1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bohnooze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 02:29
Auto: Seat Leon 1.6
Silnik: AKL

Re: 1.6 AEE krótka historia i wciąż zagadka.

Post autor: Bohnooze » czw lut 15, 2024 11:32

peja2000 pisze:
sob wrz 15, 2012 20:52
nie maiłem przyjemności pracować na aee więc ci nie powiem jak dokładnie ustawia się zapłon, ale pewnie znajdziesz na innych forach. Aparaty napewno się różniły jak coś to szukaj po tym samym numerem chociaż w tych aparatach nie ma co się popsuć poza czujnikiem halla i tulejką na wałku aparatu, co do świec to mój gazownik zawsze powtarza że świece trzy elektrodowe nie nadają się do instalacji LPG, dlaczego? nigdy nie wnikałem musiał by zapytać na dziale LPG... co do NGK zawsze robili dobrą robotę i przez wiele lat nie miałem problemu z produktami tej firmy

mity. Silnik na LPG ma pracować tak jak na benzynie. Sterownik LPG pobiera dane z wtrysków benzyny i na tym sygnale otwiera wtryski LPG. Czyli także świece te same. W tym modelu właśnie 3 elektrod. Szansa przeskoku iskry kilka razy większa od jednej elektrody a także przepływ mieszanki inny. Trwałość świecy 3 elektrodowej dłuższa ze względu na większą szansę przeskoku iskry także gdy zacznie pokrywać się osadem. Świece bedą się szybciej zużywac jeżeli jest LPG. LPG ma to do siebie że trudniej o przeskok iskry niż w mieszance z benzyną ale też LPG pali się dłużej nieco przesunięty moment gdzie występuje wzrost siły. Dla LPG powinno się nieco przesunąć wyprzedzenie zapłonu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości