20:02
- Lokalizacja: Opolskie/OOL
- Auto: Volkswagen Jetta a2 16V
- Silnik: ABF
Re: Halogeny z postojem
Rozwiąząłem tą małą zagwozdkę, mianowicie w polu R10 skrzynki bezpieczników
zmostkowałem piny analogicznie jak jest to zrobione w MK3, wynik to drogowe razem z mijania (typowe H1+H1)
oraz światła przeciwmgłowe dostępne już po zapłonie ( w MK3 trzeba włączyć postojowe ze wzgęldu na mechanikę przełącznika)
Także temat jest do zamknięcia, dzięki za podpowiedzi Pozdro
zmostkowałem piny analogicznie jak jest to zrobione w MK3, wynik to drogowe razem z mijania (typowe H1+H1)
oraz światła przeciwmgłowe dostępne już po zapłonie ( w MK3 trzeba włączyć postojowe ze wzgęldu na mechanikę przełącznika)
Także temat jest do zamknięcia, dzięki za podpowiedzi Pozdro
My car: VW Jetta 16V 1990' viewtopic.php?f=87&t=616741
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości