Strona 1 z 1
					
				[MK IV] Co to za komunikat?
				: śr paź 18, 2006 18:00
				autor: Qto
				Ostatnio matka (świeżo upieczony kierowca) jechała autem do pracy i na wyświetlaczu MFA pojawił się komunikat i razem z nim sygnał dźwiękowy. Komunikat brzmiał "STOP" lub "0 STOP" (matka nie potrafi jednoznacznie stwierdzić) a sygnał dzwiękowy taki sam jak się żebrak zapala - przynajmniej tak matka twierdzi. Czym może być spowodowany taki komunikat? Żadna kontrolka podobno się nie świeciła. Niestety tylko tyle informacji udało mi się wyciągnąć od matki;-) Ja jechałem autem za kilka godzin i było wszystko ok.
			 
			
					
				
				: śr paź 18, 2006 19:11
				autor: Paweł Marek
				nie słyszałem, ale czy nie było czasem 0 stopni na dworze i ostrzeżenie o oblodzeniu? Jak w termometrach samochodowych?
			 
			
					
				
				: śr paź 18, 2006 19:22
				autor: 007gucio
				Paweł Marek pisze:0 stopni na dworze i ostrzeżenie o oblodzeniu
jak najbardziej ostrzeżenie o temp 0 stopni lub poniżej! rodzice w skodzie też taki bajer posiadają    
 
[ Dodano: Sro Paź 18, 2006 19:25 ]
albo 5 stopni i poniżej - dokładnie już nie pamiętam
 
			 
			
					
				
				: śr paź 18, 2006 19:28
				autor: luk99
				STOP 

 u mnie tez co jakis czas sie zaswieci.....raz na pol roku 
A z tego co udalo mi sie zauwazyc dwa razy mialem taki przypadek.....
Gdy samochod np. zgasl pod górke i odpalilem samochod bez przekreczania na pozycje O, czyli odrazu jak zgasnie odrazu krece rozrusznikiem i odpalam. Swieci chyba 3 razy STOP i "pika" pozniej norma. (samochod normalnie jedzie wszystko dziala)
A o temp. tez mozliwe..al chyba nie STOP 

 , mam oczywiscie standardowe zegary bez LCD wyswietlacza, moze to w wersjach bardziej rozbudowanych tj. z LCD i komputerem.
Wiec uwazam...jezeli problem pojawia sie codziennie to cos nie tak...podpiac pod VAG, a jezeli tak jak mowie raz na dluzszy okres to zostawic wspokoju 

 
			 
			
					
				
				: śr paź 18, 2006 19:36
				autor: Paweł Marek
				luk99 pisze:chyba nie STOP
a bo myślałem że może polskie MFA i stop to skrót od stopni 

  Chyba debilowato myślałem.
 
			 
			
					
				
				: śr paź 18, 2006 20:31
				autor: Qto
				Będę musiał się przejechać osobiście jak będzie mróz...na razie nie ma...i wtedy napiszę kto pomógł;-)
Dzisiaj rano jechałem kawałek, na początku temp. była 2.5 stopnia a pod koniec trasy -1.0 i niestety nie było żadnego komunikatu. Możliwe że powodem pojawienia się komunikatu były zaparowane szyby?  

 
			 
			
					
				
				: czw paź 19, 2006 11:28
				autor: Dwight
				Ostrzeżenie przed oblodzeniem pojawia się na wyświetlaczu kiedy temperatura spada poniżej + 4 stopni.Wtedy usłyszymy krótki sygnał dźwiękowy oraz na wyświetlaczu pojawi sie symbol "płatka śniegu".Tak mówi książka i tak u mnie działa.Natomiast raz zdarzyło mi się kiedy pojawił sie duży napis STOP i nastąpił on wtedy kiedy nie skasowałem antynapadu podczas jazdy zamrugały kierunki i nie reagując nastepnie pojawił sie ten napis i zgodnie z tym silnik zrobił STOP i musiałem go ponownie odpalić przechodząc cała procedure odblokowania alarmu. 

 
			 
			
					
				
				: czw paź 19, 2006 15:52
				autor: Qto
				tylko że mi silnik nie zgasł bo chyba nawet nie mam antynapadu...no nic chyba muszę żyć w niewiedzy, może jeszcze kiedyś się pojawi taki komunikat:)
			 
			
					
				
				: pt paź 20, 2006 10:26
				autor: ad_32
				Najpierw pojawia się wielki na cały wyświetlacz komunikat STOP, a zaraz po tym mniejszą trzcionką właściwa informacja i do tego 3 sygnały dźwiękowe.
I teraz wg mnie są 3 możliwości (w zależności od tego drugiego komunkatu):
1. Niski poziom płynu hamulcowego (bremsenfehler betriebsanleitung) - wg mnie najbardziej prawdopodobne, można przetestowac np. odkręcając korek i wyciągając czujnik poziomu tego płynu., albo niesprawność układu hamulcowego - jeżeli oprócz tego świecą kontrolki ABS lub hamulca ręcznego.
2. Za niskie cisnienie oleju (oldruck motor aus) - nie testowałem  
 
3. Za niski pozion płynu chłodniczego lub zbyt wysoka temperatura (kuhlmittel prufen betriebsanleitung) - u mnie np nie ma sygnalizacji przy zbyt niskim poziomie, a nie wiem jak przy zbyt wysokiej temp.
Oczywiście wszystkie te komunkaty pojawiają się zaraz po komunikacie STOP.
Wg mnie tak to wygląda i być może chodzi o jeden z powyższych punktów 

Nie wiem o innych przyczynach pojawienia się komunikatu STOP jak tylko o tych.
 
			 
			
					
				
				: pt paź 20, 2006 11:13
				autor: Corvax
				ad_32 pisze:Najpierw pojawia się wielki na cały wyświetlacz komunikat STOP, a zaraz po tym mniejszą trzcionką właściwa informacja i do tego 3 sygnały dźwiękowe.
I teraz wg mnie są 3 możliwości (w zależności od tego drugiego komunkatu):
1. Niski poziom płynu hamulcowego (bremsenfehler betriebsanleitung) - wg mnie najbardziej prawdopodobne, można przetestowac np. odkręcając korek i wyciągając czujnik poziomu tego płynu., albo niesprawność układu hamulcowego - jeżeli oprócz tego świecą kontrolki ABS lub hamulca ręcznego.
2. Za niskie cisnienie oleju (oldruck motor aus) - nie testowałem 

3. Za niski pozion płynu chłodniczego lub zbyt wysoka temperatura (kuhlmittel prufen betriebsanleitung) - u mnie np nie ma sygnalizacji przy zbyt niskim poziomie, a nie wiem jak przy zbyt wysokiej temp. 
 
I to jest prawidłowa odpowidz
 
			 
			
					
				
				: pt wrz 14, 2007 20:07
				autor: ukenzo
				witam,
małe pytanko. co jakis czas po zapalenie silnika zapala mi sie własnie owe "stop" wraz z kontrolka hamulca po słowie stop wyskakuje "brake fault" a nastepnie "manual service" po chwili gasnie. czy jest to wina za niskiego stanu płynu hamulcowego czy moze cos innego ??
			 
			
					
				
				: sob wrz 15, 2007 12:17
				autor: greg
				ukenzo, tylko kontrolka hamulca czy ABS też?
			 
			
					
				
				: sob wrz 15, 2007 12:44
				autor: ukenzo
				tylko kontrolka hamulca,wczoraj podłaczyłem go do vag i wszytko ok,ale jak tylko poruszyłem końcówke od stanu płynu hamulcowego znowu wyswietlił sie owy komunikat. wiec podejzewam owa koncóweczke lub ciut za niski stan płynu lub końcóweczka klocków i z tego pwodu poziom płynu sie obnizył