Strona 1 z 1
					
				piski w okolicach paska wieloklinowego
				: ndz mar 14, 2010 00:34
				autor: inhoss
				witam, mam problem z moim mk3 1.9 tdi Ahu, mianowicie jak mam silnik zimny to na wolnych obrotach słychać piszczenie z okolic napinacza paska wieloklinowego, jest to tylko na niskich obrotach, jak się rozgrzeje silnik to pisk ustaje, wymieniłem już pasek wieloklinowy, rolkę napinacza, tulejki w pręcie od napinacza, napinacz cały i nadal są piski, nie mam pojęcia skąd one sie już biorą, zauważyłem że w większości tego modelu silnika (1z, AHU) są te piski w tych okolicach, spotkałem się już z 3 samochodami z identycznymi dolegliwościami w silniku 1Z, a może to pompa wody tak piszczy albo alternator?
			 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 01:04
				autor: Qto
				inhoss pisze:a może to pompa wody tak piszczy albo alternator?
piszczeć może każdy element związany z paskiem, jeżeli dobre ucho nie jest w stanie usłyszeć skąd dochodzi pisk... podejrzane elementy można bardzo delikatnie polewać wodą (po kilka kropel, ze strzykawki np) i obserwować kiedy przestanie piszczeć.
 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 11:48
				autor: marny88
				ja w swoim  miałem podobnie co prawda to nie diesel, ale tez mi piszczało, wymieniłem pasek, rolkę napinacza i dalej pisk... wlazłem na kanał i patrz e a tu pompa od wspomagania jest delikatnie luźna, dokręciłem ją i jak ręką odjął 

 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 16:01
				autor: inhoss
				raczej to nie pompa wspomagania bo jak zdjąłem pasek wieloklinowy i odpaliłem na lużno to przestało piszczeć
			 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 16:08
				autor: wojtas46
				Na lużno może nie piszczeć ale z paskiem to już zupełnie zmienia się obciążenie
			 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 16:12
				autor: Qto
				inhoss pisze:raczej to nie pompa wspomagania bo jak zdjąłem pasek wieloklinowy i odpaliłem na lużno to przestało piszczeć
przecież wspomaganie jest napędzane paskiem, także jeżeli nawet pompa hałasuje to po zdjęciu paska będzie cicho.
 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 16:17
				autor: Adix90
				Ja bym skontrolował łożyska 

 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 16:25
				autor: Qto
				Adix90 pisze:Ja bym skontrolował łożyska 

 
no...pisałem na początku, delikatnie po kolei polewać wodą...przestanie piszczeć to będzie wiadomo gdzie wina 

 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 16:28
				autor: DaroW
				Sprawdź jeszcze koło pasowe ma wale, składa się ono z 2 części połączonych zawulkanizowaną gumą, która jak się rozpada to zaczyna ćwierkać, jak się rozpadnie to potrafi trochę zdemolować okolice.
			 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 16:43
				autor: inhoss
				tak ale pompa wspomagania jest napedzana drugim paskiem klinowym, wiec jak zdjołem wieloklinowy i odpaliłem to pompa wspomy chodziła na tym drugim pasku i nie piszczała, wezme wd40 i bede polewał zobacze co to da, naprawdę wkur.... mnie już ten pisk, szału dostaje
			 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 16:54
				autor: Adix90
				Nie bierz wd40 ! Jak już, to tak jak kolega wcześniej wyżej - wodą. Nie po to paski chodzą na zasadzie tarcia, żeby je smarować...
			 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 17:03
				autor: Qto
				inhoss pisze:tak ale pompa wspomagania jest napedzana drugim paskiem klinowym
Faktycznie u Ciebie są dwa paski
inhoss pisze:wezme wd40 i bede polewał
wodą !!
 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 17:09
				autor: inhoss
				ok dzięki za uwagę, zerkałem na koło pasowe na wale i nie ma żadnego bicia chodzi równiutko idealnie, to raczej nie to, a takie koło dużo kosztuje? trzeba przy wymianie zdejmować pasek rozrządu?
			 
			
					
				
				: ndz mar 14, 2010 17:18
				autor: Qto
				może najpierw zlokalizuj przyczynę...później pogdybamy 
