Strona 1 z 1
					
				Czujnik temperatury oleju MFA
				: czw sty 12, 2006 11:48
				autor: inek01
				Wyswietlacz MFA zamiast temp oleju pokazuje tylko "---" Chcialbym wymienic czujnik oleju. Podobno jest to ten czujnik w podstawie filtra. Zajrzalem tam dzisiaj i zauwazylem ze z wiazki obok przewodu do czujkika wychodzi jeszcze jeden zakonczony wsuwka w plastikowej obudowie. Nie jest on nigdzie podlaczony i wisi sobie luzno.
W podstawie filtra jest tak jakby miejsce na jakis drugi czujnik, na lewo (stojac przed autem) od czujnika temp. Jest ono zaslepione.
Moze ktos mial z tym doczynienia i wie o co biega z tym wolnym kabelkiem ? 
Help please.
			 
			
					
				
				: czw sty 12, 2006 12:20
				autor: bodzio_j
				Nie jestem na 100% pewien, ale może tu chodzić o czujnik ciśnienia oleju do MFA
			 
			
					
				
				: czw sty 12, 2006 12:51
				autor: inek01
				Tez o tym myslalem, ale z tego co pisza np. tutaj 
http://www.doppel-wobber.de/mfa.html wychodzi na to ze raczej nie ma w MFA funcji CISNIENIA OLEJU.
Ale reki nie dam uciac... 

 
			 
			
					
				
				: czw sty 12, 2006 15:38
				autor: Artur79
				Ten wolny kabelek ( pojedynczy biala wtyczka ) to jest wlasnie miejsce podlaczenia czujnika tem oleju do MFA .... czujnik wchodzi w to zaslepione zlacze i podlacza sie do tej wtyczki .... ta wtyczka idzie do okraglej wiazki przy glowicy i tam dalej powinien isc kabel do skrzynki bezpiecznikow i z tamtad do licznika ... dokladne oznaczenia kabli i gdzie wchodza moge podac pozniej jak bede  w domu ...... jak bedzie potrzeba to pisz ....
MFA nie posiada czujnika cisnienia oleju tylko jego TEMP.
			 
			
					
				
				: czw sty 12, 2006 16:00
				autor: bodzio_j
				Artur79 pisze:MFA nie posiada czujnika cisnienia oleju tylko jego TEMP
Oczywiście to "przejęzyczenie". Nie wiem dlaczego tak napisałęm, pytanie dotyczyło temperatury - sorry 
  

  nalezy mi się 

 
			 
			
					
				
				: czw sty 12, 2006 16:52
				autor: inek01
				Artur79 pisze:Ten wolny kabelek ( pojedynczy biala wtyczka ) to jest wlasnie miejsce podlaczenia czujnika tem oleju do MFA .... czujnik wchodzi w to zaslepione zlacze i podlacza sie do tej wtyczki .... ta wtyczka idzie do okraglej wiazki przy glowicy i tam dalej powinien isc kabel do skrzynki bezpiecznikow i z tamtad do licznika ... dokladne oznaczenia kabli i gdzie wchodza moge podac pozniej jak bede  w domu ...... jak bedzie potrzeba to pisz ....
MFA nie posiada czujnika cisnienia oleju tylko jego TEMP.
Chodzi o to ze sa dwa kabelki (obydwa czarne) z czego jeden jest podlaczony do czujnika (zakonczony wsuwka z czarna gumowa nasadka), a drugi wisi sobie luzno (zakonczony jest wsuwka z mala czarna plastikowa obudowa).
Z ta wiazka masz oczywiscie racje, tylko ze oba przewody z niej wychodza w tym samym miejscu.
 
			 
			
					
				
				: czw sty 12, 2006 18:08
				autor: pawel1981
				w filtrze oleju sa dwa czujniki jeden jest to czujnik cisnienia oleju a drugi musi byc temp. czujnik cisnienia nie pokazuje dokladnego cisnienia tylko jezeli jest za male zapala sie lampka na desce rozdzielczej
			 
			
					
				
				: czw sty 12, 2006 18:40
				autor: inek01
				Mozliwe ze w GT TDI nie montowano tych czujnikow. Tylko wg mnie jak jest czujnik nie podlaczony to podczas przelaczania funkcji MFA powinien "omijac" temp oleju a nie wyswietlac "---". Jak mialem nie podlaczony czujnik temp zewnetrznej to MFA omijal ta pozycje.
Najlepiej jakby wypowiedzial sie jakis uzytkownik MkIII GT TDI.
			 
			
					
				
				: czw sty 12, 2006 21:03
				autor: hubi gt
				ten kabel jest do czujnika temp. oleju a ten co masz to od wysokiego cisnienia 0.8 bar wiec wkrec w podstawe filtra czujnik i podepnij kabel a jesli to nie da rady sprawdz podlonczenie kabli do deski temp oleju pokazywana jest dopiero od 65 stopni celcjusza
			 
			
					
				
				: czw sty 12, 2006 21:07
				autor: inek01
				Dzieki za rade. Pomysle nad tym czujnikiem. Tylko jeszcze dwie sprawy:
Czy do tego zabiegu trzeba spuscic olej ?
Ile moze kosztowac ten czujnik ?
Czy da rade go kupic poza serwisem ?
			 
			
					
				
				: ndz sty 15, 2006 18:49
				autor: michas28
				hubi gt pisze:ten kabel jest do czujnika temp. oleju a ten co masz to od wysokiego cisnienia 0.8 bar wiec wkrec w podstawe filtra czujnik i podepnij kabel a jesli to nie da rady sprawdz podlonczenie kabli do deski temp oleju pokazywana jest dopiero od 65 stopni celcjusza
temperatura jest pokazywana od 50 stopni nie od 65 
[ Dodano: Nie Sty 15, 2006 17:58 ]
inek01 pisze:Dzieki za rade. Pomysle nad tym czujnikiem. Tylko jeszcze dwie sprawy:
Czy do tego zabiegu trzeba spuscic olej ?
Ile moze kosztowac ten czujnik ?
Czy da rade go kupic poza serwisem ?
oleju nie trzeba spuszczac koszt czujnika to okolo 25 zl w inter cars 
[ Dodano: Nie Sty 15, 2006 18:44 ]
tylko sprawdz czy kabel ktory wisi luzno i masz go podlaczyc dotego czujnika nie konczy sie przypadkiem w tej okraglej kostce. musi byc podciagniety az do skrzyki bezpiecznikow do kostki G2/1
 
			 
			
					
				
				: ndz sty 15, 2006 22:10
				autor: inek01
				OK, dzieki wielkie 

Jutro to sprawdze, bo dzis juz mi sie nie che wychodzic na ten mroz...
Masz racje z ta temperatura, pisza nawet o tym w instrukcji 
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?45,0
Temat uwazam za zamkniety.
Dzieki wszystkim za pomoc.