Uruchamianie silnika i radio

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Rogo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:27
Lokalizacja: Lublin/Włodawa
Kontakt:

Uruchamianie silnika i radio

Post autor: Rogo » czw cze 24, 2010 18:23

Witam,
zamontowalem w golfie jakis czas temu nowe radio,
nie zapamietywalo stacji i gdzies wyczytalem aby podlaczyc
plus staly zamiast ze stacyjki, tak zrobiłem:

Obrazek

Golfo stał dwa dni bez jezdzenia, a dzisiaj zero kręcenia.
To przez radio? Jak to dobrze podłaczyć?
Ostatnio zmieniony pt cze 25, 2010 22:16 przez Rogo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
brateq
VWholic ;D
VWholic ;D
Posty: 274
Rejestracja: pn paź 12, 2009 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brateq » czw cze 24, 2010 18:59

W kostce oryginalnej volkswagen-owskiej masz stały plus, masę, plus po stacyjce i o ile mnie pamięć nie myli jest jeszcze jeden kabel 5V bodajże, i ten wykorzystaj do podtrzymania pamięci musisz sprawdzić miernikiem. Dawno temu zakładałem i już nie pamiętam, swoją drogą nie miałeś wcześniej problemów z odpalaniem?

Czerwony kabel z radia to oczywiście plus, żółty podtrzymanie.

Widzę tam też sporo kabelków uciętych które warto by było zaizolować tak na wszelki wypadek. Może akumulator kończy już żywot. Ile czasu go masz?
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 19:00 przez brateq, łącznie zmieniany 1 raz.


3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw cze 24, 2010 19:03

Tu na odległość nie wiele można powiedzieć, najlepszym wyjściem jest włączanie amperomierza między jeden a potem drugi bezpiecznik widoczny na fotce. To w celu sprawdzenia czy radio (ten akurat egzemplarz) nie jest uszkodzone i nie pobiera za dużo prądu w stanie czuwania.
Inną sprawą jest to, że pewna seria radyjek z Biedronki (na płytę i USB) potrafi wykończyć akumulator w tydzień, ale jednak nie w dwa dni - to byłby rekord.
Tak czy owak - zmierzyć, potem jeszcze zmierzyć na klemach bez radia, bo może coś innego w aucie podbiera prąd...



Rogo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:27
Lokalizacja: Lublin/Włodawa
Kontakt:

Post autor: Rogo » czw cze 24, 2010 19:07

radio to sony gt24,
przed wlozeniem go tez stal 2 dni ale odpalal normalnie.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw cze 24, 2010 19:08

brateq pisze:i o ile mnie pamięć nie myli jest jeszcze jeden kabel 5V bodajże, i ten wykorzystaj do podtrzymania pamięci musisz sprawdzić miernikiem. Dawno temu zakładałem i już nie pamiętam
Fakt, bo nie ma takiej opcji...
Jest oryginalnie czerwono-biały przewód stały plus i brązowo-czerwony sterowanie kluczykiem (nie zasilanie!)
Tylko te można wykorzystywać na podawanie napięcia do radia - tamten to sygnał szybkości, nie w każdym samochodzie spotykany - nie wolno go używać do niczego innego niż jest przeznaczony.



Rogo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:27
Lokalizacja: Lublin/Włodawa
Kontakt:

Post autor: Rogo » czw cze 24, 2010 19:13

dzieki chlopaki za pomoc, ale serio nie mam bladego pojecia
o tych wszystkich kabelkach i chyba bede musial kogos poprosic
o pomoc zeby mi to po ludzku podlaczyl.

[ Dodano: 24 Cze 2010 19:18 ]
A i jeszcze jedna sprawa, bo to nie jest tak ze radio wsadzilem 2 dni temu,
wsadziłem je okolo 10 dni temu, i dwa razy rano troche sie zakrztusił przy kreceniu po wlozeniu radia, a wczesniej nic a nic.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw cze 24, 2010 19:20

A ma Kolega w domu jakiś miernik?



Rogo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:27
Lokalizacja: Lublin/Włodawa
Kontakt:

Post autor: Rogo » czw cze 24, 2010 19:28

Jestem na studiach, do tego jutro ostatni egzamin, wiec
juz prawie ubran nie mam tutaj :helm:



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw cze 24, 2010 19:38

To jeszcze odpalić parę razy od kolegów pod akademikiem, radio na razie nie podłączać, a będzie Kolega w domu - pomyślimy :pub:



Rogo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:27
Lokalizacja: Lublin/Włodawa
Kontakt:

Post autor: Rogo » czw cze 24, 2010 19:42

Szukam na razie prostownika.
A powiedz mi, bo radio na razie wyjąłem.
Jak naładuje AKU, to jaka powinna byc wartosc jak bym zmierzyl?
I co dokladnie mam zmierzyc (gdzie przylozyc) jak blondynce prosze :pub:
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 19:42 przez Rogo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw cze 24, 2010 19:56

Tak należy to wykonać, zakres pomiarowy najpierw 10A i dawać kolejno mniejsze zakresy aż do poprawnego odczytu. Warość optymalna to ok 0,02A÷0,03A
Obrazek

Dodam że do próby muszą być wyłączone wszystkie urządzenia, które normalnie możemy nie używać: czyli światło w kabinie, nawigacja czy CB radio. Chodzi o to by mierzyć rzeczywisty upływ prądu w spoczynku. I zakres miernika ma być na Pomiar prądu (A), nie na pomiar napięcia. Piszę o tym bo miernikiem zwykle mierzy się wolty i zapmina czasem o zmianie na ampery :grin:
P.S.: dzięki za punkcik :pub: !
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 20:06 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



Rogo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:27
Lokalizacja: Lublin/Włodawa
Kontakt:

Post autor: Rogo » czw cze 24, 2010 20:15

Pomierze, pomierze, ale podejrzewam ze to przez to radio, bo gdzies juz czytalem,
jak ktos pisal ze po podlaczeniu pod staly plus radio rozladowalo mu AKU.

I dodatkowo przed zamontowaniem radia nie bylo nic na rzeczy :)


:pub: ja tez dzieki



Awatar użytkownika
brateq
VWholic ;D
VWholic ;D
Posty: 274
Rejestracja: pn paź 12, 2009 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brateq » czw cze 24, 2010 20:21

Tylko te można wykorzystywać na podawanie napięcia do radia - tamten to sygnał szybkości, nie w każdym samochodzie spotykany - nie wolno go używać do niczego innego niż jest przeznaczony.
Od czego jest ten sygnał prędkości? Aż chyba zejdę na dół i pomiar ;P ale nie dam sobie ręki uciąć bo jakiś rok temu podpinałem.


3 Victorie, lewa, prawa jedna na górze, jeżdżę Volkswagen-em, to leży w mojej naturze =)
Golf 3 Red Devil By Me ;D

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw cze 24, 2010 20:34

Jest to podany z licznika sygnał do regulowania siły głosu radia w zależności od prędkości pojazdu (tylko w niektórych lepszych i późniejszych Golfach).
Więcej o sprawie pod hasłami "sygnał GAL" na forach samochodowych a w szczególności CAR-AUDIO.
Ostatnio zmieniony czw cze 24, 2010 20:36 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 99 gości