Montaż Stożka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

karkusiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:39
Lokalizacja: Zabrze

Montaż Stożka

Post autor: karkusiek » pt lut 23, 2007 11:30

Witam, Szukałem ale chyba nie ma tego na forum mianowicie mam pytanie.

Jak zamontować Filtr Stożkowy w vw golf III 1.8 90 Koni. Widzialem jak chłopaki montuja w MK II. Jednak w III wyglada to troche inaczej
Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 23:03 przez karkusiek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lut 23, 2007 12:12

LIKWIDUJESZ skrzynke (obudowę ) filtra i podłączasz stozek w główna rure dolotu powietrza



Awatar użytkownika
Szosownik
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2146
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » pt lut 23, 2007 12:15

dziejo pisze:LIKWIDUJESZ skrzynke (obudowę ) filtra i podłączasz stozek w główna rure dolotu powietrza
powiedz mi czy warto zakładać stożek?
bo się nad tym zastanawiam!



mamix4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pn lut 28, 2005 11:38
Lokalizacja: Miliszewy,Toruń

Post autor: mamix4 » pt lut 23, 2007 12:31

No i jak to będzie jeżdziło z gazem?



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt lut 23, 2007 12:42

K&N - jedna z większych firm produkujących sportowe filtry powietrza nie poleca montowania stożka do silnika 1,8 90 KM - widac nie ma to większego sensu - polecają zamontowanie sportowej wkładki, która na 100% bedzie działać OK również na LPG - tu masz wyszukiwarke produktów K&N:
http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx
a tu troche o filozofii tuningu i sensie montowania "stożków":
http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php


TDPower

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2035
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » pt lut 23, 2007 13:08

ale skojarzcie koledzy że na tych dwóch stronach podanych przez PPOLL27 są 2 teorie różniące sie od siebie...
u Chojnackiego pisze zebu stożka nie montować blisko przepustnicy...
a na stronie K&N-a jest sposób montażu zaraz przed przepustnica...

kogo tu słuchać??
:mrgreen:

Ja sprawdzałem na swój silnik... 1.6...
a na 1.8 jest właśnie wkładka do standardowej puszki...
Ostatnio zmieniony pt lut 23, 2007 13:12 przez KoguT, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lut 23, 2007 13:12

ja powiem tak!! samo załozenie stozka bez modyfikacji dolotu i wylotu nic nie zmieni poza nieco głębszym brzmieniem silnika i ewentualna zwyzka spalania



hipek_ohw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: czw paź 14, 2004 16:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: hipek_ohw » pt lut 23, 2007 13:17

kiedyś też się nad tym zastanawiałem ale wybrałem opcje z wkładką JAMEX. Po założeniu nie wyczułem różnicy ale to chyba przez to że mam LPG II generacji i wyregulować gaz z taką wkłądką to chyba ciężka sprawa.Na benzynie też nie było różnicy.Tylko jeśli wybierzesz wkładke pamiętaj że nie będzie tego pięknego świstu i na pewno nic w dynamice auta się nie zmieni.I najgorsze w tym wszystkim że żeby stożek dobrze ci fukał musisz go ładnie oddzielić od silnika bo jeśli będzie łapał ciepłe powietrze to lipa i może być nawet gorzej.Ale zwsze warto spróbować może u ciebie będzie spoko wszystko.Pozdro


CARPE DIEM

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob lut 24, 2007 19:19

KoguTek pisze:ale skojarzcie koledzy że na tych dwóch stronach podanych przez PPOLL27 są 2 teorie różniące sie od siebie...
u Chojnackiego pisze zebu stożka nie montować blisko przepustnicy...
a na stronie K&N-a jest sposób montażu zaraz przed przepustnica...

kogo tu słuchać??
:mrgreen:

Ja sprawdzałem na swój silnik... 1.6...
a na 1.8 jest właśnie wkładka do standardowej puszki...
Hehe teorii jest pewnie więcej :) moim zdaniem, to jest tak że względnie długi (=normalny) układ dolotowy jest OK - tzn jest zoptymalizowny pod kątem "normalnych" średnich lub nawet niskich obrotów, a krótki poprawia sprawę na wysokich.
I teraz jak popatrzysz na K&N to oni zawsze dają do wyboru stożek lub wkładkę - czyli "cywil" ładuje wkładkę a hardcorowiec zakłada "krótki" + stożek :)
A Chojancki pisze moim zdaniem bardziej pod "nasze-polskie" realia : tzn prawie kazdy mysli że stożek (byle jaki, byle gdzie, byle stożek) to od razu 200% mocy i OZD ;) więc przynajmniej lepiej założyc go do względnie długiego układu, (z tego co pamiętam to samo sugeruje Węglarski).
Kolejna trudnośc - temperatura - zimny silnik ma największą sprawności na ciepłym powietrzu, a ciepły na zimnym :) Po to w "normalnym układzie" przełącznik na chwyt znad kolektora wydechowego, który przy stożku najczęściej niestety znika bo "się nieda". Zimne powietrze - zwykły układ ma tą zaletę że najczęściej bieże powietrze z nad błotnika - czyli jest w pewnym sensie wyizolowany z gorącej komory silnikowej.
A to dopiero początek tuningu :) ważne żeby robic go z głową a nie na chybił-trafił - bo potem bedzie zdziw że dużo pali, że ...
A kto mówił że będzei łatwo i przyjemnie - moim zdaniem warto się zastanowic na poprawianiem fabryki w dopracowanych autach spod znaku VW :okej:


TDPower

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2035
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » ndz lut 25, 2007 12:16

dobrze powiedziane :okej:



karkusiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:39
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: karkusiek » ndz lut 25, 2007 15:17

No to narazie sobie to daruje :-) dzieki za pomoc :-)



Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

Post autor: dm414 » pn mar 23, 2009 18:40

ale jak zamontuje stożek i tzw power rure to chociaż dzwięk silnika sie zmieni?


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

Kasek89ns
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 28, 2009 22:37
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: Kasek89ns » pn gru 28, 2009 23:03

Witam
mysle ze dobrze wtrafilem. Posiadam golfa III 92.r 1.8 (75km) golas;/ . Mianowicie chodzi mi o taka rzecz przymiezam sie do wymiany filtra na stozek tylko stozek bez wkladek. ale cos mi nie pasuje i nie wiem zbytnio co tzeba zrobic oprucz zamontowania stozaka do glownego dolotu powietza. Sprawdzialem w taki sposob jak to by bylo sciagnelem obudowe i filt przyczepilem na chwile do gornej obudowy, oczywiscie zostawilem otwarta puche. i w sumie mysle ze tak samo funkcjonowac bedzie stozek pobiera zimne powietze z zewnatz. i gdy odpalilem auto i przy gwałtownym gazowaniu zaczyna sie dusic silnik jakby łykal za dozo powietza. dodam ze na zamknietej puszcze nie ma takiego problemu. co to moze byc?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn gru 28, 2009 23:09

Kasek89ns pisze:Witam
mysle ze dobrze wtrafilem. Posiadam golfa III 92.r 1.8 (75km) golas;/ . Mianowicie chodzi mi o taka rzecz przymiezam sie do wymiany filtra na stozek tylko stozek bez wkladek. ale cos mi nie pasuje i nie wiem zbytnio co tzeba zrobic oprucz zamontowania stozaka do glownego dolotu powietza. Sprawdzialem w taki sposob jak to by bylo sciagnelem obudowe i filt przyczepilem na chwile do gornej obudowy, oczywiscie zostawilem otwarta puche. i w sumie mysle ze tak samo funkcjonowac bedzie stozek pobiera zimne powietze z zewnatz. i gdy odpalilem auto i przy gwałtownym gazowaniu zaczyna sie dusic silnik jakby łykal za dozo powietza. dodam ze na zamknietej puszcze nie ma takiego problemu. co to moze byc?
Sam sobie odpowiadasz na Pytanie ... Stożek to wielkie nieporozumienie w tych autach kolego.
Montuj ORI puchę bo ze stożkiem po jakimś czasie wylecisz z tematem ,że auto jechać nie chce itp.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości