Strona 1 z 1
					
				Jaka skrzynia  5 do golfa mk2 z silnikiem 1,3 i skrzynia 4?
				: ndz lis 27, 2005 22:33
				autor: aaaaa
				Mam w mk2 1,3 skrzynie 4 biegową, chcialbym zamienic na 5. Jakie mogą byc problemy i od jakiego modelu moze pasowac, bo slyszalem ze nie od wszystkich modeli mk2 mozna zalozyc.
			 
			
					
				
				: ndz lis 27, 2005 22:44
				autor: fibolek
				Sprawdź jaki masz numer(modelu) skrzyni wtedy dopiero coś pomyślimy.
			 
			
					
				
				: ndz lis 27, 2005 23:55
				autor: nawrotvw
				ja bym zostawił tą 4, na 5 to będzie ledwo jechał na 1,3l.
			 
			
					
				
				: pn lis 28, 2005 00:03
				autor: fibolek
				Nieprawda jeśli włoży odpowiednią to będzie oki.Do tego spalanie będzie mniejsze.A pozatym wygodniej się na piątce jedzie.
Ładny Passat
			 
			
					
				
				: pn lis 28, 2005 00:13
				autor: nawrotvw
				jeśli dobierze odpowiednią to się zgodzę. Po prostu mój kumpel kiedyś kombinował ze skrzyniami w silniku 1,6l i to wogóle nie chodziło, a tym bardziej, że 1,3 jest słabszy. Pozdro
			 
			
					
				
				: pn lis 28, 2005 00:43
				autor: tauka
				No jak wsadzisz od 1.6 to sory, ale sa inne przełożenia. Ja mam w 1.3 pieciobiegowa i nie narzekam. Dotego jadąc na piatce jedzie prawie tak samo jak na 4 tyle że ma deczko nizsze obroty. Na czterobiegowej auto sie lepiej rozpędza, bo są dłuższe biegi, nie trzeba się tyle wajchą namachać.
			 
			
					
				
				: pn lis 28, 2005 09:10
				autor: Marihuana Man
				Mam w mk2 1,3 skrzynie 4 biegową, chcialbym zamienic na 5. Jakie mogą byc problemy i od jakiego modelu moze pasowac, bo slyszalem ze nie od wszystkich modeli mk2 mozna zalozyc.
Jak masz golfa 1,3 to nie masz dużego pola manewru. Podejdzie jedynie skrzynka 5b z mkII 1,3 i skrzynki z mkIII/polo/s.ibiza 1,4
Szukaj typu skrzyni 085
 
			 
			
					
				
				: pn lis 28, 2005 22:38
				autor: fibolek
				Z tymi typami to spokojnie niech najpierw sprawdzi jaką ma czwórkę wstawioną.Bo tam z tego co wiem było kilka modeli.
			 
			
					
				
				: pn lis 28, 2005 23:31
				autor: Bozz
				Witam
w moim mk2 1.3 jest skrzynia 5 o symbolu 8N fabrycznie montowana, wiec nie sluchaj opinii, ze skrzynia 5 nie bedzie pasowala bo cos tam. Cala sztuka polega na tym abys dobral odpowiednia skrzynie do swojego silnika. Oczywiste jest, ze nie ma zadnego sensu nawet myslec o skrzyni z silnika 1,6 czy 1,8 bo po pierwsze moze fizycznie nie pasowac a pod drugie jesli bedzie jakims dziwnym sposobem pasowac fizycznie to bedzie Ci bez sensu gofer jezdzil 
Pozdrawiam
Bozz
 
			 
			
					
				
				: wt lis 29, 2005 00:20
				autor: fibolek
				Bozz masz rację.Dlatego piszę aby sprawdził numer (oznaczenie) swojej żeby możnabyło dobrać z tabeli inną piątkę,a nie tak w ciemniaka naginać.Bo kolo się wścieknie jak kasy wywali i kupa wyjdzie.Dobrze klikam?
			 
			
					
				
				: pt gru 02, 2005 16:53
				autor: aaaaa
				Może mi ktoś podpowie gdzie tam jest jakis nr czy symbol i czy sprawdzenie tego wymaga zdemontowania skrzyni czy mozna to jakos inaczej podejrzec
			 
			
					
				
				: pt gru 02, 2005 22:42
				autor: endriu
				jest na wierzchu,na obudowie sprzęgła od góry lub od dołu.zawiera kod skrzyni i często datę produkcji.
			 
			
					
				
				: sob gru 03, 2005 10:14
				autor: Zbikra
				Ja w swoim autku (JETTA 1,3) wywaliłem oryginalną 4-biegową skrzynkę (oznaczenie AKW) i wstawiłem 5-biegową (symbol 8N). Poszczególne przełożenia wyglądają nastepująco:
                                         AKW                                       8N
1 bieg                                 3,455                                   3,455
2 bieg                                 1,958                                   1,958
3 bieg                                 1,25                                     1,25
4 bieg                                 0,891                                   0,891
5 bieg                                 -                                          0,74
wsteczny                             4,063                                   4,063
Jak widać "dół" obu skrzyń jest identyczny, natomiast "góra" jest "szersza" w 5-biegowej. I O TO CHODZI.
Pozdro.
			 
			
					
				
				: sob gru 03, 2005 13:29
				autor: Ryś Stepowy
				No i dlatego na pewno warto wykonać taką operację! Ja mam 4 biegi i zupełnie nie przeszkadza mi to w mieście gdzie w większości jeżdże, ale jak mam trase to  
 
4-ka jeszcze ma się całkiem dobrze 

 dlatego poczekam jak się skończy i wtedy na pewno kupie 5. Kolega ma w Mk3 1.4 dokładnie taką jakiej bede szukał bo pasuje na bank.
Moja obecna skrzynka to 084, i przełożenia:
I  bieg 3,45  
II bieg 1,95 
III bieg 1,25  
IV bieg 0,89  
i jak widać brakuje właśnie dłuuuuugiej 5-eczki