automat
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
automat
Kumpla ojciec ostatnio kupil audi 80 1.6 na automacie 80 rok bodajze. Z automatem jest taki problem ze jak zmienia bieg na 1,2 lub D z N,P lub R to szarpie mu autem. Jak juz jedzie na D to zadnego szarpania przy zmianie niema. Chodzi pieknie. Jest to kwestia regulacji czy poprostu automat mu sie konczy?
nie martw sie tak maja automaty, wiem bo sam uzywalem automatu w golfie II 1,8 benzyna. Teraz zmienilem na manual. Jak by co to podam Ci maila rexwolf@o2.pl. Zbyszek.
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
Jeżeli szarpanie jest odczuwalne tylko jak się samemu zmienia biegi, to bym się tym nie przejmował.
Poczytaj o automatach na www.automat.com.pl, radzę stosować się do informacji z tej strony.
Poczytaj o automatach na www.automat.com.pl, radzę stosować się do informacji z tej strony.
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Nie kazdy. Jezdzilem Fordem Scorpio na automacie i nie szarpalo, nissanem micra tez nie szarpalo, w bmw 525 tez nie szarpalo..taz pisze:Każdy automat szarpie. Przecież jak się zmienia bieg z R na D to coś musi się w skrzyni poruszyć potem puszczasz hamulec a samochód sam zaczyna się toczyć do przodu. Jeździć i się nie przejmować, i może już czas zmienić ATF w skrzynce polecam ELFA. Pozdro TAZ
A co to ATF?? (olej? )
a ten nissan micra to faktycznie niezly bajer hehe. Takie pierdek i z automatem,ale kumpel kupil go rodzicom, a ze to juz starsi ludzie i jezdza praktycznie tylko po miescie to dla nich fura idealna..
A wiecie moze jaki olej lac do automatow? Bo chyba leje sie inny niz do manualnych, no i ile jego wchodzi?
A wiecie moze jaki olej lac do automatow? Bo chyba leje sie inny niz do manualnych, no i ile jego wchodzi?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 728
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
- Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
- Kontakt:
Temat był już dawno ale myśle że lepiej uzupełnić go, gdyż potem ktoś będzie szukał nie znajdzie i założy nowy...
A więc tak:
1. Oleju do skrzyni wchodzi do 3 litrów
2. Nie trzeba wymieniać filtra gdyż takowego tam nie, skrzynia ta jest 3 biegowa i tam znajduje się taka siatka/pajęczyna i ją się czyści
3. Olej najlepiej spuścić ze skrzyni odkręcając miskę olejową (wcześniej zdejmujesz osłonę miski), sama miska jest przykręcona 4 śrubami i na niej znajduję się uszczelka.
4. Uszczelka ta jest choler... droga, w ASO kosztuje około 95 złoty najlepiej ją wymienić jeżeli znajdują się na misce ślady "pocenia" lub jest wyciek z miski.
5. Jak już wyczyścimy miskę, "pajęczynkę" i taką metalową bodajże osłonkę i skończy się wylewać olej możemy wziąść się za składanie tego.
6. Potem wlewamy olej przez bagnet skrzyni biegów
7. Odpalamy silnik, robimy małą przejażdzkę i sprawdzamy poziom oleju (ewentualnie dolewamy oleju)
8. Max 3,1 litra ale 3 litry wystarczą spokojnie nigdy cały nie zejdzie
9. W samej skrzynii znajdują się uszczelki nie wiem ile albo cały komplet albo jedna/dwie nie wiem nie przepalawialem nie mam tyle pieniedzy i czasu na zabawę
10. Ważne jest aby kontrolowac poziom oleju i go po ...km wymieniac w zaleznosci od stylu jazdy itp itd
Po za tym to że skrzynia szarpie to normalne te skrzynie mają swoje lata, przejechane km niektórzy w ogóle o nie dbali ale te szarpnięcia nie są jakieś okropne a przy odpowiedniej regulacji pedałem gazu podczas jazdy można je całkowicie zlikwidować...
Cóż mogę dodać, seryjnie do tych skrzyni biegów lany był olej ATF DEXTRON
Jest to olej czerwony
Jeżeli chodzi o ceny : nasz polski kosztuje około 15-16 zł
nie nasz nie polski (heh) około 25-30 zł
Pozdro jak coś niedopowiedzialem proszę pytać jest to opowiedziane tak po króce ...
A więc tak:
1. Oleju do skrzyni wchodzi do 3 litrów
2. Nie trzeba wymieniać filtra gdyż takowego tam nie, skrzynia ta jest 3 biegowa i tam znajduje się taka siatka/pajęczyna i ją się czyści
3. Olej najlepiej spuścić ze skrzyni odkręcając miskę olejową (wcześniej zdejmujesz osłonę miski), sama miska jest przykręcona 4 śrubami i na niej znajduję się uszczelka.
4. Uszczelka ta jest choler... droga, w ASO kosztuje około 95 złoty najlepiej ją wymienić jeżeli znajdują się na misce ślady "pocenia" lub jest wyciek z miski.
5. Jak już wyczyścimy miskę, "pajęczynkę" i taką metalową bodajże osłonkę i skończy się wylewać olej możemy wziąść się za składanie tego.
6. Potem wlewamy olej przez bagnet skrzyni biegów
7. Odpalamy silnik, robimy małą przejażdzkę i sprawdzamy poziom oleju (ewentualnie dolewamy oleju)
8. Max 3,1 litra ale 3 litry wystarczą spokojnie nigdy cały nie zejdzie
9. W samej skrzynii znajdują się uszczelki nie wiem ile albo cały komplet albo jedna/dwie nie wiem nie przepalawialem nie mam tyle pieniedzy i czasu na zabawę
10. Ważne jest aby kontrolowac poziom oleju i go po ...km wymieniac w zaleznosci od stylu jazdy itp itd
Po za tym to że skrzynia szarpie to normalne te skrzynie mają swoje lata, przejechane km niektórzy w ogóle o nie dbali ale te szarpnięcia nie są jakieś okropne a przy odpowiedniej regulacji pedałem gazu podczas jazdy można je całkowicie zlikwidować...
Cóż mogę dodać, seryjnie do tych skrzyni biegów lany był olej ATF DEXTRON
Jest to olej czerwony
Jeżeli chodzi o ceny : nasz polski kosztuje około 15-16 zł
nie nasz nie polski (heh) około 25-30 zł
Pozdro jak coś niedopowiedzialem proszę pytać jest to opowiedziane tak po króce ...
Przy wymianie oleju należy wymienić filtr w skrzyni. Przeczytaj artukuł o skrzyni automatycznej w Golfie: http://www.syltom.com.pl/modules.php?na ... icle&sid=4
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
to nie jest tak , żeby zmienć z R na D to smochód musi stanąć zupelnie i wtedy da się zmienićtaz pisze:Każdy automat szarpie. Przecież jak się zmienia bieg z R na D to coś musi się w skrzyni poruszyć potem puszczasz hamulec
jak się jeszcze autko toczy to nie jest możliwe, chyba że skrzynia jest roz...walona
wiem bo miałem Audi 80 z 1.8 91r. w automacie (zrobilem nim ponad 70tyś km przez 6lat, ale musiałem sprzedać bo kasa na mieszkanie była potrzebna, auto było nie do zajefania, kupiłem je wtedy jak 3,5 letni wóz)
a jak w czasie jazdy przy dość większej prędkości i zmienia się bieg na 1 lub 2 to zawsze szarpnie, no moze nie ostro ale zawsze, to jest zmiana na niższy bieg !,
np. przy manualu jedziesz na 4 biegu 80km/h i zmień na 2 to czy nie szarpnie ?
nie szalejcie proszę z automatami to fura będzie Wam za to wdzięczna i będzie służyć i służyć i ....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 93 gości