Strona 1 z 1
					
				Niebieski dym na cieplym silniku
				: pn kwie 16, 2007 22:57
				autor: Vw_mk2_
				Witam! mam dość uciążliwy problem a mianowicie przy rozgrzanym silniku z wydechu wydobywa sie niebieski dym!? widac to w szczególności jak np. stojena światłach.
Rano odpala bez problemu, przy cieplym troche go krece
silnik 1.8 wtrysk K-jetronic,brak komp, brak sondy
Co to może być?
-Uszczelka pod głowicą?
-pierścienie do wymiany?
-uszczelniacze?
Napiszcie co to jest? jak to spr.?
Dzieki
			 
			
					
				
				: pn kwie 16, 2007 23:23
				autor: norman
				hej prawdopodobnie pierscienie bo jak olej jest zimny to uszczelnia  ajak sie rozgdzeje  to juz nie i z tad ten niebieski dym no i jeszcze to ze musisz go troszke pokrecic jak jest cieply ale proponuje zmiezyc cisnienie i bedziesz mial pewnosc czy to pierscienie 

 
			 
			
					
				
				: pn kwie 16, 2007 23:48
				autor: krzylo
				norman, zgadzam sie ....zrob sobie jeszcze test na spalinomierzu (pierwsza lepsza stacja diagnostyczna) i bedziesz mial sprawe jasna....
			 
			
					
				
				: wt kwie 17, 2007 07:24
				autor: Adamtd
				Vw_mk2_ pisze:Co to może być? 
-Uszczelka pod głowicą? 
-pierścienie do wymiany? 
-uszczelniacze?
Albo silnik do kapitalnego remontu raczej
Jakie masz zużycie oleju? No i wskazany pomiar ciśnienia sprężania
 
			 
			
					
				
				: wt kwie 17, 2007 18:58
				autor: Vw_mk2_
				Zauwazylem ze oleju troche ubyło tak samo plynu chlodniczego...Widze ze to katastrofa jaka cena remontu takiego i czy to w ogole opłacalne bedzie?  

 
			 
			
					
				
				: wt kwie 17, 2007 19:21
				autor: Gangst3R
				A może to poprostu uszczelka pod głowicą a wy odrazu straszycie remontem. Koszt wymiany u mechanika w granicach 200-300zł
			 
			
					
				
				: wt kwie 17, 2007 19:44
				autor: Paweł Marek
				Vw_mk2_ pisze:-uszczelniacze?
niech ktoś jedzie za tobą. Jeśli po chwili spokojnej jazdy nagle dodasz gazu i wtedu poleci niebieski dym, a za moment mimo dalszej jazdy z gazem do dechy przestanie, to jest szansa że tylko uszczelniacze. Jeśli dym leci cały czas jednakowo to raczej pierścienie. To tak orientacyjnie, ale własnie jestem po robocie uszczelniaczy w GTI żonki i takie mam obserwacje własne.
 
			 
			
					
				
				: śr kwie 18, 2007 04:20
				autor: jeanks5t
				Gangst3R pisze:A może to poprostu uszczelka pod głowicą a wy odrazu straszycie remontem
 
Moim zdaniem to też jest uszczelka pod glowicą. 
[ Dodano: 18 Kwi 2007 04:24 ]
Jak zdejmiesz głowicę to będziesz widzial czy to uszczelka. Jeżeli to będzie uszczelka to daj głowicę do sprawdzenia do jakiegoś fachowca, który sprawdzi ją pod ciśnieniem i wtedy będzie wiadomo czy to tylko uszczelka czy może też uszczelniacze itp.
 
			 
			
					
				
				: śr kwie 18, 2007 10:46
				autor: Adamtd
				jeanks5t pisze:Jak zdejmiesz głowicę to będziesz widzial czy to uszczelka
No tak ale to są już koszta więc najpierw trzeba zainwestować w diagnostykę
 
			 
			
					
				
				: śr kwie 18, 2007 12:03
				autor: Vw_mk2_
				no to widze ze remoncik murowany bede musial zrobić!
a tak orientacyjnie z cenami za cześci to ile mnie to wyniesie?
pierscienie + uszczelka pod glowica i zaworami +  uszczelniacze na zaworach myśle ze wszystko to co trzeba zrobić, 
aha jeszcze jedno pytanie czy głowica od innego golfa 2 1.8 bedzie pasowala? mianowicie chodzi mi tu o zaoszczedzenie za planowaniu glowicy, bo posiadam druga głowice po planowaniu własnie a nie wiem czy bedzie pasowala? 
Głowica pochodzi z silnika EV GTi 8v? 
[ Dodano: 19 Kwi 2007 14:08 ]
Co sądzicie o tych pierścieniach? koles zapewnia ze sa wysokiej jakosci a tak tanio bo to producent i niby moze sobie na to pozwolić
co o tym myślicie? 
 
[ Dodano: 19 Kwi 2007 14:08 ]
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=186745819