Strona 1 z 2
					
				simmering drążka zmiany biegów
				: pn maja 15, 2006 11:00
				autor: brackyy
				witam,
pytań moich kilka dotyczy wymiany w/w części. Doczytałem się na forum, że trzeba wydłubać simmering. Jednak boję się, że jeszcze bardziej porysuję (np. śrubokrętem)  już zharatany wałek zmiany biegów chodzący w tym simmeringu. Widać, że ktoś już przy tym grzebał. Z resztą, nie wiem, czy to nie jest przyczyną przecieków oleju.
Macie może jakiś praktyczny, domowy sposób na wyciągnięcie tego simmera?
Druga sprawa, czy olej, który wyleci mam wlać z powrotem czy raczej kupić nowy? Przebieg 150 tyś. Skrzynia 5-ka. Silniczek 1,4
I ostatnie pytanie – po czym poznać, że wybierak jest do wymiany?
Za pomoc z góry dziękuję!
			 
			
					
				
				: pn maja 15, 2006 11:01
				autor: djtom
				a dzwignia lata ci bezwładnie w połozeniu "luz"?
			 
			
					
				
				: pn maja 15, 2006 11:43
				autor: brackyy
				jeśli chodzi ci o dźwignię w kabinie to nie ma chyba potężnych luzów i nie lata mocno.  Wcześniej podczas jazdy drążkiem trzepało, przede wszystkim w momencie gwałtownego dodawania gazu i puszczania z gazu na biegu. Teraz jak wymieniłem poduchy pod silnikiem to się uspokoiło. 
Drążek który wchodzi do skrzyni też nie ma większych luzów poprzecznych, ma minimalne.
			 
			
					
				
				: śr maja 17, 2006 09:13
				autor: barthetzk102
				ja wydłubałem normalnie śrubokrętem bo mi olej tamtędy wyciekał, a zalałem zwykłym Castrolem silnikowym bo mechanik powiedział, że producenci skrzyń nie mają przeciwskazań...
			 
			
					
				
				: śr maja 17, 2006 09:15
				autor: Adamtd
				barthetzk102 pisze:a zalałem zwykłym Castrolem silnikowym
No nie wiem czy to była trafna decyzja - silnik i skrzynia pracują w zupełnie innych warunkach
 
			 
			
					
				
				: śr maja 17, 2006 09:22
				autor: barthetzk102
				Ostatnio ponoć w "Motorze" pisali, że można tak zrobić, ja tam nie wnikam 

 
			 
			
					
				
				: śr maja 17, 2006 13:41
				autor: malox
				Jeśli dobrze rozumiem to chodzi ci o ten simering który jest przy skrzyni biegów i wychodzi z niego wałek którym steruje się biegami.Cena tego 2 zł.Podnosisz auto na lewarku i wydłubujesz srubokrętem i zakładasz nowy.roboty na 10 minut
			 
			
					
				
				: śr maja 17, 2006 14:12
				autor: barthetzk102
				Malox jak proponujesz założyć Cimering na wałek w 10 minut?? bo własnie bede sie do tego zabierać i z moich ogledzin widze roboty na pare godzin :/ fakt że wydłubać go to nie sztuka, ale jak założyć??
			 
			
					
				
				: czw maja 18, 2006 08:44
				autor: malox
				zakłada się to w ten sposób że się wciska.Ja sobie pomogłem trzonkiem z młotka..
			 
			
					
				
				: czw maja 18, 2006 08:56
				autor: barthetzk102
				wim, że się wciska :] tylko jak zdjąć ten wałek zeby wsunąć na niego simering?  

 
			 
			
					
				
				: czw maja 18, 2006 18:57
				autor: Duber
				wes sobie z drutu sztywnego zrob chaczyk wbij go w symering i ciagnij.a zagladales tam jak to wygladz ze niewiesz jak go tam wsadzic? 

 
			 
			
					
				
				: czw maja 18, 2006 20:22
				autor: Adamtd
				barthetzk102 pisze: tylko jak zdjąć ten wałek zeby wsunąć na niego simering
O ile masz na myśli wałek wybieraka to jego się nie wyciąga tylko jak sam napisałeś wsuwa na niego uszczelniacz
 
			 
			
					
				
				: czw maja 18, 2006 20:40
				autor: Duber
				Adamtd pisze:O ile masz na myśli wałek wybieraka to jego się nie wyciąga tylko jak sam napisałeś wsuwa na niego uszczelniacz
  i dlatego sie spytalem czy 
barthetzk102,   czy widziales jak to wyglada?
 
			 
			
					
				
				: czw maja 18, 2006 20:40
				autor: malox
				chop, już jest ciemno (więc nie widze jak to odkręca), ale o ile pamiętam jest śruba którą trzeba odkręcić (bodajże na klucz 10).Mówie Ci że to nic trudnego.I jeszcze zaopatrz się w klucz imbus do spuszczenia oleju ze skrzyni(możesz sobie poradzić bez tego imbusu spuszczając przez simerig a wlewając przez otwór z linki prędkościomierza), bo jak będziesz wymieniał to ucieknie,więc lepiej najpierw spuścić, a później dolać...pozdro