Strona 1 z 2
					
				nowy akumulator a ciagle jest rozladowany
				: pn mar 08, 2010 23:28
				autor: Puszak7
				Witam wszystkich na początku !!!!!!!!!!! bardzo serdecznie 

mam pewien problem a za razem pytanie jak sprawdzić czy mi pobiera prad golfik ??
od jakiegoś czasu mam problem bo po trasie zostawiam autko na noc i jak rano przychodzę akumulator jest padnięty ;/
akumulator jest nowy ( 2 miesiące) jest sprawny bo był na reklamacji i nie jest to wina akumulatorka .... w golfie mam alarm, centralny, wzmacniacz i jakąś pierdółkę podłączona do plusa która znajduje się przy zderzaku i wygląda jak paszka papierosów ( nie wiem co to w ogóle  jest ale po odłączeniu nie okazało się to przyczyna ) i Proszę o jakaś instrukcję jak sprawdzić czy mam jakieś zwarcie i pobiera mi prąd z akumulatora ?? 
1.6 Abu LPG 93 r.
 
			
					
				
				: pn mar 08, 2010 23:35
				autor: Qto
				Puszak7 pisze:jak sprawdzić czy mi pobiera prad golfik ?? 
zdejmujesz minusową klemę z aku i wpinasz szeregowo (jeden kabelek do aku a drugi do zdjętej klemy) amperomierz...wskazanie powinno być ok 0.02A = 20mA
 
			
					
				
				: pn mar 08, 2010 23:39
				autor: Puszak7
				a moze byc taki zwykły miernik domowy bo na nim jest ze tylko do 10 A a aku ma duyo wiecej ??
			 
			
					
				
				: pn mar 08, 2010 23:41
				autor: Qto
				Puszak7 pisze:a moze byc taki zwykły miernik domowy bo na nim jest ze tylko do 10 A
może być...aku nie ma więcej, prąd zależy od ilości odbiorników a nie od aku...pewnie mówisz o pojemności aku (Ah)
 
			
					
				
				: pn mar 08, 2010 23:42
				autor: Paweł Marek
				może być, mierzysz tylko prąd który uceka z aku z powodu niesprawnej instalacji elekrycznej. Gdyby ucieczka prądu była powużej 10A to aku rozładowaby sę za dwie godziny, cośby sie grzało albo sfajczyło
			 
			
					
				
				: pn mar 08, 2010 23:44
				autor: Puszak7
				ok dzieki jak sprawdze to dam znac jakie sa efekty ... pozdrawiam i dzieki narazie
			 
			
					
				
				: pn mar 08, 2010 23:44
				autor: Zico63b
				Nawet nie dalej jak wczoraj odpowiadano: Rozpinać cierpliwie po jednym urządzeniu elektrycznym i sprawdzać. Podejrzewam złe podłączenie wzmacniacza, w taki sposób, że pobiera prąd stale a nie w czasie pracy zestawu audio.
Jak to zrobić -wyjaśnia rysunek. Prąd miernika nastawiamy na największy dostępny zakres i w miarę pomiarów - zmniejszamy ten zakres na mniejszy.. Np zaczynamy na 0-2A, potem nastawiamy 0-200mA i tak aż do konkretnego odczytu. Zapłon i wszystko co normalnie da się wyłączyć (nie jakoś specjalnie rozpinać, ale wyłącznikiem danego urządzenia) - wyłączone.  
Rysunek 
			
					
				
				: pn mar 08, 2010 23:47
				autor: noVWy
				od jakiego czasu zaczęło się tak dziać? ten sprzęt grający-wzmacniacz masz dobrze podłączony? jak się spotkałem z przypadkiem że wzmacniacz był źle podłączony i po prostu cały czas chodził-pobierał prąd i aku się rozładowywał
			 
			
					
				Rozładowany Akumulator
				: wt mar 09, 2010 01:34
				autor: vw25
				Witam Koledzy, podepnę się pod temat,a teraz napiszę mój przypadek, w sobotę odebrałem auto od mechanika, robili mi hamulce,co nie ma nic wspólnego z ładowaniem, więc tak, odpaliłem auto w sobotę, dojechałem do domu, zamknąłem auto pilotem,alarm zaczął świrować otwierał ten cypel z drzwi do połowy i na dól, tak się działo przez całą noc, nie zauważyłem tego,dopiero jak poszedłem do auta, więc  podładowałem aku, i wszystko dobrze, ale znów to samo, cypel się podnosił do połowy i na dół, więc odpiąłem czarną skrzyneczkę i gitara, autko odpaliło na kopa ( w niedziele ) w poniedziałek odpaliłem autko i odpalił na kopa, pojechałem do pracy,stało 9 godzin na parkingu, po tych 9 godzinach odpaliło na kopa, więc włączyłem światła, w trakcie jazdy włączyłem radio, bez wzmacniacza, jadę ze 4 km a tu nagle, radio świeci, głosu nie ma, jadę dalej, dodam że wyłączyłem radio, jadę dalej..... oświetlenie z deski rozdzielczej zaczęło się robić ciemne, auto zaczęło szarpać, jadę dalej, z ledwością go dokulałem pod blok, aż nagle padło, wszystkie zegary padły, auto padło, włączyłem awaryjne, o dziwo zadziałały, dodam że mam lpg w swoim pasku b3 rok 93, mam manualne przełączanie benzyna gaz, jeżdżę na benie, jak auto padło włączam awaryjne i jakoś kątem oka zauważyłem że czwarta dioda w przełączniku bena lpg zaczyna równo migać z awaryjnymi,wyłączyłem awaryjne i migotanie diody ustało, aku nowy, kupiony w sobotę, po odstawieniu autka pod blok włączam zapłon, kontrolna z oleju mruga, kontrolka z aku nie świeci, kręcę kluczykiem, i cisza, ani drgnie, światła świeciły jak świeczki, nic nie reagowało w aucie, a akum padł, nie kręci, dosłownie nic, wygląda na to że brak ładowania, ale dodam jeszcze że alternator jest nowy jak i akumulator, napięcia nie sprawdzałem bo wróciłem przed chwilą... autko musiałem ręcznie dopchać pod blok, proszę wszystkich tu zgromadzonych co pewnie mają ten sam problem co i ja o pomoc
			 
			
					
				
				: wt mar 09, 2010 02:22
				autor: Zico63b
				Sprawdzić wszystkie klemy, przewody na alternatorze itd. czy coś nie wisi sobie luźno - może chłopaki coś odpięli dla bezpieczeństwa (to się ceni) i zapomnieli podłączyć (to już mniej :green_fuck: ). 
W innym wypadku czyli braku widocznych "zmian" w pojeździe - normalna procedura przy braku ładowania, opisy na forum.
 A że stało się to teraz, może przypadek?
			 
			
					
				Rozładowany Akumulator
				: wt mar 09, 2010 11:43
				autor: vw25
				Kolego ? Zico63b Zico63b Raczej to nie przypadek, w niedziele kolega musiał mnie odpalać na kable,bo auto zakręciło tylko raz,potem kicha, a jak odpiąłem kable rozruchowe to auto chodziło, po chwili je zgasiłem, ale niestety,auto się nie podniosło, wina leży gdzieś chyba po stronie ładowania 
[ Dodano: 09 Mar 2010 11:29 ]
vw25 pisze:Kolego ? Zico63b Zico63b Raczej to nie przypadek, w niedziele kolega musiał mnie odpalać na kable,bo auto zakręciło tylko raz,potem kicha, a jak odpiąłem kable rozruchowe to auto chodziło, po chwili je zgasiłem, ale niestety,auto się nie podniosło, wina leży gdzieś chyba po stronie ładowania
P.S: Ile może Kosztować sprawdzenie ładowania u Mechanika ?
 
			
					
				
				: wt mar 09, 2010 13:43
				autor: jhosef
				vw25, Kup miernik i zmierz sam. Ceny od 12 zł (nie polecam) ale za kilkadziesiąt złotych coś niezłego kupisz - przynajmniej dla nieprofesjonalisty.
			 
			
					
				
				: wt mar 09, 2010 14:14
				autor: Zico63b
				Przypadek, że razem z naprawianiem hamulców! Nie przypadkowe "nieodpalenie". 
A taki miernik ciągle w domu się przydaje i warto kupić (jeśli Kolega jeszcze nie ma).
			 
			
					
				Akumulator
				: śr mar 10, 2010 11:47
				autor: vw25
				Koledzy ?w Sobotę z rana zabieram się za sprawdzanie elektryki,co się dzieje, i gdzie gubi prąd, lub coś go pożera, pierw muszę akum naładować, dam znać co i jak, zastanawia mnie jednak fakt, iż nowy alternator i nowy akumulator,  a tu wystarczyło 20 minut jazdy i wszystko się gasi