Strona 1 z 1
					
				wymiana sprzegla prosze o pomoc!
				: sob sty 27, 2007 00:12
				autor: krzysiek12
				Witam wszystkich!
Chcialbym wymienic w swoim golfie sprzeglo (MK3 rok.92 poj. 1.8 benzyna) Prosze o pomoc a mianowicie zeby ktos napisal mi jak krok po kroku je wymienic bardzo milo widziane tez jakies kolwiek zdjecia:) Z gory dzikuje wszystkim za pomoc!
			 
			
					
				
				: sob sty 27, 2007 00:29
				autor: vwrych
				kolego pierwsze co to odkrec  przegłuby wewnetrzne od skrzyni  potem rozrusznik , no i sruby od poduszek oczywiscie pod silnik cos podłuz zeby niespadł  - ciezko to wytłumaczyc jak wymienic sklrzynie ,   jak masz odkrecone poduszki to wyciagasz skrzynie tz pierw ja odkrecasz tj 3 sruby bodajrze i małe półkole nna klucz 11 koło misy . i skrzynia powinna zejsc  zostaje odkrecic koło zamachowe i masz sprzegło . jesli ktos moze cos dodac to mile widziane . pozdrawiam . vw forever  

 
			
					
				
				: sob sty 27, 2007 05:54
				autor: Paweł NPI
				No nie wiem czy nie przydał by sie do tego wieszak do silnika... w sumie słyszałem że nie trzeba jednak ja sobie pożyczyłem przy wymianie sprzęgła żeby nie opadł za mocno... I powiem szczerze że bez niego bym nie zrobił. Ale ogólnie to jest dość proste. Na początek odłączasz od skrzyni wszystko co jest to niej podłączone. Cięgna od lewarka, kable od czujnika itp. Odkręcasz wszystkie śruby które mocują skrzynię do silnika i ściągasz skrzynię. Pamiętaj tylko o tym jak było założone koło zamachowe i tak samo je później przykręć.
			 
			
					
				
				: sob sty 27, 2007 09:00
				autor: Steryd126
				Jakby nie było to nie jest wymiana żarówki, jesli nie robiłeś tego nigdy to ja bym ci odradzał samemu brać się za sprzęgło, wiecej można sobie bałaganu narobić. przyznam że ja tez lubie robić sam to co moge, ale wszystkiego sie nie da . w moim warsztacie wyminana kosztuje 150 - 200zł sama robocizna wiec jak cisie uda samemu to zrobić to już jestem pełen podziwu. pozdro.
			 
			
					
				
				: sob sty 27, 2007 21:31
				autor: Paweł NPI
				Steryd126 pisze:jesli nie robiłeś tego nigdy to ja bym ci odradzał samemu brać się za sprzęgło
Ja nigdy nie robiłem takich rzeczy i jakoś sobie poradziłem z moim golfim 

 
			
					
				
				: sob sty 27, 2007 21:34
				autor: dziejo
				bez  wałka  sprzęgłowego ani  się nie  zabieraj  do roboty!!  (nie  wycentrujesz   tarczy  w  docisku )  musisz  mieć  wymiary wałka  sprzęgłowego i  wytoczony pod  te  wymiary  identyczny wałek. ja  robiłem  to  z  drewna dł  ok  10-15 cm  starczy 
[ Dodano: Sob Sty 27, 2007 21:08 ]
palen pisze:Pamiętaj tylko o tym jak było założone koło zamachowe i tak samo je później przykręć.
 czegoś nie  rozumiem  po  co odkręcasz  koło zamachowe ?????(wieniec?)   tarczę  sprzęgła masz  między wieńcem A  DOCISKIEM !!!!! wałek  sprzęgłowy wchodzi ze  skrzynią  biegów właśnie  w  koło  zamachowe  (wieniec )centrujesz tarczę sprzęgła w  docisku    dokręcasz  docisk  do koła  zamachowego   nasuwasz  skrzynię  biegów tak   aby  wałek  wszedł  swobodnie  przez  tarczę i  docisk  do  koła  zamachowego  skręcasz kosz  skrzyni  biegów do silnika  podłączasz  mase   silnika , regulujesz  cięgno  zmiany  biegów  podłączasz  czyjniki  na  koniec   akumulator  po  sprawie
 
			
					
				
				: ndz sty 28, 2007 10:30
				autor: Paweł NPI
				Nie widzę innej możliwości aby wyjąć tarczę z dociskiem, bez odkręcenia koła zamachowego... Co widać na załączonym obrazku: 
 [ Dodano: 2007-01-28, 09:32 ]
 
[ Dodano: 2007-01-28, 09:32 ]
No chyba że w MKIII nie ma koła zamachowego hehehe wtedy przyznaję się do porażki...
 
			
					
				
				: ndz sty 28, 2007 13:32
				autor: dziejo
				palen pisze:Nie widzę innej możliwości aby wyjąć tarczę z dociskiem, bez odkręcenia koła zamachowego.
w tym  przypadku  zgadza sie ta  fotka duzo wyjasnia !!!!!  masz racje 
 
 
ale jest  tam  również napisane  ze  :
  "normalnie koło  zamachowe  połączone jest  za pomoca  kołnierza z  wałem korbowym silnika " tak jak  ja   to opisałem