Pinhead, Resetem go nie naprawi, ale poprawi na czas szukania usterek (na jakiś czas

)) )
Objawy które opisuje pasują mi do padniętej sondy lub czujnika temperatury.
Zresztą nawet jeśli nie uda mu się odpalić na gazie (bo się naprzykład zaleje) to na pewno jakąś minutkę po odpaleniu na benzynie da się go przerzucić na gaz.
Jeżeli w tym momencie problem ustaje to wiemy, że nie jest winny uklad zapłonowy.
Wtedy sprawdzamy sondę: Miernik w łapki, napięcie nastawiamy na mierniku na 2V, czerwony kabelek z miernika do kabelka od sondy, czarny np do obudowy alternatora.
Miernik powinien pokazywać zmiany napięcia w zakresie od 0,2 do 0,9 V
Oczywiście robimy to na ciepłym silniku (nagrzanym do temperatury pracy)
Aby z kolei sprawdzić niebieski czujnik temperatury należy zmierzyć jego oporność, która powinna tak wyglądać:
- przy 0°C 5500 +/- 700 ohm
- przy 20°C 2500 +/- 500 ohm
- przy 30°C 1800 +/- 200 ohm
- przy 50°C 800 +/- 100 ohm
- przy 80°C 350 +/- 50 ohm
- przy 100°C 200 +/- 25 ohm