Strona 1 z 1

MK2 1.8 RP czy to uszkodzona uszczelka pod głowicą?

: ndz lip 11, 2010 17:12
autor: przeme
Cześć może pomożecie mi zdjagnozować awarie Silnik 1.8 RP.Po odpaleniu i przejechaniu 3 KM kiedy stałem na światłach z pod maski zobaczyłem wydobywający śię dym .Zjechałem na pobocze i okazało się że płyn chłodniczy kapię na kolektor wydechowy dokładnie jednak nie potrafiłem zdjagnozować z którego miejsca wydobywa się płyn który odparowuje z okolicy kolektora pod monowtryskiem.Temperatura na wskażniku była ok.Kiedy silnik ostygł dolałem płynu ubyło go około litra .Zapaliłem i wszystko jest ok jednak po przejechaniu kilku kilometrów problem sie powtarza gdzieś delikatnie wycieka płyn w okolicy kolektora.Sprawdzałem stan oleju w silniku jest tyle ile było i jest czysty.Czy to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą ? Czy kolektor dolotowy jest chłodony płynem bo widzę że dochodzi tam wężyk z płynem?Jeśli to uszczelka jaki to mniejwięcej jest koszt naprawy dodam że jeżdzę na bęzynie nie mam gazu.

: ndz lip 11, 2010 18:50
autor: RasPL
sprawdz wężyk który idzie od kolektora ssącego do metalowej rurki biegnącej wzdłuż silnika, mi kiedyś też sie w nim zrobiła mała dziurka i dopiero jak w układzie chłodzenia zrobiło się ciśnienie to puszczało płyn na kolektor wydechowy, dziurka taka jakby ktoś szpilką zrobił a dymu kupa

: ndz lip 11, 2010 19:22
autor: vwer2
Kolektor ssący jest podgrzewany cieczą. Z jednej strony wchodzi wężyk z płynem a z drugiej idzie płyn do bolku. Więc albo cieknie wężyk albo cieknie między kolektorem ssącym a blokiem -walnięty oring między wyjściem cieczy z kol. ssącego do bloku

: ndz lip 11, 2010 20:45
autor: przeme
Dziękuje za pomoc .Wężyk sprawdziłem jest ok.Zapaliłem silnik i za pomocą lusterka dostrzegłem że płyn wycieka pod kolektorem wydechowym czyli to jest uszkodzona uszczelka.Może mi ktoś powiedzieć ile mniej więcej kosztuje taka usługa?Czy muszę szlifować głowicę?i Jaka może być przyczyna uszkodzenia uszczelki.Czy może to być wina pompy wodnej może mam słaby obieg płynu i się przegrzewa chocisz temperatura jest na tablicy ok.

: ndz lip 11, 2010 21:02
autor: Paweł Marek
przeme, zanim zaczniesz liczyć koszty przeczytaj dokładnie co napisał kolegavwer2. I lepiej się przypatrz skąd cieknie, bo uszczelka od kolektora to nie to samo co uszczelka pod głowicą.

: ndz lip 11, 2010 21:17
autor: przeme
Teraz mi dałeś do myślenia kolego nie jestem w stanie tego dokładnie określić ale masz racje.Chętnie sam bym to rozebrał z takimi kolegami na forum i literaturą techniczną napewno bym sobie poradził ale praca mi nie pozwala więc muszę to komuś zlecić. Dlatego pytam o koszty lepiej być przygotowanym niż rozczarownym.Pozdro Paweł

: ndz lip 11, 2010 22:27
autor: CIENKII
puki co narazie odkrec korek w zbiorniczku i mozesz tak narazie jeździc . . nie bedzie cisnienia w ukladzie nie bedzie cieklo :D ja tak jexdzilem pare dni jak mi kruciec przy glowicy pekł i nigdzie akurat takiego nie mieli .

: ndz lip 11, 2010 23:13
autor: Paweł Marek
CIENKII, no i do czego kolegę namawiasz. Lekkie przegrzanie przy upałach ponad 30 stopni, płyn o nie najwyższej temperaturze wrzenia nie wiadomo jakiej marki ma kolega, ALE BEZ CIŚNEINIA W UKŁADZIE BEDZIE WRZAŁ MOŻE W 115 STOPNIACH, pozbywa się w momencie płynu i nie mając wielkiego doświadczenia może skończyć silnik na amen.

: pn lip 12, 2010 12:26
autor: vwer2
przeme pisze:Dziękuje za pomoc .Wężyk sprawdziłem jest ok.Zapaliłem silnik i za pomocą lusterka dostrzegłem że płyn wycieka pod kolektorem wydechowym czyli to jest uszkodzona uszczelka.Może mi ktoś powiedzieć ile mniej więcej kosztuje taka usługa?Czy muszę szlifować głowicę?i Jaka może być przyczyna uszkodzenia uszczelki.Czy może to być wina pompy wodnej może mam słaby obieg płynu i się przegrzewa chocisz temperatura jest na tablicy ok.
Jeżeli cieknie spod uszczelki głowicy to nie będzie ciekło po kolektorze wydechowym !!! :panna:

Jak już to cieknie z pod ssącego w miejscu między pierwszym a drugim cylindrem (do wymiany oring za max 2,50zł
Jak coś to podjedz ,wymienimy :grin:

[ Dodano: 12 Lip 2010 12:27 ]
CIENKII pisze:puki co narazie odkrec korek w zbiorniczku i mozesz tak narazie jeździc . . nie bedzie cisnienia w ukladzie nie bedzie cieklo :D ja tak jexdzilem pare dni jak mi kruciec przy glowicy pekł i nigdzie akurat takiego nie mieli .
He he he -też metoda :kac: lepiej bez płynu jechać -nie cieknie i nie zagotuje się :rotfl:

: śr lip 14, 2010 16:13
autor: CIENKII
CIENKII,
ja tak jexdzilem pare dni
vwer2,
He he he -też metoda :kac: lepiej bez płynu jechać -nie cieknie i nie zagotuje się :rotfl:
Paweł Marek,
ALE BEZ CIŚNEINIA W UKŁADZIE BEDZIE WRZAŁ MOŻE W 115 STOPNIACH

a czy ja gdzies napisalem zeby wybieral sie w trasie 1000 kilometrów ;/
jesli musi to może tak jeździc do pracy z pracy czy szkoly czy gdziekolwiek puki usterki nie usunie
czujnik w chlodnicy jest tez po to by tą wode chlodzic wiec nie bedzie latwo doprowadzic temp silnika jeżdzac normalnie do ponad 100 stopni. .

i jesli ma wrzec woda to w 100 stopniach bez cisnienia w ukladzie . . a gdy uklad ma normnalnie cisnienie to temp wrzenia rosnie . .

: śr lip 14, 2010 20:43
autor: RasPL
jest to dobra metoda gdy w aucie jest wlany płyn chłodniczy bo woda ucieknie w szybkim tempie no i oczywiście na krótką metę, ja w takim stanie jechałem 100km bo leciałem w trasie gdy mi pękł

MK2 1.8 RP czy to uszkodzona uszczelka pod głowicą?

: pt lip 30, 2010 12:53
autor: przeme
Dzięki koledzy za pomoc do wymiany był oring łączący kolektor z blokiem .Mechanik wymienił i działa wszystko ok zwiedziłem morze przejechałem 2000km wczoraj wróciłem z wakacji auto jechało super żadnych problemów.Pozdrawiam wszystkich :D