Problem z zimnym silnikiem Mk3 1.8 AAM- falujące obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

golec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw gru 30, 2004 15:45
Lokalizacja: Grodzisko
Kontakt:

Problem z zimnym silnikiem Mk3 1.8 AAM- falujące obroty

Post autor: golec » czw gru 30, 2004 17:17

Witajcie !!!
Jak wspomniałem mam mk3 1.8 a problem polega na tym, że po odpaleniu przy zimnym silniku po 30 sek na wolnych obrotach silnik faluje, kopci czuć benzynę. Zmieniłem czujnik temp i zresetowałem komp było fajnie przez 1 dzień podobno może być silniczek krokowy ale czy napewno? Po przejściu na gaz jest O.K.
pomóżcie!!!



Awatar użytkownika
Kaczajazda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 12:33
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: Kaczajazda » czw gru 30, 2004 17:26

A może ssanie? A na benzynie cały czas tak robi? A może sonda? Może być też silnik krokowy :>



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw gru 30, 2004 20:10

Objawy jakby na rozruchu na paliwie miał coś z mieszanką (zalewa się albo ma bardzo ubogą).
Ewentulanie po takim kilkukrotnym rozruchu i zgaśnięciu wykręć i obejrzyj świece, czy nie są czarne (za bogata mieszanka lub się zalewa), biało-szare (za uboga). Wszystkie powinny być szarobrunatne i suche.
To wszystko powinien pokazać analizator spalin, jak masz dostęp. U mnie powietrze/benzyna w stosunku 14/1 (też AAM).
I wtedy będzie łatwiej szukać przyczyny (wtrysk, zapłon).


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » czw gru 30, 2004 20:47

czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy - obstawiam te 2 rzeczy ( bo czujnik temp. wymieniałeś)- który rok auta to ci powiem jak zczytać błędy.-od tego powinieneś zacząć.


www.vwsquad.prv.pl

golec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw gru 30, 2004 15:45
Lokalizacja: Grodzisko
Kontakt:

Post autor: golec » pt gru 31, 2004 10:01

Witam ponownie sorki że tak późno ale nie mam w domu neta
Jeśli chodzi o samochód to jest z '92 roku a sam też podejrzewam silnik krokowy chociaż nie wiem czy aby nie czujnik zasysanego powietzrza sonda jest jednoprzewodowa może sie nie wygrzewa. Świece są faktycznie czarne po takim odpaleniu z rana co chyba tłumaczy fakt kopcenia z wydechu i odoru spalin. Czy silnik krokowy można jakoś zregenerować? ciężko się do niego dostać i co tam można wyczyścić? przypominam że to dzieje się tylko przy zimnym silniku jak złapie około 20'C jest juz wszystko O.K.
a zapomniałbym
Najlepszego w nowym 2005 roku
mniej awarii, wiecej wysokich obrotów
no i trzymajcie się nawierzchni!!!!!



danielsku

Post autor: danielsku » pt gru 31, 2004 11:53

A ja myślę że to sonda głupieje skoro masz gaz...



Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » pt gru 31, 2004 14:00

A ja przypomnę taką historię - golf II silnik RP MONOJETRONIC (czyli bardzo podobny do Monomotronic w AAM)
Po odpaleniu trząsł się kopcił z rury jak stary diesel, świece całe czarne- komputer pokazał błąd 2341 (ukł. sterowania sondy lambda) zresetowałem komputer i dałem dodatkową masę od obudowy kompa do błotnika.POMOGŁO
dodatkowo sprawdził bym potencjometr przepustnicy i silnik krokowy- jak go sprawdzić znadziesz w książce do mk3 (którą można było tu gdzieś ściągnąć) oraz w screenie który posłałem na PW.

Pogadaj z kolegą Skygge ma dodatkowy silnik krokowy i dolna część wtrysku z potencometrem przepustnicy.


www.vwsquad.prv.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości