Strona 1 z 3
					
				Czy TURBO DIESEL musi kopcić na czarno przy dodawaniu gazu??
				: czw sty 19, 2006 20:46
				autor: rogra
				witam,czy silnik w MK1 TURBO DIESEL musi kopcić na czarno,czy można temu zapobiec??????
			 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 20:52
				autor: bongo
				To chyba wtryski leją i dlatego kopci.
			 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 20:55
				autor: Trochim
				oczywiście, że można.
 wyregulowac zapłon, sprawdzic końcówki wtryskiwaczy jeżeli dalej kopci mozna się pokusic o przestawienie pinu w gruszce na najmniej stromą stronę (jak to rozkręcałeś to wiesz o co chodzi) oraz równocześnie w tej gruszcze powinieneś miec mozliwośc regulacji naprężenia sprężyny i powinieneś trochę wykręcic to ustrojstwo (zwiekszyc napręzenie sprężyny). kopcic już nie powinien ewentualnie mozesz się pokusic o zmniejszenie dawki paliwa (jeżeli wcześniej zwiększałeś dawkę). 
jak nie pomoże to jeszcze mozemy cos wymyslec 

 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 21:00
				autor: CYBER
				generalnie miara obciazenia kazdego silnika o obiegu pracy diesle'a jest stopien zadymienia spalin. dodatkowo na ow stopien zadymienia ma wplyw stan silnika. ot co.
pzdr
			 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 21:04
				autor: misiek
				To chyba wtryski leją i dlatego kopci.
też tak sądzę
 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 21:29
				autor: jeziorGTI19
				poprę kolegów bardzo prawdopodobne jest że wtryski są już wyeksploatowane
			 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 21:36
				autor: rogra
				ok,to wtryski wymienie,a regulacja pompy też może mieć coś wspólnego?????
			 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 21:37
				autor: WRHZ
				jak wyzej u mnie tez dymil na czarno wiem ze wtryski mam nienajzdrowsze ale bral mi oleju ok 0,4 na 1000km wymienilem uszczelniacze oleju beirze tyle ale na ok 10.000km a przestal dymic na wiekszych obrotach
			 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 21:50
				autor: bongo
				rogra pisze:regulacja pompy też może mieć coś wspólnego?????
Jasne że tak.
 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 21:57
				autor: rogra
				jak ustawić pompę bo jak pcham ją do silnika to silnik stuka ,a jak ciągnię ją do siebie to chodzi cicho ale słaby jest,
			 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 22:10
				autor: greg
				rogra pisze:jak ustawić pompę bo jak pcham ją do silnika to silnik stuka ,a jak ciągnię ją do siebie to chodzi cicho ale słaby jest,
to ustawienie daje kiedy nastepuje wtrsyk a chłopaki mówią o dawce. najpierw ustawiasz pompę tj początek wtrysku a potem jak już ustawiony i faktycznie kopci a wtrsykiwacze są dobre i dobrze ustawione ustawiasz dopiero dawkę.
 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 22:27
				autor: piott
				greg pisze:rogra pisze:jak ustawić pompę bo jak pcham ją do silnika to silnik stuka ,a jak ciągnię ją do siebie to chodzi cicho ale słaby jest,
to ustawienie daje kiedy nastepuje wtrsyk a chłopaki mówią o dawce. najpierw ustawiasz pompę tj początek wtrysku a potem jak już ustawiony i faktycznie kopci a wtrsykiwacze są dobre i dobrze ustawione ustawiasz dopiero dawkę.
 
Wlasnie.
1. Ma ktos ten przyzad do regulacji poczatku wtrysku?
2.  jak moment poczatku wtrysku ma sie do zuzycia paliwa. moj teraz przy jezdzie                   120km/h w 4-5 osob pali 6,3l, czy wasze tez tyle palą?
3. ile pala wasze diesle? zwlaszcza 1V.
 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 22:34
				autor: marcinvw
				ale jak on tak ustawia pchajac pompe do przodu i do tylu to jak to ma dobrze chodzic...przeciez zmienia sie kąt wtrysku,jdz do kogos zeby ci ustail kont wtrysku tak jak ma byc, a nie mlotkiem w prawo wlewo,a dopiero pozniej brac sie za dawke jesli oczywiscie  wtryski sa dobre,bo nawet jak masz dobre wtryski a dawka bedzie zajebista to i tak bedzie puszczal chmure jak mu przydusisz bo on nie nadaza tego spalac i wywala w postaci dymu,tylko pytanie czy kopci ci caly czas czy tylko jak go rozpedzasz,bo jak ja mialem mk2 GTD to to mialem duza dawke,i jak go rozpedzalem to lokomotywa,ale szedl jak burza,TDI 90 koni to mogly tylko wciagac chmury po moim GTD...a jak ktos sie ciebie zapyta co oznacza GTD to powiesdz ze (Gęsty Turbo Dym) ja zawsze tak mowiłem 

:D:D,i pamietaj bez chmury dzien ponury,to jest diesel troche musi kopcic...nawet silniki na PD wala nie raz takie chmury ze jak widze to sie przerazam... 
[ Dodano: Czw Sty 19, 2006 21:35 ]
dodam ze mialem silnik JR...mozna zrobic potwora...
 
			
					
				
				: czw sty 19, 2006 22:40
				autor: rogra
				pompę przesunąłem do siebie bo stukał silnik ,a dowiedziałem się że musze do siebie mały kawałek i tak zrobiłem i chodzi ciszej,ale mi chodzi czemu kopci czy to może być wina TURBINY CZY WTRYSKÓW???????