Strona 1 z 3
					
				MK II - Dalej wysokie obroty-1,6 PN
				: sob kwie 29, 2006 12:01
				autor: irekczek
				Witam. Mam Golfa II(CL) 91r. 1,6 Benz+Gaz. Nie wiem jaki tam jest gaźnik. 
Niedawno podczas gdy zatrzymałem się na światłach usłyszałem wysokie obroty silnika, myślałem, że tłumik gdzieś ma dziure i tak słychać. Okazało się , że jakby ssanie cały czas chodziło i auto ma bardzo wysokie obroty, Na gazie i Benzynie, tylko, że na benzynie obroty falują, a na GAZIE cały czas się utrzymują wysokie. Wbijam biegi puszczam sprzęgło i auto samo jedzie. Myslalem, że linka gdzieś haczy, ale to nie to. Gdzie szukać przyczyny?
Tam jest ssanie automatyczne może coś siadło... Proszę o porady gdzie szukać winowajcy i dokładne umiejscowienie. Wielkie dzięki pozdrawiam!!
			 
			
					
				
				: sob kwie 29, 2006 12:12
				autor: michi
				witam!!!
wiesz co moze nie wiem czy to pomoze i czy to było to ale kumpel ma opla... ale tez mu tak  własnie obroty falowały jak mowisz wzioł wyciagnoł gaznik przeczyscił wszystko i znikło nie wiem czy to jest to ale moze u Ciebie podobnie na bezynie sie nie znam mowie tylko co mi kumpel przekazał. Wiec jak co to poczekaj na innych 

 a jak oni nie pomoga to tak zrob co masz do stracenia 
 
Pozdrawiam MiChI
 
			
					
				
				: sob kwie 29, 2006 15:18
				autor: kubi
				Witaj
Podstawa to jaki gaznik masz oraz typ silnika RF ... czy jaki tam w dowodzie masz bity w numerze poczatek 2 litery dopiero mozna cos powiedziec na ten temat. poszukaj jeszcze na forum pdodbnych tematow ja mam RF i wezyki podcisnienia posiadały i tak sie robiło
			 
			
					
				
				: sob kwie 29, 2006 15:59
				autor: irekczek
				Typ silnika: PN
Gaźnik 	Pierburg 2EE
Katalizator. Wężyki sprawdzone, z nimi nic nie jest.
Z tyłu gaźnika idzie taki hm... boles który naciąga linke od gazu i właśnie ten bol coś wypycha, ponieważ po "wciśnięciu" ręką bolca obroty spadają i jakby wszystko wracało do normy. Czy wie ktoś co jest odpowiedzialne za ten bolec? 
Przedstawiam go na zdjęcu:

 
			
					
				
				: sob kwie 29, 2006 16:54
				autor: tomekzabrze
				irekczek pisze:Typ silnika: PN
Gaźnik 	Pierburg 2EE
Katalizator. Wężyki sprawdzone, z nimi nic nie jest.
Z tyłu gaźnika idzie taki hm... boles który naciąga linke od gazu i właśnie ten bol coś wypycha, ponieważ po "wciśnięciu" ręką bolca obroty spadają i jakby wszystko wracało do normy. Czy wie ktoś co jest odpowiedzialne za ten bolec? 
Przedstawiam go na zdjęcu:
[url=http://img153.imageshack.us/img153/7216 ... 0kc.th.jpg]Obrazek[/URL]
 
mialem ten sam przypadek 

 dla pocieszenia dodam  ze pozbylem sie autka bo zaden mechanik nie umial dojsc do tego co to jest 

   ( miezy innymi oprocz podstaw swiec i kabli  zmieniali gaznik komputery inne podlaczali i tak dalej i nic...   dostawal skons lewe powietrze a niewiadomo skad bo wszystko wymienione.............  a w silniku PN jest jeszcze duzo eletroniki za duzo 

 
			
					
				
				: sob kwie 29, 2006 17:14
				autor: kubi
				ja mam RF i jest podobny bolec a jest sterowany pneumatycznie a jeden przewod był lekko uszkodzony nie widocznie i potem chodził jak mu sie chciało. Nie wiem jak masz ten element sterowany pneumatycznie czy elektrycznie ale jak sie go da cofnac palcem BEZ OPORÓW to albo przepustnica sie zawiesza w gazniku ale ten element zeswirował
			 
			
					
				
				: sob kwie 29, 2006 17:15
				autor: tomekzabrze
				kubi pisze:ja mam RF i jest podobny bolec a jest sterowany pneumatycznie a jeden przewod był lekko uszkodzony nie widocznie i potem chodził jak mu sie chciało. Nie wiem jak masz ten element sterowany pneumatycznie czy elektrycznie ale jak sie go da cofnac palcem BEZ OPORÓW to albo przepustnica sie zawiesza w gazniku ale ten element zeswirował
al;bo albo albo 

 albo dostaje lewe  powiettrze  i zly sygnal do komputera ktory steruje tym bolcme i sie zawiesza:)
 
			
					
				
				: sob kwie 29, 2006 17:16
				autor: kubi
				albo czujnik temperatury szlak trafił  bo w tym modelu wiekszosc sterowanie elektryka 
[ Dodano: 29 Kwi 2006 17:18 ]
eee lewe powietrze;/ to by mu cały czas odbijało i sam by pozniej wchodził na obroty ale jak paluchem da sie to wsunac spowrotei i jest spox wiec nie bardzo lewe powietrze 
 [ Dodano: 29 Kwi 2006 17:19 ]
 
[ Dodano: 29 Kwi 2006 17:19 ]
wiec cos o tym bawiłem sie z moim RF ponad 2 tyg. i zrobiłem i chodzi jak zegarek
 
			
					
				Do Wysokie obroty nie spadaja
				: sob kwie 29, 2006 18:38
				autor: MICHUU!
				kumplowi w golfieII tak sie dzialo i tez dlugo sie meczylismy a wystarczylo wyeliminowac lewe powietrze ktore dostawalo sie przez odksztalcona gumowa uszczelke pod gaznikiem to taka szeroka bardzo guma. Wymien i bedzie ok 
[ Dodano: 29 Kwi 2006 19:17 ]
ale jesli nie masz gaznika (z uwagi na 91 rok napewno nie masz) to pewnie jest tam wtrysk jedno lub wielopunktowy wiec sterowany jest elektronicznie. modul ten odbiera sygnaly z roznych czujnikow temperatury, polozenia przepustnicy, i z sondy lambda wiec ktores z tych czujnikow najprawdopodobniej poszedl
			 
			
					
				
				: sob kwie 29, 2006 21:31
				autor: irekczek
				hm..
dużo propozycji widze:) 
autko ma Gaźnik, nie ma komputera.. w najbliższym czasie sprawdze wszystko co moze podawać lewe powietrze...
CHyba , że ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to czekam 

 pozdrrrrrrr
 
			
					
				
				: sob kwie 29, 2006 22:35
				autor: Atomic10
				Hym to ten sławny PN miałem taki silnik w moim starym MKII rocznik '90. Ten silnik jest wyposazony w gaźnik sterowany komputerem!! Gaz jest sterowany przez silniczek krokowy tak ja na załączonym zdjeciu. Miałem dokładnie ten sam problem z tym "pechowym" gaźnikiem. Pomogło rozebranie i wyczyszczenie tego krokowego silnika oraz wymiana kabli wysokiego napiecia i kopułki. Były duze przebicia no i elektronika szalała. Warto tez sprawdzić podstawe gaźnika tj taką gume miedzy gaźnikiem a kolektorem dolotowym lubi sie starzeć, pękac i wtedy silnik łapie lewe powietrze. Ogolnie ten gaźniek to jest najwiekszy niewypał jaki znam u VW. U mnie pomogła naprawa tych rzeczy poźniej juz nie było z nim problemów.
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: sob kwie 29, 2006 22:59
				autor: Buli1984
				To jest gaźnik sterowany elektronicznie. Przedewszystkim wyeliminuj lewe powietrze, tj. gumowa podstawa gaźnika, wymień wszystkie wężyki powietrzne jeśli są, wyjmij silniczek krokowy i wyczyść go dokładnie w benzynie. Jeśli to nie pomoże to zacznij szukać przyczyny w osprzęcie gaźnika, siłowniki, czujniki przy gaźniku. Nie baw się w wymianę kabli WN czy jakiś inych rzeczy. Zajmij się samym gaźnikiem bo to on jest odpowidzialny za ten problem.
			 
			
					
				
				: sob kwie 29, 2006 23:44
				autor: irekczek
				dzięki za sugestie, ale GDZIE ZNAJDUJE SIĘ SILNIK KROKOWY ?? znalazłem jak wygląda, ale proszę kogoś o ułatwienie mi szukania... I co będzie potrzebne do wykręcenia jeśli będę chciał wyczyścić krokowy?? Dzieki za pomoc!!
			 
			
					
				
				: ndz kwie 30, 2006 01:28
				autor: 4maly
				Mialem to samo. olej silnik krokowy 

 moim zdaniem to lewe powietrze. odpal silnik i ruszaj wezykami z podcisnienia jezeli cos syknie to wymien. ja z tym objawiem jaki cie dotknol meczylem sie 2 miechy az doszedlem ze walnol wezyk dlugosci 5 cm z prawej strony gaznika.