Do czego sluza te elementy turbiny?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » wt kwie 10, 2007 18:37

damcio151 pisze:W ogóle tdi jeżeli jest rozgrzany to można butować i według mnie to co napisałeś ,że nie można butować , aż do przekroczenia 2000 obr wydaje się śmieszne.....to co ma czekać i powoli przyspieszać aż silnik osiągnie 2000 obr i dopiero rura :panna:
Nie można butować ile się chce na niskich obrotach nawet jak jest rozgrzany. Wynika to ze słabego ciśnienia oleju przy niskich oborotach, a z czym to się wiąże to chyba nie trzeba pisać.
Nie musi czekać aż silnik osiągnie 2 tys. obrotów, pomiędzy przednimi fotelami sterczy taki drążek, jak się wciśnie skrajnie lewy pedał (ten na lewo od hamulca) i pomiesza troszkę tym drążkiem to można spowodować, że silnik znajdzie się nagle na dużo wyższych obrotach. W kręgach pro kozaków to się nazywa "redukcja" :jezor: :okej:



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » wt kwie 10, 2007 18:44

jajko pisze:Nie można butować ile się chce na niskich obrotach nawet jak jest rozgrzany. Wynika to ze słabego ciśnienia oleju przy niskich oborotach, a z czym to się wiąże to chyba nie trzeba pisać.
no to próbuje wy tłumaczyć od początku...
jajko pisze:Nie musi czekać aż silnik osiągnie 2 tys. obrotów, pomiędzy przednimi fotelami sterczy taki drążek, jak się wciśnie skrajnie lewy pedał (ten na lewo od hamulca) i pomiesza troszkę tym drążkiem to można spowodować, że silnik znajdzie się nagle na dużo wyższych obrotach. W kręgach pro kozaków to się nazywa "redukcja" :jezor: :okej:
hahahahahhaha :rotfl: :rotfl: :pub: :pub: :pub: :bajer:
damcio151, :pub:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 10, 2007 18:49

jajko pisze:Nie musi czekać aż silnik osiągnie 2 tys. obrotów, pomiędzy przednimi fotelami sterczy taki drążek, jak się wciśnie skrajnie lewy pedał (ten na lewo od hamulca) i pomiesza troszkę tym drążkiem to można spowodować, że silnik znajdzie się nagle na dużo wyższych obrotach. W kręgach pro kozaków to się nazywa "redukcja" :jezor: :okej:
:panna: ale o co Ci chodzi ?? żę niby nie wiem co to redukcja biegu ?? mi nie chodzi o prędkości nie wiem jakie , tylko o 1 i 2 bieg :panna: .......... człowieku przeczytaj pierwsze posty ..... w tym temacie chodzi o większa moc od najmniejszych obrotów



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » wt kwie 10, 2007 18:56

damcio151 pisze::panna: ale o co Ci chodzi ?? żę niby nie wiem co to redukcja biegu ?? mi nie chodzi o prędkości nie wiem jakie , tylko o 1 i 2 bieg :panna: .......... człowieku przeczytaj pierwsze posty ..... w tym temacie chodzi o większa moc od najmniejszych obrotów
Trochę humoru :panna: Każdy wie co to redukcja. Oczywiście, że mogłem napisać: "wystarczy zredukować bieg i obroty będą wyższe", ale tak jest IMHO przyjemniej i weselej.
Prędkości nie mają nic do rzeczy. Na niskich obrotach TDI się nie ciśnie.
Czytałem cały temat i odniosłem się do niego, jeżeli nie zrozumiałeś o co chodzi, to mogę wyjaśnić niezrozumiałe kwestie. :smoke:



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » wt kwie 10, 2007 19:18

mi chodzi o to jak zrobić zeby turbo dmuchalo od jak najnizszych obrotow...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 10, 2007 19:22

KoguTek pisze:mi chodzi o to jak zrobić zeby turbo dmuchalo od jak najnizszych obrotow...
o tym właśnie mówię :) , zakładaj opornik , nie ma dużo roboty , a na pewno odczujesz przyrost mocy



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » wt kwie 10, 2007 19:23

jajko pisze:mi chodzi o to jak zrobić zeby turbo dmuchalo od jak najnizszych obrotow...
Ale tak nie moża w TDI zarżniesz go.... a poza tym TDI więcej pali poniżej 2tys wiem bo mam mfa.. wiec poco ci to ??



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » wt kwie 10, 2007 19:24

damcio151 pisze:
KoguTek pisze:mi chodzi o to jak zrobić zeby turbo dmuchalo od jak najnizszych obrotow...
o tym właśnie mówię :) , zakładaj opornik , nie ma dużo roboty , a na pewno odczujesz przyrost mocy
Zanim to zrobisz, poczytaj dokładnie o co chodzi i jaki ma wpływ na silnik. Ja osobiście tego nie polecam, na pewno lepszym, jednak dużo droższym sposobem jest virus.
Wybór należy do Ciebie :)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 10, 2007 19:26

jajko pisze:Zanim to zrobisz, poczytaj dokładnie o co chodzi i jaki ma wpływ na silnik. Ja osobiście tego nie polecam, na pewno lepszym, jednak dużo droższym sposobem jest virus.
i opornik i virus zużywają części , tzn. wpływają na szybsze ich zużycie :D , ja i kilku użytkowników forum mam założony i sobie chwalę :bigok:



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » wt kwie 10, 2007 19:32

Panowie skończcie OT bo ewidentnie z chodzimy z tematu wpadnie zaraz mod działu i pozamiata i będzie nie przyjemnie..



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » wt kwie 10, 2007 19:36

damcio151 pisze:i opornik i virus zużywają części , tzn. wpływają na szybsze ich zużycie :D , ja i kilku użytkowników forum mam założony i sobie chwalę :bigok:
Oczywiście, że zużywają części. Jednak wirus przy większej dawce paliwa daje sygnał, żeby turbo bardziej dmuchało. I zostaje zachowany stechiometryczny stosunek mieszanki powietrza do paliwa. Jak masz opornik, to komputer myśli, że silnik ma -20 stopni ciepła i po prostu leje więcej paliwa. Nadmiar paliwa w stosunku do powietrza na dłuższą metę może spowodować spore koszty. Wszystko co wrażliwe na przegrzanie może się sypnąć, o dymieniu nie wspomnę. Nie jest powiedziane, że zaraz po montażu się sypnie, szczególnie jak montuje się takie z włącznikiem, żeby np. ze świateł lepiej wystartować, jednak prędzej czy później będzie to miało wpływ na silnik.
Ja odradzam, ale każdy ma swoje zdanie i swój portfel. :bajer:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 10, 2007 20:38

jajko pisze:Jak masz opornik, to komputer myśli, że silnik ma -20 stopni ciepła i po prostu leje więcej paliwa. Nadmiar paliwa w stosunku do powietrza na dłuższą metę może spowodować spore koszty
to w benzynie .....tu oszukiwany jest sygnał zwrotny z pompy.
jajko pisze:Wszystko co wrażliwe na przegrzanie może się sypnąć,
i tu się mylisz , bo niezpalona ropa chłodzi silnik i silnik wtedy wolniej się nagrzewa
jajko pisze:o dymieniu nie wspomnę
Jak przesadzisz z dawką......po to się daje 4xx ohm , żeby nie dymiło . tdi ma około 20-30% zapasu powietrza
jajko pisze:Ja odradzam, ale każdy ma swoje zdanie i swój portfel. :bajer:
a Ja polecam przeczytać cały temat o montażu i działaniu opornika w silniku tdi , bo jak widzę to mylisz tdi z benzyną (w działaniu opornika oczywiście)

[ Dodano: Wto Kwi 10, 2007 20:39 ]
jajko pisze:I zostaje zachowany stechiometryczny stosunek mieszanki powietrza do paliwa.
Dlatego już kombinują nad zwiększeniem doładowania i też poprzez opornik :bigok:



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » wt kwie 10, 2007 22:50

Może faktycznie troszkę mylę z benzyną. Jak się poszuka w Szukajce to jest tego pełno i debata na ten temat to jak walka o wyższość Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Dodam tylko, że niespalona ropa może i schłodzi silnik, ale przejdzie też przez turbo i zatrzyma się w katalizatorze, biorąc pod uwagę fakt, że katalizator się zdrowo nagrzewa, to może i kiedyś pierdnie i podziękuje za współpracę.
Osobiście podchodzę z rezerwą do takich wynalazków i u siebie tego nie założę. A jako, że informacji na ten temat jest pełno, to każdy może w zgodzie z własnym sumieniem podjąć decyzję o zakładaniu lub nie. :pub:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 10, 2007 22:58

jajko pisze:katalizator się zdrowo nagrzewa, to może i kiedyś pierdnie i podziękuje za współpracę.
prędzej , czy później i tak siądzie........ :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości