Strona 1 z 1

powyzej 6 tys jakby niedostawał paliwa

: pn kwie 19, 2010 20:31
autor: Splo
Witam jak jak jade moim abfem ok 200 km/h na piatym biegu mam 6 tys obrotów i auto dalej niechce sie rozpędzać tylko znacznie zaczyna sie dławić, i niewkreca sie dalej ( odcinka 7 tys ) jakby mu brakowało paliwa.
co to moze być?? oryginalnie był 2.0 8v, pompa paliwa z nirgo została ale z tego co wiem to sa takie same.

w czym szukac przyczyny? obstawiam kończąca sie pompe ( chodź niesądze ) regulator ciśnienia paliwa, listwa wtryskowa.

: pn kwie 19, 2010 20:33
autor: Andrzej32
Manometr i bedziesz wiedział jakie cisnienie daje pompa tylko sprawdzaj pod obciążeniem.

: pn kwie 19, 2010 20:58
autor: Jesionvr6
Splo pisze:oryginalnie był 2.0 8v, pompa paliwa z nirgo została ale z tego co wiem to sa takie same.
ABF ma taką pompę jak vr6 czyli 4 bary a w silniku 8v jest 3 bary i przez jakiś czas chodzić bedzie dobrze, miałem identyczny przypadek jak u ciebie i musiałem po czasie zamontować pompe 4 bar

: pn kwie 19, 2010 23:15
autor: KAROL 84
Coś mi tu nie pasuje że ABF ma 4 bary bo sprawdzałem w książce typu "sam naprawiam" nie pamiętam jakiego wydawnictwa i w niej było napisane ze ABF ma miec na listwie 2,5 bara na podpiętym wężyku od podciśnienia na regulatorze a po odpięciu 3 bary i u mnie tak było. Więc jak to jest?

[ Dodano: 19 Kwi 2010 23:15 ]
Coś mi tu nie pasuje że ABF ma 4 bary bo sprawdzałem w książce typu "sam naprawiam" nie pamiętam jakiego wydawnictwa i w niej było napisane ze ABF ma miec na listwie 2,5 bara na podpiętym wężyku od podciśnienia na regulatorze a po odpięciu 3 bary i u mnie tak było. Więc jak to jest?

: wt kwie 20, 2010 07:04
autor: Jesionvr6
sorry za wprowadzenie w błąd jednak 2E/ADY/AGG/ABF ma ta sama pompe 3 bary ale do autora postu niech sprawdzi cisnienie manometrem.

: wt kwie 20, 2010 14:21
autor: Gawior
Pompa w ABF jest jak w 2E, AGG ...
Na regulatorze ciśnienia 2.5bar, a bez 3bar ( ja miałem 3.2bar - zapas na pompie ).
Może po prostu masz jakiś "lewy" filtr paliwa co blokuje przy takich obrotach ?
A jak masz jak pociągniesz na obrotach na. na 2 biegu ? To samo jest i się dławi ?

: wt kwie 20, 2010 15:28
autor: Paweł Marek
może dopiszę. W silniku 2E oryginalnie pompa mogła być 3 barowa, albo w nowszych rocznikach 4 barowa. Ciśnienie w układzie oczywiście jest zawsze 2,5 bara z załozonym podciśnieniem, reszta to zapas mocy , ale biorąc pod uwagę objawy ktore autor tematu opoisuje jest coś na rzeczy i założenie mocniejszej lub po prostu nowej pompy mogłoby pomóc, bo wyraźnie wygląda to jakby przy maksymalnym obciążeniu pompa nie wydalała.

: wt kwie 20, 2010 17:39
autor: Piotrek 2711
Może być pompa a moze być przepływomierz powietrza mój ojciec w passacie b5 1.8 20v też tak miał ze gonił do 5tyś i koniec a wcześniej spokojnie dociągał do 6 i okazało sie ze przepływomierz umarł.

: wt kwie 20, 2010 17:41
autor: Paweł Marek
Piotrek 2711 pisze:moze być przepływomierz
nie moze bo go niema

: wt kwie 20, 2010 21:39
autor: Splo
Gawior, na innych biegach jak ciągne do końca jest ok tylko na tej piątce jakoś tak.
ciśnienie sprawdzone manometrem jest tak jak byc powinno. wężyk do regulatora cisnienia paliwa był wpięty w kolektor dolotowy lecz był zatkany i niebyło podciśnienia i pompa dawała cały czas takie samo ciśnienie ( prawie 4 bary ) teraz już jest dobrze spiete.

jeszcze jeden objaw jaki zauważam to jak silnik jest zimny to lata na 3 gary.
coś jest nie tak z tym ukłądem paliwowym...

: czw kwie 22, 2010 08:18
autor: Gawior
Skoro na innych biegach jest OK to pompę można wykluczyć. Bo jak by to była pompa to niewydolna by była na wszystkich biegach.
Nie palił ci więcej na tym "wyższym" ciśnieniu, bo wtryski dostawały większe ciśnienia i więcej paliwa powinno wpadać do cylindra.
Może wtrysk coś uszkodzony. Może coś z zapłonem. Wiele tego jest...

: czw kwie 22, 2010 16:27
autor: Splo
no palił trochę więcej teraz powinno być ok.
może to bedzie wtrysk bo na zimnym pracuje na 3 :/