automat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gipson

automat

Post autor: gipson » czw wrz 09, 2004 13:28

Kumpla ojciec ostatnio kupil audi 80 1.6 na automacie 80 rok bodajze. Z automatem jest taki problem ze jak zmienia bieg na 1,2 lub D z N,P lub R to szarpie mu autem. Jak juz jedzie na D to zadnego szarpania przy zmianie niema. Chodzi pieknie. Jest to kwestia regulacji czy poprostu automat mu sie konczy?



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » czw wrz 09, 2004 13:34

Automat się powoli kończy, radzę się zaczynać powoli rozglądać za drugą skrzynią, aczkolwiek jeszcze z 10tyś może na niej zrobić, jak nie bedzie ostro jeździł.


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

rexwolf

Post autor: rexwolf » pt wrz 10, 2004 08:41

nie martw sie tak maja automaty, wiem bo sam uzywalem automatu w golfie II 1,8 benzyna. Teraz zmienilem na manual. Jak by co to podam Ci maila rexwolf@o2.pl. Zbyszek.



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » pt wrz 10, 2004 09:19

a fakt, zrozumiałem, że mu szarpie jak automat zmienia sobie jedynkę na dwójkę ;)


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

gipson

Post autor: gipson » pt wrz 10, 2004 09:43

Ale na prawde nie da sie z tym nic zrobic?



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » pt wrz 10, 2004 09:49

Jeżeli szarpanie jest odczuwalne tylko jak się samemu zmienia biegi, to bym się tym nie przejmował.
Poczytaj o automatach na www.automat.com.pl, radzę stosować się do informacji z tej strony.


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn wrz 13, 2004 12:08

Każdy automat szarpie. Przecież jak się zmienia bieg z R na D to coś musi się w skrzyni poruszyć potem puszczasz hamulec a samochód sam zaczyna się toczyć do przodu. Jeździć i się nie przejmować, i może już czas zmienić ATF w skrzynce polecam ELFA. Pozdro TAZ



gipson

Post autor: gipson » pn wrz 13, 2004 14:56

taz pisze:Każdy automat szarpie. Przecież jak się zmienia bieg z R na D to coś musi się w skrzyni poruszyć potem puszczasz hamulec a samochód sam zaczyna się toczyć do przodu. Jeździć i się nie przejmować, i może już czas zmienić ATF w skrzynce polecam ELFA. Pozdro TAZ
Nie kazdy. Jezdzilem Fordem Scorpio na automacie i nie szarpalo, nissanem micra tez nie szarpalo, w bmw 525 tez nie szarpalo..

A co to ATF?? (olej? :) )



Awatar użytkownika
dominoh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw wrz 02, 2004 11:05
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: dominoh » pn wrz 13, 2004 15:05

może szarpać ale to norma. Przejedź się taxą w automacie- niektóre to dopiero szarpią !
Nissan micra w automacie = :bajer:
ELF- olej, TRANSELF TYPE B 80W90 18zł/litr, który niedawno wlalem do mojego. 2litry (manual skrzynia).


CZARNY NISKI SZEROKI

gipson

Post autor: gipson » pn wrz 13, 2004 21:53

a ten nissan micra to faktycznie niezly bajer hehe. Takie pierdek i z automatem,ale kumpel kupil go rodzicom, a ze to juz starsi ludzie i jezdza praktycznie tylko po miescie to dla nich fura idealna..

A wiecie moze jaki olej lac do automatow? Bo chyba leje sie inny niz do manualnych, no i ile jego wchodzi?



Awatar użytkownika
Czechu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:26
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Post autor: Czechu » śr wrz 29, 2004 23:33

witam
mam MKII 1.6 diesel z automatyczną skrzynką z 90 roku . Jaki olej najlepiej zalać? Czy trzeba też wymienic filterek ? ile oleju wchodzi do takiej skrzyni ?
pozdrawiam



Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 728
Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Kontakt:

Post autor: Przemo86 » pt gru 30, 2005 00:42

Temat był już dawno ale myśle że lepiej uzupełnić go, gdyż potem ktoś będzie szukał nie znajdzie i założy nowy...

A więc tak:

1. Oleju do skrzyni wchodzi do 3 litrów
2. Nie trzeba wymieniać filtra gdyż takowego tam nie, skrzynia ta jest 3 biegowa i tam znajduje się taka siatka/pajęczyna i ją się czyści
3. Olej najlepiej spuścić ze skrzyni odkręcając miskę olejową (wcześniej zdejmujesz osłonę miski), sama miska jest przykręcona 4 śrubami i na niej znajduję się uszczelka.
4. Uszczelka ta jest choler... droga, w ASO kosztuje około 95 złoty najlepiej ją wymienić jeżeli znajdują się na misce ślady "pocenia" lub jest wyciek z miski.
5. Jak już wyczyścimy miskę, "pajęczynkę" i taką metalową bodajże osłonkę i skończy się wylewać olej możemy wziąść się za składanie tego.
6. Potem wlewamy olej przez bagnet skrzyni biegów
7. Odpalamy silnik, robimy małą przejażdzkę i sprawdzamy poziom oleju (ewentualnie dolewamy oleju)
8. Max 3,1 litra ale 3 litry wystarczą spokojnie nigdy cały nie zejdzie
9. W samej skrzynii znajdują się uszczelki nie wiem ile albo cały komplet albo jedna/dwie nie wiem nie przepalawialem nie mam tyle pieniedzy i czasu na zabawę
10. Ważne jest aby kontrolowac poziom oleju i go po ...km wymieniac w zaleznosci od stylu jazdy itp itd

Po za tym to że skrzynia szarpie to normalne te skrzynie mają swoje lata, przejechane km niektórzy w ogóle o nie dbali ale te szarpnięcia nie są jakieś okropne a przy odpowiedniej regulacji pedałem gazu podczas jazdy można je całkowicie zlikwidować...

Cóż mogę dodać, seryjnie do tych skrzyni biegów lany był olej ATF DEXTRON
Jest to olej czerwony
Jeżeli chodzi o ceny : nasz polski kosztuje około 15-16 zł
nie nasz nie polski (heh) około 25-30 zł

Pozdro jak coś niedopowiedzialem proszę pytać jest to opowiedziane tak po króce ... :kufel:


-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2

Awatar użytkownika
Buli1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob sty 08, 2005 00:47
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Buli1984 » pt gru 30, 2005 12:47

Przy wymianie oleju należy wymienić filtr w skrzyni. Przeczytaj artukuł o skrzyni automatycznej w Golfie: http://www.syltom.com.pl/modules.php?na ... icle&sid=4

Pozdrawiam.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt gru 30, 2005 13:00

taz pisze:Każdy automat szarpie. Przecież jak się zmienia bieg z R na D to coś musi się w skrzyni poruszyć potem puszczasz hamulec
to nie jest tak , żeby zmienć z R na D to smochód musi stanąć zupelnie i wtedy da się zmienić
jak się jeszcze autko toczy to nie jest możliwe, chyba że skrzynia jest roz...walona :P
wiem bo miałem Audi 80 z 1.8 91r. w automacie (zrobilem nim ponad 70tyś km przez 6lat, ale musiałem sprzedać bo kasa na mieszkanie była potrzebna, auto było nie do zajefania, kupiłem je wtedy jak 3,5 letni wóz)
a jak w czasie jazdy przy dość większej prędkości i zmienia się bieg na 1 lub 2 to zawsze szarpnie, no moze nie ostro ale zawsze, to jest zmiana na niższy bieg !,
np. przy manualu jedziesz na 4 biegu 80km/h i zmień na 2 to czy nie szarpnie ? :P

nie szalejcie proszę z automatami to fura będzie Wam za to wdzięczna i będzie służyć i służyć i ....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości